AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Land Rover
  • Defender 110
12

autoreview

Land Rover Defender 110 Td Station Wagon Rough (2011)

Anoniem
  • Review
7 september 2011 om 17:25
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringDefender 110 2.4 TD Station Wagon Rough
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst19.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

It's a car Jim, but not as we know it!

  • 6.000 km
  • 7 september 2011

Op het Brusselse autosalon werd begin dit jaar de Defender Exclusive voorgesteld. Toen ik vervolgens bij een dealer een testrit deed met een gewone Def 90 wilde ik al na 500 meter rechtsomkeer maken. Het lawaai! Die draaicirkel! Totaal geen comfort! It's a car Jim, but not as we know it, da's wat ik dacht. Maar omdat ik een taaie Belg ben, beet ik op mijn tanden en zie: ik kwam in een soort van toestand waar je normaal gesproken andere middelen voor nodig hebt. "Zen", noemen nette mensen dat, maar da's zo'n verschrikkelijk nietszeggend modewoord dat ik het niet wil horen. OK, Def 110 besteld en eind juni afgehaald. Na 6000 km en een trip naar de Ardennen, wil ik met geen andere auto meer rijden, zeker nu hij voorzien is van comfortabele Recaro stoelen. Hij maakt wat lawaai, maar het stoort niet. Vanaf 90 per uur heb je het gevoel op een trilplaat te zitten, maar het stoort niet (eigen schuld: rij met muds omdat ik die mooi vind). Als je afslaat, moet je oppassen dat je geen tegenligger ramt, maar het stoort niet, behalve voor de tegenligger misschien. Hij verbruikt veel, maar het stoort niet. Wat telt: je zit in een soort van parallel Defender-universum waar die hele opgefokte en dolgedraaide wereld je geen moer meer kan schelen. Of hij echt zo traag is? Hij heeft een koppel van 360, da's meer dan een gewone Audi TT. Eigenlijk is hij nog veel te snel, ofwel zijn de anderen zo traag geworden. In de bossen rijdt hij fantastisch, maar eigenlijk is het de ideale stadswagen (een BMW 5 is langer en breder). Hoge zit, dus goed overzicht, rustige motor die heel traag kan zonder stil te vallen, raampje kan open zonder last van tocht of uitlaatgassen. Rijd af en toe nog eens met een Audi of een BMW, en weet je wat? Het doet mij helemaal niets meer. OK, net als de meeste moderne wagens zijn ze snel, comfortabel, stil, maar om de een of andere reden blijf je er onverschillig bij. Met de Defender rijden is altijd leuk, vooral als de elementen zich laten gelden: regen, sneeuw, wind, modder, zon... het is allemaal even avontuurlijk. Ik denk dat je het nog het best kunt vergelijken met motorrijden met het verschil dat je droog zit en geen helm op hoeft. En je hebt bovendien een hele goede airco, radio, cd en ipod-aansluiting en achteraan kan je een kameel kwijt. Nu zou ik eigenlijk nog iets negatiefs moeten zeggen, maar ik weet echt niets, integendeel: veel clichés over de Defender kloppen niet: verliest geen olie, is niet traag, ligt goed in de bochten (met brede banden), zit comfortabel (met Recaro's), rijd zacht (tot 90), muziek klinkt goed (tot 90), airco werkt beter dan gemiddeld. We spreken elkaar weer over 5000 km.

King of the Road

  • 19.000 km
  • 29 juni 2012

Howdy Ho! Hier ben ik terug...en mijn Defender rijdt nog altijd voor geen meter, valt uit mekaar terwijl je d'r naar kijkt en bovendien is het kreng reteduur! Nou, DAT was dus maar een grapje. Gewoon, om de typische oudbakken & afgezaagde clichés van nette mensen (die dus NOOIT met een Defender rijden) even aan te halen. Hoewel, dat van dat duur is toch wel een beetje waar. Aan de andere kant: staat er een prijs op GELUK? Want dat is het toch wel, rijden met een Defender: puur en onversneden (mannen)geluk. Geen vrouw die zoiets begrijpt, behalve de mijne natuurlijk. Maar u verwacht natuurlijk concrete informatie over mijn wegschip, geen irrationeel gekreun. OK, Mr. Spock speaks: "De Defender is een betrouwbaar, onverwoestbaar 4x4 vervoermiddel uit de twintigste eeuw. Toen de Europese wegen door oorlog en crisis halverwege de 21ste eeuw onberijdbaar werden, was de Defender de enige wagen die je nog ter bestemming bracht." Tevreden zo? En nee, hij lekt gaan olie, is waterdicht, en ik heb nul kosten sinds aankoop, behalve onderhoud of course. Wél heb ik hem volledig "gepersonaliseerd", naar mijn hand gezet dus. Dino-sportstuur, Recaro CS sportzetels, Goodyear Duratrac banden, high-end muziekinstallatie. Vooral de banden maken een wereld van verschil. De BFG's MT's met Zu-velgen waren as HELL op de openbare weg. De Duratracs zijn, wat mij betreft, SUPERBANDEN. Kon ik ervaren op mijn ritten naar de Ardennen, de Franse Alpen en enkele dagen offroaden in de Champagnestreek. Zeer goed in sneeuw en modder, excellent in de regen, aanvaardbaar comfortabel op de weg. Gaat goed vooruit - enfin, ik word toch niet zo vaak voorbijgestoken - maar het liefst sjees ik aan 50 à 60 per uur met het raampje open terwijl "I just want to make love to you" van Foghat door de speakers knalt (zoek maar eens op iTunes, echt té gekke song). Reisplannen? To boldly go where no man has gone before, dat vat het goed samen. Bye bye till the next time.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Land Rover Defender
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    D200 110 HSE 7p. | FullBlack | Panorama

