Kia e-Niro 64kWh Edition (2022) #2

autoreview

Kia e-Niro 64kWh Edition (2022)

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf56.600 km
KM-stand laatst58.785 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 2000 km ervaring

  • 58.785 km

Sinds iets minder dan zes weken ben ik de 2e eigenaar van een Kia e-Niro Edition, aangeschaft met ruim 56k op de teller en een batterij SOH van 100%.
Omdat we ons huis goed hebben kunnen verkopen had ik voor het eerst in mijn autoleven de mogelijkheid om een jongere (dus duurdere) auto te kopen. Ik wist al zeker dat het een electrische auto moest worden want ik heb veel gereden in de Volvo XC40 Ev van mijn zwager. Een erg fijne auto met voor mij als voornaamste bezwaar erg stugge vering waardoor iedere drempel met een slakkengang genomen moet worden. Verder vind ik het vermogen van die auto teveel van het goede (het is de P8) en het verbruik kreeg ik nimmer onder de 20kWh/100km, hoe rustig ik ook rij.
Ik heb maanden gestudeerd op welke auto het moest worden, vele video’s gezien en gebruikers reviews gelezen, met dank aan Autoweek en kwam uiteindelijk bij Hyundai of Kia uit. De Hyundai Kona vond ik te klein (ik ben 1,99m lang) en dus moest het óf een Kia Niro worden of de Kia EV3.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt voor de 3 jaar oude e-Niro, ik kreeg nog een redelijke prijs voor mij 15 jaar oude Prius. De auto is dealer onderhouden en heeft dus ook nu nog 4 jaar garantie, ook weer een groot pluspunt voor mij.
Na iets meer dan tweeduizend kilometer op alle mogelijke wegen, snelheden, druktes, weersomstandigheden, dag en nacht kan ik alleen maar concluderen dat dit de fijnste auto is die ik tot nu toe heb gehad.
Ik ben geen snelheidsrakker, ik rij 80% van de tijd op de adaptieve cruise en op de snelwegen niet harder dan 105km/uur. Mijn gemiddelde verbruik ligt rond de 15kW/100km, als ik veel in mijn directe omgeving rijd dan nog gunstiger vanwege binnenwegen. Het laden moet ik doen aan publieke laadpalen maar bij mijn woning zijn er genoeg beschikbaar. Het enige wat ik echt bizar vind is de volstrekt ondoorzichtige prijsinfo bij de aanbieders, en dat soms twee palen naast elkaar qua prijs 50% kunnen verschillen! Gelukkig kan je in de ANWB app en de Kia app de prijzen wel zien zodat ik weet waar ik aan toe ben. Waarom geen prijzen op de palen zelf!
Begin van de zomer hopen we een vakantie trip naar scandinavië te kunnen maken, een goed gebied voor EV rijders, ik ben benieuwd….

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.