Kia Sportage 2.0 CVVT 4WD Adventure (2007)

autoreview

Kia Sportage
Kia SportageKia SportageKia SportageKia SportageKia SportageKia SportageKia SportageKia SportageKia Sportage - interieurKia Sportage - interieur

Signalement

UitvoeringSportage 2.0 CVVT 4WD Adventure
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

kleppen stellen

  • 40.000 km

Ik heb mijn Sportage nieuw gekocht en direct LPG laten inbouwen en wel die van Vialle GasFX. Het systeem op zich bevalt goed. Ik heb echter in het begin (1,5 jaar) problemen gehad met de afstelling van het systeem. Facto is de maximale vulling. Deze is nu van 38 liter gebracht op 42 liter. In het begin liep de auto 1 op 7 op gas. Rond de 40.000 km begon de motor stationair onregelmatig te lopen. Terug naar de dealer. Deze kende het euvel. Als je op gas rijdt moeten de kleppen eerder gesteld worden. Normaal bij 90.000 km beurt in combinatie met de distributiesnaar. Omdat dit een normale onderhoudshandeling is viel het niet onder de garantie. kosten 300 Euro. Deze melding staat nu ook in het prijslijstje van de dealer en wel bij 30.000 km. Ergo 2 maal meer kleppen stellen als bij de benzineuitvoering. Kosten 600 Euro extra.
Opvallend is dat ik na het kleppen stellen van de hik in de motor af ben en dat hij nu ook zuiniger loopt 1 op 8 bij normaal rijgedrag. Niet sneller dan 120 Km/uur.

Verder bevlt de auto mij goed. Rijgedrag is goed. Buiten de al genoemde kragevoeligheid van de plastic in de kofferbak. Caravan trekken gaat ook goed. Zeker als je niet vergeet dat het een toerenmotor is dus minimaal 3000 toeren laten draaien. In de bergen dus terug schakelen, maar dan loopt ie ook met 100 de berg op.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Sportage

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.