Lexus GS 430 Executive (2003)

autoreview

Lexus GS
Lexus GSLexus GSLexus GSLexus GSLexus GSLexus GS - interieur

Signalement

UitvoeringGS 430 Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf149.000 km
KM-stand laatst158.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 158.000 km

De keuze voor een GS430 na 3x Lexus LS400 heb ik gemaakt om twee redenen, ik vind de LS430 niet erg mooi en ik wilde graag een iets kleinere auto, maar wel erg graag bij het merk Lexus blijven. Over smaak valt te twisten ik vind de zijkant en de achterkant van deze auto erg mooi, de voorkant vind ik wat onpersoonlijk. Nu na 9.000 kilometer heb ik inmiddels wel een redelijk beeld van deze auto.

Ervaring
Een GS430 is zeker geen LS400, hij is een stuk sportieve, daarbij wat stugger en op de een of andere manier ook van binnen iets kleiner.
Toch rijdt en stuurt de auto erg goed, alsof je over rails rijdt.
De auto is supersnel en dat heb je niet goed in de gaten doordat de motor heel erg stil is. Ik had in de eerste week gelijk een flinke bon te pakken.
De traction control werkt duidelijk beter dan op de vorige LS400. Ik vind dat de auto erg goed remt, de LS dook meer.
Ik rijd nu met zomerbanden(Michelin). Deze Michelins maken voor mijn gevoel meer lawaai dan de Dunlops onder de LS400. Dat is eigenlijk wat betreft het rijden het enige puntje van kritiek.

Verbruik
Het brandstof verbruik is ondanks dat de auto kleiner en lichter is dan de LS400 wat hoger, als je erg netjes rijdt krap 1 op 10, maar meestal haal ik dat net niet.

Interieur
De stoelen zijn zeer comfortabel en zitten heerlijk ook voor lange ritten, de stoelverwarming in de winter is ook erg prettig. De linkerspiegel is erg prettig, de rechter krijg ik niet zo afgesteld dat ik het verkeer van achteren volledig kan zien en de zijkant van de auto, misschien is deze spiegel iets aan de kleine kant. De GS430 heeft de bediening van de radio op het stuur (eindelijk), dat is een goede verbetering. Volgens mij heb ik geen Mark Levinson, maar een Pioneer radio, die vond ik in de LS400 wat helderder en met een betere bas. De DVD navigatie start wat traag op en het bijbehorende touchscreen is behoorlijk gevoelig waardoor je soms de verkeerde waarde intikt. Wat ik niet kon vinden in het instructieboekje maar kennelijk wel werkt is dat je ergens onderweg door de GPS een signaal af kunt laten geven, bijvoorbeeld een flitspaal die je vaak vergeet. Dat is een tweede kritiekpunt op de auto de geluidssignalen zijn in deze auto best hard. De PDC aan de achterkant geeft een enorme piep als je de automaat in de achteruit zet, aan de voorkant schakel ik de PDC meestal uit omdat deze wat te vroeg begint aan te geven dat je tegen de muur zit.

Mankementen.
Op het piepen van de rechtervoorschokbreker dat bleek door steentjes te komen tot op heden niets.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.