AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Range Rover Evoque P300e - Eerste rijtest
No-brainer

Land Rover is lekker bezig op het gebied van plug-in hybrides. Na eerdere stekkerversies van de Range Rover en Range Rover Sport is nu de rest van het gamma aan de beurt, inclusief de compacte Range Rover Evoque. Met een driecilinder, maar ook met dik 300 pk.
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Land Rover |
---|---|
Model | Range Rover Evoque P300e AWD |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 6 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 54.790 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 3-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.497 cc |
Maximaal vermogen | 227 kW / 309 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 540 Nm bij 2.000 tpm |
Accu capaciteit (bruto) | 15 kWh |
Inhoud brandstoftank | 57 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.371 mm / 1.895 mm / 1.649 mm |
Wielbasis | 2.681 mm |
Massa leeg | 2.157 kg |
Laadvermogen | 503 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.600 kg / 750 kg |
Banden | 225/65R17Prijzen |
Topsnelheid | 213 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,4 s |
Brandstofverbruik | 1,4 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 32 g/km |