Lexus GS 450h President Line (2013) #4

Lexus GS 450h President Line (2013)

UitvoeringGS 450h President Line
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2020

Lexus GS450H mijn 2e Lexus

Onze nieuwe aanwinst een Lexus GS450H .
Na 2.5 jaar zeer tevreden in een IS250 gereden te hebben nu de overstap gemaakt .
Auto heeft bijna alle opties en man wat rijd dit geweldig.
En ook nog eens zuinig door hybride systeem tot nu tot 7,4 liter per 100 kilometer .Zal later wel wat omhoog gaan als de prestaties wat vaker aangesproken worden maar niet gek voor auto met 6 cilinder en 1800 kilo .
De betrouwbaarheid eerst maar op 3 sterren gezet maar heb er zelf alle vertrouwen in. Nu ca 1000 km gereden en nog niks gevonden wat niet werkt. Hoop dat we naar 5 sterren gaan .
De veel besproken navigatie werkt op zich goed maar wel verouderde kaarten. Update kost 149 euro bij de dealer vind ik nog al wat aangezien Google maps beter werkt en gratis is .
Geluid van Mark Levinson stereo is zeer goed .
Ook telefoon makkelijk te koppelen en prima geluid bij handsfree bellen .
Het werken met de muis vergt enige gewenning maar daarna probleemloos te bedienen.
Auto is uitermate stil wat erg prettig is.
Auto is als het moet zeer snel (345PK en 5,9 sec 0 tot 100)
En door de verschillende rij instellingen krijg je een andere auto. Je hebt ECO --Normaal--Sport en Sport plus bij de laatste stand word ook de besturing en demping aangepast ,Auto merkbaar stugger en stuurt strakker.
Dit is even een snelle eerste review met eerste ervaringen.
Tot nu toe zeer tevreden en zal review bijhouden .
PS ik moet er nog een trekhaak onder hebben bij de dealer erg kostbaar. Misschien dat iemand een tip heeft.
Groet R

5000 kilometer verder.

Even een update van de GS 450H

Nu ca 5000 km mee gereden en een zeer fijne auto .

Gebruik :
Auto rijd super en afwerking is echt geweldig binnen in auto ziet alles er als nieuw uit nergens slijtage plekken of verf van knoppen af gewoon alles als nieuw en nergens rammels!
Stoelen zitten echt geweldig nog nooit een auto gehad waar je zo goed in zit echt top.
Het rijden zelf is pure ontspanning wat een rust en comfort zeer stil en als het moet zeer snel echt een klasse hoger als mij vorige IS250 wat ook een zeer fijne auto was.
Een paar filmpjes op youtube bekeken over de acceleratie van de GS450H gaat in 1 streep door van 0 tot 250 prachtig om te zien. Dit zelf niet geprobeerd en hoeft van mij ook niet.
Ook een trekhaak laten monteren bij de dealer niet goedkoop maar weet je dat het goed gebeurt en garantie . Makkelijk was het niet was de auto anderhalve dag kwijt .
Toen ook de navigatie update gekregen . Werkt goed maar Google maps is beter !!
Ook tijdens de korte winter 4 nieuwe Vredestein 235-45-18 all season banden gemonteerd en moet zeggen rijden erg fijn en stil . Dus die laat ik zitten, was eerst wat huiverig als ze te veel lawaai zouden maken maar dat is niet het geval dus rij er op door.
Verder nog zeer tevreden .
Verbruik zit nog steeds rond de 7.6 liter per honderd kilometer wat zuiniger is dan mijn vorige IS250 .
Echt bijzonder voor een auto met dit formaat en gewicht . Tank wel altijd premium benzine .
Binnenkort weer op pad met de caravan ben benieuwd hoe dat gaat maar met 345 pk moet dat geen probleem zijn, auto weegt 1800 kilo dus verwacht een stabiele combinatie .
Jammer dat je de GS450h zo weinig ziet in Nederland is echt een zeer ondergewaardeerde auto die absoluut niet onderdoet voor de Duitse 3 .Lexus heeft zich zo langzamerhand wel bewezen met betrouwbaarheid en degelijkheid .
Ik hoop er nog lang plezier van te hebben.
Later meer.

