Kia Pride GLX (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Pride GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 1997 |
KM-stand bij aanschaf | 37.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een voordelige auto met een bijzonder goede prijs- kwaliteitsverhouding.
De 1.3 benzinemotor is feller dan je verwacht. Je moet oppassen niet met piepende banden weg te rijden. E.e.a. kan ook met de afstelling van het gaspedaal te maken hebben. In het hedendaagse verkeer komt de Kia moeiteloos mee, inhalen op de snelweg is geen enkel probleem wat met 1.0 liter autootjes nog wel eens vervelend kan zijn.
Het "95 model heeft helaas geen stuurbekrachtiging, hetgeen met het inparkeren flink wat kracht vereist (wanneer je normaal met stuurbekrachtiging rijdt). Verder is de auto voor lange personen niet ideaal omdat je al gauw met je hoofd door het dak zit. De stoelen staan namelijk vrij hoog. Dit heeft wel weer een makkelijke instap tot gevolg.
De achterbank is voor een auto uit deze prijsklasse relatief ruim en de (in delen) neerklapbare achterbank levert een mooie grote vlakke laadvloer op. De motorkap is onder de lak gaan roesten, maar dit is (na 4 jaar) verholpen onder garantie.
PROBLEMEN
Roest van binnenuit bij motorkap, onder garantie hersteld.
Verder alleen standaardonderdelen slijtage, zoals vervangen deel v/d uitlaat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren