Kia ProCeed 1.0 T-GDi GT-Line (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ProCeed 1.0 T-GDi GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 15.069 km |
Kia verraste mij.
- 496 km
Hallo beste lezers,
Sinds 14 juni heb ik mijn Proceed op de oprit staan en dat staat goed!
Ik heb een nieuwe baan waar ik 21 juni begin en mocht een auto samenstellen.
Het werd of een Skoda Octavia of een Kia Proceed. Echter viel de Skoda net buiten budget met de opties die ik erop wilde helpen. Dus de Kia gekozen.
Eerste indruk:
Wow. Wat een wagen! Die kont, mooie lijnen, heldere led lampen, mooie velgen en natuurlijk niet te missen mooie sportieve sideskirts.
Interieur:
Hier verraste Kia mij het meest, de stoelen zijn perfect. Ik ben 1.93m en de lendesteun is heerlijk. Daarnaast ook mijn schouders die niet uitsteken maar juist goede support hebben.
Voor je neus een sportief stuur die aan de onderkant afgevlakt is met een mooi GT-line logo.
De knoppen op het stuur zien er uit als aluminium zijn het (denk ik ) niet. Maar dat ziet er erg strak uit.
Verder heb je een digitaal dashboard die de auto next level maakt.
Rij ervaring:
Zelf heb ik de 1.0 T-gdi handgeschakeld en ik was een beetje bang dat hij te weinig pit zou hebben, maar dat is zeker niet het geval. Vermogen voel je vanaf zoon 1800 toeren in elke versnelling alhoewel het in zijn 6 niet bijster veel meer is.
De vering van de auto is subliem, de achterkant is individueel geveerd en dat is een genot bij drempels ( die zijn hier in overvloed) vergeleken met mijn Opel Astra die ik hiervoor had rijdt de Kia veel volwassener en comfortabeler.
Dat het een 3 cilinder is merk je niet.
Wat ik mis in de auto:
De navigatie kan je niet laten zien op je digitale instrumenten cluster zoals bij Skoda, VW, Audi, BMW etc etc.
Hij heeft geen 12v achterin.
Geen oplaad punten op de achterbank.
Geen electrische kofferbak.
Dit is allemaal mierenneukerrij maar wilde het toch gezegd hebben.
De kleur is Deluxe White, een soort parelmoer wit en ik vind dit dan ook verreweg de mooiste kleur op de Kia (695 euro optie)
Nu pas 490 km gereden dus updates komen nog. Als er verzoeken zijn hoor ik dat ook graag.
Gr,
Martijn
Tja, toch niet helemaal fantastisch
- 15.069 km
Wat begon met een super ervaring is nu wat realistischer geworden.
Elke maand rijd ik gemiddeld 5k kilometer. Met een paar maanden zal dat meer worden.
De probleempjes begonnen met bezoekjes aan de wasstraat. Ja alle 3 zijn wasstraat gerelateerd.
1. af en toe wat rook uit de uitlaat. ( Pluimen)
Dit gebeurd na het afsluiten van de auto. Dit houd dan ook echt een aantal minuten aan en verdwijnt dan vanzelf. Erg gek en stinkt heel erg. Ga hiervoor natuurlijk wel naar de garage evenals de andere punten.
2. Ook dit gebeurde bij 1 van de eerste wasbox (DIY) wasbeurten.
Het klepje voor de benzinetank gaat open als de auto niet op slot is met afspuiten.
Hierdoor spoot ik het rubbertje kapot van de sluiting en sluit de klep nu slecht.
3. De lak van de voorbumper / grill spoot ik eraf met de hoge drukspuit.
Dit is mijn zoveelste auto en geen 1 had problemen met hogedruk. Ben ook altijd zuinig met mijn spullen dus schrok hier erg van.
Gelukkig gaat Kia er erg goed mee om en zal het gerepareerd worden eind van de maand. I.c.m. beurt en vorige problemen.
Auto blijft verder super. Nog 2 kleine dingetjes. Android auto gooit hij er soms uit en bij het terugschakelen naar 2 gaat hij soms in achteruit zonder knop te gebruiken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.