De eerste kilometers met caravan.

Even een update vorige week de eerste kilometers met de caravan achter de Lexus gereden .
Dit ging zoals verwacht probleemloos en zeer stabiel .
Ging ook prima achter de IS250 maar dit is toch echt nog beter.
Auto heeft een kenteken gewicht van 1800 kilo en caravan beladen ca 1400 kilo.
De auto trekt dit probleemloos met zijn dikke V6 en hybride techniek.
Verbruik met caravan uiteraard een stuk hoger met, mijn vorige Lexus IS250 haalde ik ongeveer 1 op 7 a 8 met caravan ik zit nu op ongeveer 1 op 8 met de GS .
Dit hangt natuurlijk ook af van de weersomstandigheden en hoe je met het gaspedaal omgaat .
Tot nu toe zeer tevreden later meer .

Jaar en 20000 kilometer verder

Even een update nu een jaar en 20000 km verder . Auto nog geen klap verkeerd gedaan en rijd nog steeds als nieuw. En van binnen ook als nieuw. Wat al door een andere GS450h rijder is aangegeven is dat in radio/navigatie gedeelte niet het beste is. Geluid van Mark Levinson is uitstekend. Maar Navigatie is onder de maat en gebruik altijd Google maps met mijn telefoon. Met de muis werken gaat prima als je het gewend bent maar ook hier zijn betere oplossingen voor . Geen reden om auto weg te doen.
Net de 210000 kilometer beurt + APK laten uitvoeren door Lexus Groningen.
Geen enkele melding voor APK.
Prijs viel mij niet tegen . Motor olie + filter – Rem olie – Automaat olie – Differentieel olie vervangen. Dit hoort bij de 210000 km beurt . Auto brandschoon afgeleverd . En een leen auto (Lexus NX300) voor ca 600 euro . Volgende beurt zal goedkoper zijn dan alleen motor olie en filters. Ook pech hulp voor een jaar en red carpet treatment . En stempel en boekje zodat je later onderhoud kan aantonen als hij in onderhoud bij de dealer is geweest. ( Goed voor inruil / verkoopwaarde) .
Auto rijd nog steeds als een tierelier ,snel als het moet , voor auto van dit formaat en gewicht zeer zuinig. Rijd heel erg fijn en met alle opties staat het comfort op zeer hoog niveau.
Het rijden met caravan is een genot zeer stabiel en verbruik als je normaal rijdt is niet verkeerd 1 op 8/9 is goed haalbaar .
Al met al zeer tevreden en we tuffen lekker door. Mogelijk tot een EV in beeld komt , maar een EV die een caravan kan trekken is zeldzaam of onbetaalbaar. En je zal het zalige geluid van de V6 missen.
AL met al nog steeds zeer tevreden. Jammer dat je ze zo weinig ziet auto is echt een klasse apart . Prachtig interieur, heerlijke rijeigenschappen en ook nog relatief zuinig . Wat wil een mens nog meer.
Later meer.

Weer 15000 kilometer verder

Even een kleine update over de GS450h.
Weer 15000 kilometer verder zonder problemen!
Beurt en APK gehad met olie en filters en rem schijven en blokken voor en achter vervangen wegens lichte trilling tijdens remmen .
Dit was niet goedkoop maar rijd weer zalig .
Deze zomer naar Frankrijk geweest met caravan achter de auto en is een genot om mee te rijden auto heeft met 345 pk geen enkele moeite met de caravan en geheel is zeer stabiel.
Al met al korte update en we rijden fijn door .Meestal begint het na 2 jaar weer te kriebelen voor wat anders . Zou niet weten welke auto deze verbeterd dus we blijven genieten van de GS .