Kia ProCeed 1.4 T-GDi GT-Line (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ProCeed 1.4 T-GDi GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 18.845 km |
Heerlijke auto
- 12 km
Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto!
Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een comfort. Stevig geveerd, goede wegligging en in bochten strak. Erg stil van binnen. De banden hoor je daardoor wel (Michelin Primacy 3). Automaat schakelt bijna onmerkbaar. Ik heb nog niet handmatig met de flippers hoeven te schakelen voor bochten omdat ik het idee had in een verkeerde versnelling te zitten. Accelaratie, met beleid nog even, prima. De stoelen zitten echt geweldig, goede instelbare lende-steun en goede zijdelingse steun tot aan de schouders. Door een rugblessure is een goede stoel voor mij cruciaal. Ook de afstandsradar reageert alert, alhoewel soms iets te doordat ie dan erg krachtig afremt. Wat ik wel als nadeel ervaar is dat telkens de holdknop, voor het stilstaan bij een verkeerslicht moet activeren en in mijn geval de lane assist (LKA) de-activeren. Dit zou mijn inziens softwarematig naar behoeven ingesteld moeten kunnen worden. Helaas is dit -nog- niet mogelijk.
Anderhalf jaar praktijkervaring Proceed
- 18.845 km
Nu bijna anderhalf jaar onderweg met de Proceed. Het is nog steeds een opvallenede verschijning in het straabeeld, omdat je ze weinig tegenkomt. Houd ik wel van, niet 13 in een dozijn auto.
Op een paar puntjes na ben ik nog steeds erg positief over de auto.
Een paar dingen die me storen:
-Cuppende achterbanden (Michelin). Die ga ik binnen afzienbare tijd voor een ander merk omwisselen ondanks dat er nog ruim voldoende profiel op zit. Ik denk aan Bridgestone Turanza ER300, heb daar erg goede ervaring mee.
-Keep Your Lane systeem. Telkens zet ik dit handmatig uit omdat ik graag zelf de controle houd en niet door de auto gestuurd wens te worden.
-Zagend rijden bij het constante snelheid, met name in de stad, maar enkel ook op 80 wegen. Dit punt is echter vandaag software matig verholpen. Dit bleek een bekend probleem en er is nieuwe software geïnstalleerd. Het korte stukje wat ik daarna heb gereden was positief.
-Handmatig terugschakelen met de automaat middels de flippers, heeft weinig effect op het afremmen op de motor, daar er door de computer gas bij wordt gegeven. Erg irritant. Hoe anders kan het (Audi, BMW, VW...), daar kun je perfect mee op de motor afremmen door terug te schakelen.
Maar goed dit zijn punten waar mee valt te leven. Verder ben ik alleen maar positief over het rijgedrag, de zit, geweldige stoelen!, het interieur en het praktische gebruiksgemak en uiteraard de looks.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Ceed
Had je deze auto's al gezien?

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine NAVI/CAMERA/CRUISE/AIRCO/LMV
- 2021
- 125.581 km

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi 120pk Active Climate Control Navigatie Carplay/Android Auto Achteruitrijcamera Cruise Control LM Velgen Verwarmde voorstoelen
- 2021
- 40.215 km

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicLine | NAVI | CLIMA | CAMERA + PDC | CRUISE | LANE-ASSIST |
- 2021
- 87.521 km