Lexus GS 450h President Line (2013) #2

autoreview

Lexus GS 450h President Line (2013)

Signalement

UitvoeringGS 450h President Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf42.000 km
KM-stand laatst81.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

een fantastische vervanger voor mijn Lexus GS 430

  • 42.000 km

Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier rondgereden in een Lexus GS 430 president. Met alles erop er eraan, hetgeen betekende dat de auto uit 2001 voor die tijd rijk was uitgerust met o.a. GPS en een fantastische geluidsinstallatie.

Autoliefhebbers weten hoe het voelt om jezelf een plezier te doen met een mooie auto. En als je privé rijder bent en ook nog eens in Frankrijk woont, waar je geen wegenbelasting betaalt en waar de benzine veel goedkoper is dan in Nederland, dan kun je fijn winkelen.

Ik ben de nieuwe eigenaar van een Lexus GS 450h président. Uitgevoerd in zwart/onyx metallic lak en met een bruin interieur. Onyx geeft een gouden glans in de lak.
Deze lijn heeft veel leuke extra's, zoals mooi geperforeerd leer met ventilatie en verwarming in de stoelen voor, verwarmde plekken links en rechts achter, 3 zone airco, en van alles te bedienen vanaf de achterbank.
Twee jaar oud en pas 42.000 km gereden.
Gisteren opgehaald in de buurt van Parijs (700 km van huis). Je moet wat doen om de auto van je dromen thuis te krijgen,

Waarom weer een GS ? Ik ben sinds vele jaren Toyota en sinds 7 jaar Lexus "fan". Ik waardeer bouwkwaliteit, lage kosten voor onderhoud en heb niets met tussentijdse garagebezoeken. En ben daarbij met mijn Camry van lang geleden, Yaris voor alle dag, de MR voor de bergritten en de vorige Lexus GS voor het betere reizen nooit teleurgesteld.
Ik heb proef gereden in een IS en voelde mij er een beetje benauwd in. Alles net iets te smal, te laag enzovoort. En waarom deze Lexus ? Fantastische afwerking en lakwerk, fijne rijeigenschappen voor deze versie met instelbare schokbrekers voor de momenten dat je een beetje wild wilt doen en de betrouwbaarheid, dus lage kosten. Ik kocht de auto overigens als "Luxe" maar had twijfels over de uitvoering, want op de foto's waren teveel leuke knopjes te zien. De Président is mij voor de prijs van een Luxe verkocht.

De stoelen zijn op veel (18) manieren te verstellen, waarbij het meeste opvalt de rugleuning boven en onder afzonderlijk instelbaar is en ook op twee verschillende plekken je de steun voor de rug en onderrug kunt regelen. Fantastisch !
De geluidsinstallatie (825 watt) komt bij levinson vandaan. Ook die is F..isch.
Er kan van alles en nog wat worden ingesteld via het reuzenscherm, eigenlijk twee schermen). Het is even wennen aan de muis op de middenconsole, maar het grote voordeel lijkt mij dat je niet uit je stoel hoeft te komen om zaken te regelen of in te stellen. Zaken die echt aandacht vragen, kun je alleen bij stilstand doen. En dat lijkt mij voor de veiligheid een juiste beslissing van de ontwerpers.
De telefoons van de twee berijders waren in een oogwenk ingesteld; alles snel en zelfs met de foto's van de contacten overgenomen. De spraakherkenning lijkt goed te werken. Ik denk echter dat ik vaak via de voorkeursnummers ga werken. Die zijn snel toegankelijk en je hebt weinig last van Truus, die steeds wil uitleggen hoe het werkt -).

