Land Rover Range Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic S (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Range Rover Evoque P300e AWD R-Dynamic S |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
KM-stand laatst | 37.000 km |
Wat een aanfluiting
- 37.000 km
Heb deze auto in de lease 'over mogen nemen', omdat hij op de parkeerplaats achterbleef na vertrek van een collega.
Ben geen liefhebber van SUV's, maar vind de Evoque qua design best geslaagd.
De auto is stil, heeft voorruit verwarming, hangt aan het gas en stuurt lekker scherp, zeker voor een SUV.
Dat was het dan ook wel zo'n beetje...
* De stoelen zijn zo slecht dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een auto. Ik ben met 1.82 niet bepaald lang, maar deze stoel is duidelijk gemaakt voor de kleinere medemens. Lange ritten zijn geen feestje.
* Het elektrisch bereik is een lachertje (30km ofzo) en opladen gaat met 1-fase en duurt 6 uur.
* De 3-cilinder klinkt bij tijd en wijle als een diesel.
* Het verbruik in normale hybride stand gaat richting 1:10! Deze auto zuipt als een malle.
* De klokken zijn een kopie uit de RAV4, met dezelfde onhandige indelingen van het LCD paneel
* Cruise control reageert met 0.5s vertraging op inputs.
* Er zit kleurverschil in het spuitwerk (de auto heeft geen schade gehad volgens het lease dossier)
* De auto is heel klein en onpraktisch. Bijrijdersstoel kan ook niet (bijna) plat. Mijn surfplank krijg ik er niet in, dat heb ik nog met geen enkele auto mee gemaakt.
* Auto heeft geen stoelverwarming, dat hoort m.i. standaard te zijn bij leer.
Dan die motor, 200pk uit een 1.5 liter 3-cilinder!? Ik kan me niet voorstellen dat dit goed blijft gaan als je die 200pk's regelmatig gaat gebruiken. Dit is niet ontworpen om na 150.000km nog probleemloos te functioneren.
Bij de laatste beurt bleek er een voorverwarming unit van het batterij pakket defect die moet nog worden vervangen, dit kan nog wat doen aan de elektrische prestaties.
Dit is de versie voor de facelift van maart 2023, die laatste is weer wat meer bij de tijd gebracht, maar het blijft in essentie dezelfde auto.
Mijn conclusie: Rijden in deze auto is voor mij geen feestje, kan me niet voor stellen dat je zoveel geld wilt neer leggen voor zo'n auto. Dan moet je wel een hele grote afkeer hebben van Duits, Zweeds of Japans Premium.
Ik kan persoonlijk niet wachten tot ik deze auto 'door mag schuiven'.
Echte foto's volgen nog
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.