Land Rover Range Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic S (2023)

autoreview

Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover EvoqueLand Rover Range Rover Evoque

Signalement

UitvoeringRange Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic S
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst37.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een aanfluiting

  • 37.000 km

Heb deze auto in de lease 'over mogen nemen', omdat hij op de parkeerplaats achterbleef na vertrek van een collega.

Ben geen liefhebber van SUV's, maar vind de Evoque qua design best geslaagd.

De auto is stil, heeft voorruit verwarming, hangt aan het gas en stuurt lekker scherp, zeker voor een SUV.

Dat was het dan ook wel zo'n beetje...
* De stoelen zijn zo slecht dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een auto. Ik ben met 1.82 niet bepaald lang, maar deze stoel is duidelijk gemaakt voor de kleinere medemens. Lange ritten zijn geen feestje.
* Het elektrisch bereik is een lachertje (30km ofzo) en opladen gaat met 1-fase en duurt 6 uur.
* De 3-cilinder klinkt bij tijd en wijle als een diesel.
* Het verbruik in normale hybride stand gaat richting 1:10! Deze auto zuipt als een malle.
* De klokken zijn een kopie uit de RAV4, met dezelfde onhandige indelingen van het LCD paneel
* Cruise control reageert met 0.5s vertraging op inputs.
* Er zit kleurverschil in het spuitwerk (de auto heeft geen schade gehad volgens het lease dossier)
* De auto is heel klein en onpraktisch. Bijrijdersstoel kan ook niet (bijna) plat. Mijn surfplank krijg ik er niet in, dat heb ik nog met geen enkele auto mee gemaakt.
* Auto heeft geen stoelverwarming, dat hoort m.i. standaard te zijn bij leer.

Dan die motor, 200pk uit een 1.5 liter 3-cilinder!? Ik kan me niet voorstellen dat dit goed blijft gaan als je die 200pk's regelmatig gaat gebruiken. Dit is niet ontworpen om na 150.000km nog probleemloos te functioneren.

Bij de laatste beurt bleek er een voorverwarming unit van het batterij pakket defect die moet nog worden vervangen, dit kan nog wat doen aan de elektrische prestaties.

Dit is de versie voor de facelift van maart 2023, die laatste is weer wat meer bij de tijd gebracht, maar het blijft in essentie dezelfde auto.

Mijn conclusie: Rijden in deze auto is voor mij geen feestje, kan me niet voor stellen dat je zoveel geld wilt neer leggen voor zo'n auto. Dan moet je wel een hele grote afkeer hebben van Duits, Zweeds of Japans Premium.

Ik kan persoonlijk niet wachten tot ik deze auto 'door mag schuiven'.

Echte foto's volgen nog

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.