    Land Rover Defender D200 110 HSE 7p. | FullBlack | Panorama

    • 2020
    • 3.800 km

    € 115.950

    2.0 D240 110 HSE Standkachel Head-Up 22-Inch Stoelbel. El.Trekh. Black Edition VOL!

    Land Rover Defender 2.0 D240 110 HSE Standkachel Head-Up 22-Inch Stoelbel. El.Trekh. Black Edition VOL!

    • 2020
    • 2.183 km

    € 127.499

    2.4 TD 90 SW XTech

    Land Rover Defender 2.4 TD 90 SW XTech

    • 2007
    • 79.418 km

    € 43.950

Meer Land Rover Defender occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Land Rover Defender specificaties
  • Land Rover Defender occasions
  • Land Rover Defender video's
Advies en informatie
  • Land Rover Defender tests
  • Land Rover Defender gebruikersreviews
  • Land Rover Defender index
Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Alsof de viercilinder in de plug-in hybride Range Rover nog niet schokkend genoeg was, monteert...

Lees meer
 

Land Rover Defender reviews

  • Review
    Land Rover Defender 110 Td Station Wagon Rough (2011)

    Land Rover Defender 110 Td Station Wagon...

    12
    • 7 september 2011
  • Review
    Land Rover Defender 90 Tdi (1998)

    Land Rover Defender 90 Tdi (1998)

    4
    • 25 mei 2020
  • Review
    Land Rover Ninety V8 (1986)

    Land Rover Ninety V8 (1986)

    1
    • 31 mei 2012
  • Review
    Land Rover Defender 90 2.4 TD Station Wagon X-TECH (2010)

    Land Rover Defender 90 2.4 TD Station Wagon...

    4
    • 27 november 2011
  • Review
    Land Rover Defender 90 Td5 Station Wagon SE (2005)

    Land Rover Defender 90 Td5 Station Wagon...

    4
    • 29 april 2011
  • Review
    Land Rover Defender 110 Tdi (1998)

    Land Rover Defender 110 Tdi (1998)

    1
    • 19 november 2010
  • Review
    Land Rover Defender 110 Td5 County (1999)

    Land Rover Defender 110 Td5 County (1999)

    4
    • 4 juli 2010
meer reviews
Rij-impressie Land Rover Defender

Rij-impressie Land Rover Defender

57

Na ruim zestig jaar is de Land Rover Defender nog steeds de koning in het terrein. En bovendien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    28
    • 27 december 2020
  • Autonieuws
    Bowler stoomt beresterke Land Rover Defender klaar

    Bowler stoomt beresterke Land Rover Defender...

    8
    • 4 november 2020
  • Autonieuws
    Land Rover Defender volgens Lumma Design

    Land Rover Defender volgens Lumma Design

    12
    • 16 september 2020
  • Autonieuws
    Alle prijzen nieuwe motorversies Land Rover Defender

    Alle prijzen nieuwe motorversies Land Rover...

    24
    • 11 september 2020
  • Autonieuws
    Land Rover Defender ook als plug-in hybride

    Land Rover Defender ook als plug-in hybride

    3
    • 9 september 2020
  • Autonieuws
    Land Rover Defender krijgt V8

    Land Rover Defender krijgt V8

    26
    • 30 juli 2020
  • Autonieuws
    Land Rover Defender krijgt elektrische aandrijflijn

    Land Rover Defender krijgt elektrische...

    11
    • 22 juli 2020
Merk
Merk
  • Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    • 8 januari 2021
  • Autonieuws
    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover bekend

    Prijzen mild-hybride diesels Range Rover...

    22
    • 28 december 2020
  • Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    Eindejaarsvideo - Frank - Land Rover Defender

    28
    • 27 december 2020
  • PREMIUM
    Range Rover Evoque P300e - Eerste rijtest

    Range Rover Evoque P300e - Eerste rijtest

    • 15 december 2020
  • PREMIUM
    Audi Q7 vs. Range Rover Sport - Dubbeltest

    Audi Q7 vs. Range Rover Sport - Dubbeltest

    • 8 december 2020
  • Review
    Land Rover Range Rover Velar (2020)

    Land Rover Range Rover Velar (2020)

    3
    • 7 december 2020
  • Autonieuws
    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    Klassieke Range Rover wordt elektrisch

    • 7 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep