Kia Sportage 2.0 CVVT 4WD Adventure (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sportage 2.0 CVVT 4WD Adventure |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 40.000 km |
kleppen stellen
- 40.000 km
Ik heb mijn Sportage nieuw gekocht en direct LPG laten inbouwen en wel die van Vialle GasFX. Het systeem op zich bevalt goed. Ik heb echter in het begin (1,5 jaar) problemen gehad met de afstelling van het systeem. Facto is de maximale vulling. Deze is nu van 38 liter gebracht op 42 liter. In het begin liep de auto 1 op 7 op gas. Rond de 40.000 km begon de motor stationair onregelmatig te lopen. Terug naar de dealer. Deze kende het euvel. Als je op gas rijdt moeten de kleppen eerder gesteld worden. Normaal bij 90.000 km beurt in combinatie met de distributiesnaar. Omdat dit een normale onderhoudshandeling is viel het niet onder de garantie. kosten 300 Euro. Deze melding staat nu ook in het prijslijstje van de dealer en wel bij 30.000 km. Ergo 2 maal meer kleppen stellen als bij de benzineuitvoering. Kosten 600 Euro extra.
Opvallend is dat ik na het kleppen stellen van de hik in de motor af ben en dat hij nu ook zuiniger loopt 1 op 8 bij normaal rijgedrag. Niet sneller dan 120 Km/uur.
Verder bevlt de auto mij goed. Rijgedrag is goed. Buiten de al genoemde kragevoeligheid van de plastic in de kofferbak. Caravan trekken gaat ook goed. Zeker als je niet vergeet dat het een toerenmotor is dus minimaal 3000 toeren laten draaien. In de bergen dus terug schakelen, maar dan loopt ie ook met 100 de berg op.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren