AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Lexus GS 300 Executive (1999) #2

autoreview

Lexus GS 300 Executive (1999)

Signalement

UitvoeringGS 300 Executive
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf185.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooi maar helaas

Ik was helemaal weg van deze wagen, maar ben nu wel genezen. Heb de auto een jaar gehad, maar deze week kwam er abrupt een einde aan de wagen toen hij tegen eem betonnen wegafscheiding en de vangrail van een slipte. Had al eerdere ervaringen met weinig grip op nat wegdek en een uitbrekende kont maar ditmaal was er geen corrigeren aan. De tractiecontrole deed voor mijn gevoel meer kwaad dan goed. Dit terwijl ik uit de bocht komend, niet veel harder dan '50-60 km. p.u. ging. Ik denk dat de vrijwel nieuwe banden, Pirelli p6000 hier mede debet aan waren. Deze banden zijn bij nat of glad wegdek gewoonweg gevaarlijk.

Wat mij daarnaast erg tegenviel waren de enorme onderhoudskosten, 1300 euri voor twee draagarmen, 270 euro voor een xenonlampje om maar wat te noemen. Dan is er het euvel met een keerklep in de motor die boven 150.000 een beetje gaat lekken en vervangen moet worden. Ook al snel 1000 euro. De GS 300 kostte mij aan onderhoud het eerste half jaar meer dan totaal vijf jaar onderhoud en apk van mn Subaru Legacy.

De Lexusdealer in Rotterdam heeft een tamelijk ongeïnteresseerde service afdeling, geeft bepaald geen welkom gevoel, biedt geen leenauto's en zelfs nog geen lift naar het metrostation. De Subaru dealer Cito deed dit allemaal wel voor een fractie van de prijs.

Kortom een mooie auto met een werkelijk eersteklas interieur, maar gevaarlijk met slechte banden en glad weer en alles bij elkaar een teleurstellende ervaring.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (17)

Reageren