Kia Pride GLX (1996)

autoreview

Kia Pride GLX (1996)

Signalement

UitvoeringPride GLX
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst161.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

mijn eerste auto

  • 161.000 km

Ik kocht deze auto in 2006, met name omdat er slechts 1500 euro voor gevraagd werd, hij uit 96 kwam, en weinig kilometers had gemaakt en automaat was. dat laatste was belangrijk ivm mijn rijbewijs.

Ik denk niet dat ik snel ook nog maar iets zal kopen waarvan ik achteraf zal zeggen dat het zo een goede koop was als deze auto is geweest. Voor 1500 euro heb ik meer auto gehad dan ik ooit had kunnen wensen.

Deze kia pride heeft me naar Duitsland, Belgie, Luxemburg, Cote d'azur, toscane en zelfs corsica gebracht, zonder noemenswaardige problemen. Ik heb een keer een klapband gehad, en de snaar die de waterpomp en accu oplaad is geknapt, dit laatste koste me slechts 30 euro om te laten repareren. Verder heeft de auto normale onderhoudskosten gehad. Onderdelen zijn prima verkrijgbaar ondanks dat het een niet alledaags model is. Vaak was er de keus tussen goedkoop nieuw, of spotgoedkoop 2e hands.

Standaard is de auto erg hoog afgeveerd. En drempels zijn geen enkel probleem. Helaas had ik de versie met 12 inch velgen en banden, en deze werden steeds lastiger te krijgen. Daarom heb ik een toevlucht gezocht in 2e hands 14 inch velgen met heerlijke 185-50-14 banden eromheen. Deze banden hebben mij tijdens gevaarlijke situaties meerdere keren weten te redden, waarbij de situatie die mij het meest is bijgebleven een gewonde roofvogel in het midden op de duitse autobahn is.

Het uiterlijk vak de auto is best saai. Als jonge jongen kon dat uiteraard niet zo blijven. Naast de eerder genoemde nieuwe velgen heeft de auto een originele achterspoiler met 3e remlicht gekregen. Evenals originele wielkast verbreders en een zelf aangepaste grill, geblindeerde achterramen en wat glimspul. Het resultaat : een semi snel uitziend karretje met een knipoog.

Omdat ik de automaat had (3 traps) was de auto best hoogtoerig, en op de snelweg dus goed te horen. De snelheid was geen enkel probleem en heeft mij zelfs duitse strafpunten weten te bezorgen. Maar vervelend was het geluid. De deuren trillen mee met de wind, en je hoort de motor wel zijn werk doen. Ook het verbruik is niet dat wat je van een klein autotje als dit mag verwachten : 1:11 a 1:12 als je je best doet om zuinig te rijden op de snelweg.

Inmiddels is de auto verkocht en vervangen door een belastingvrije 1:37 diesel Lupo. 500 euro kreeg ik er nog voor.

al met al een prima auto voor een beginnende bestuurder die niet veel geld heeft voor de aanschaf.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.