Lexus GS 450h F Sport Line (2012) #2

autoreview

Lexus GS 450h F Sport Line (2012)

Signalement

UitvoeringGS 450h F Sport Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst64.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 64.000 km

Dit is ondertussen al weer mijn 5de Lexus in een rij. Deze keer heb ik een demo van Lexus Europe weten te bemachtigen. Een hele fraaie en bomvolle GS450h F-sport.

Mijn bevindingen:
1. De auto is goed.
2. De auto is snel.
3. De auto is betrouwbaar.

Zeker vol gas boven de 100 is het een bijzondere ervaring. De 3.5 V6 i.c.m. met twee electromotoren leveren een super samenspel. Dit is niet vergelijkbaar met een Prius of CT200h. In tegenstelling tot deze auto's is het motorgeluid van de GS een welkom iets. Het klinkt dan ook fantastisch wanneer er vol gas gegeven wordt.

Omdat de GS een beetje een ingetogen auto is, heb ik besloten om de setup iets te wijzigen. Ik wilde de uitstraling zoveel mogelijk OEM houden, maar toch dik. Uiteindelijk heb ik de volgende wijzigingen aangebracht:

1. GS350 diffuser, zodat de uitlaten zichtbaar zijn. Einddemper van de uitlaat moest wel aangepast worden.
2. Redouts zodat de achterlichten uniform rood zijn
3. Verlaging met RSR Down veren (+/- 4-5cm)
4. 20' 9J voor en 10.5J achter Vossen VFS-2 concave velgen.

Eerlijk is eerlijk, deze aanpassingen waren een duur geintje. En er zijn wat problemen met rubbing (RSR veren verlagen de auto net iets te veel). Maar dit wordt aangepast door de kenners van Karelsenbanden in Soest.

Mijn ervaringen met de auto zijn positief. Ik had ook niet anders verwacht. De auto heeft geweldige stoelen, rijdt lekker strak, is redelijk snel en heeft als enige probleem een lichte resonantie bij 130km/h gehad. Dat laatste is opgelost via een recall waarbij de rubbers op de achteras vervangen zijn.

Wat verbruik betreft is de auto in dagelijks gebruik zuinig. Ik verbruik 1 op 14. Dit is voor een auto met 350pk gecombineerd en welke een 3.5V6 heeft, in mijn ogen erg goed en is zuiniger dan mijn vorige IS250. Ga je pushen, dus vol gas weg, hard doortrekken en hoge snelheden rijden, dan verbruikt de auto natuurlijk veel meer.

Hoe dan ook, ik ben nog steeds erg tevreden over mijn aankoop.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.