Ik kan op dit moment nog weinig zeggen van het gebruik. Ik ben gisteren op de snelweg nogal tekeer gegaan en dankzij mijn Coyote geen punten op mijn rijbewijs verloren. Op een stil stuk snelweg een minuut of tien topsnelheid gereden -). Ondanks de stevige voet meldt de gebruiksmeter ca 8 liter per 100 km. Vanmorgen 300 km gerden over nationale en departementale wegen en mij gehouden aan de limieten en daarmee heerlijk confortabel "gezwoven" over de wegen hier in de buurt. De meter gaf een gebruik aan van 6.7 per 100 km. En dat lijkt mij niet verkeerd voor deze grote limousine.

de eerste echte beurt achter de rug

  • 61.000 km

Na ruim een jaar heb ik 18.000 km gereden met mijn fijne limousine en heb ik eerder deze week de 60.000 km laten uitvoeren. Ik ben daarvoor in Bordeaux geweest, ruim een uur van mijn woonplaats vandaan. Ophalen en brengen kan, maar moet worden betaald. Ik ga liever even wat eten in Bordeaux centrum -). De beurt zelf was in minder dan 2 uur uitgevoerd. Allerlei sappen (inclusief achterbrug en remmen) en filters vervangen. Auto is (uiteraard) in topconditie.

Er is het afgelopen jaar niets spannends gebeurd wat betreft de Lexus. Nog immer veel plezier van en met het ongekende confort en de vele peekaas die altijd beschikbaar zijn. Fantastische stoelen, waarvan de rugleuningen ook meervoudig in te stellen zijn (met name de knik op 2/3 van de rug is erg fijn). En een geluidsinstallatie waar je geen MP3's mee wilt afspelen. Dan doe je je oren tekort.

Het verbruik ligt tussen de 6.3 en 7.3 liter per 100 km. Dat is volgens mij een mooie score voor een grote en snelle auto. Electrisch rijden in de stad leidt immer tot enig bekijks. Er rijden hier op het Franse platteland vrijwel geen hybrides enof electrische auto's rond en zeker geen grote auto's die geluidloos voorbij rollen.

De banden zijn nog steeds origineel. Achter komt vervanging langzaam in zicht; de garage gaf aan dat ze waarschijnlijk nog 10.000 km mee zullen gaan. Ook op dat gebied een zuinige auto dus.

Heb ik wat aan te merken in negatieve zin: erg weinig, behalve dat de voice gestuurde commando's moeizaam worden gevolgd. En dat ligt volgens mij niet aan mijn beheersing van de Franse taal.

niets te melden

  • 76.000 km

Mijn luxepaard heeft net een kleine beurt gekregen. Ik heb een paar lapjes mogen achterlaten en ging naar huis met een schoongewassen en ook van binnen frisse auto.
Niets bijzonders te melden, behalve dat de achterbanden rond de 70.000 km zijn vervangen. De voorbanden staan op 60% van hun oorspronkelijk profiel. Die gaan dus de 100.000 km halen.
Het grote en altijd beschikbare vermogen blijven een aangenaam genoegen en dat alles bij een onveranders, wat mij betreft bescheiden gebruik.
Ik heb gisteren -om de tijd te doden- een uurtje gereden in een RC 200t en dat viel niet tegen..... Leuk gooi en smijt monstertje. Misschien een leuke vervanger voor de GS..... wordt vervolgd.

einde oefening

  • 81.000 km

Na twee en een half jaar zorgeloos te hebben genoten van mijn zwarte zoever is er plotseling een nieuwe liefde opgedoken....
Ik heb mijn GS ingeruild voor een RC300h. Een coupé dus en in een sportuitvoering. Je levert twee deuren in, 2 cylinders, maar krijgt er veel pret en even aangename rijkilometers voor terug. Ik zal zsm een eerste review plaatsen.

De zwarte GS was mijn tweede Lexus. Na een 430 met een V8 een iets meer bijdetijdse limousine. De eigenlijk zeer onopvallende auto met de bijzondere gril is een echte wolf in schaapskleren. Altijd en heel veel vermogen beschikbaar. Binnen een oorverdovende stilte, een geweldige geluidsinstallatie en in de standen sport en sport plus een bijna nerveuze auto.
De Lexus heeft nooit wat gemankeerd (is eigenlijk net ingereden) en zal rond Parijs een wat zwaarder leven gaan leiden (lijden ?) dan hier op het Franse platteland.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens