Kia e-Niro 64kWh Edition (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | e-Niro 64kWh Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 34.560 km |
Fijne auto
- 7.246 km
De Kia is in het dagelijks gebruik een erg fijne, snelle en comfortabele auto. Minpuntjes qua comfort: bij korte drempels moet je wat rustiger aan doen, anders bonkt de achteras. En boven de 100 km/h valt het bandengeluid op, wat mij op langere ritten na een tijdje stoort.
De gebruikskosten zijn minimaal: t/m 2024 betalen we geen wegenbelasting. De stroomkosten bedragen € 32,50 per maand bij een kilometrage van 850 km per maand. Zowel kilometrage als verbruik gaan komende winter omhoog, verwacht ik.
Tot nu toe is de Kia een betrouwbare auto gebleken. We hebben geen problemen gehad. Ook erg fijn is dat de weergegeven resterend actieradius realistisch is. Met een volle accu en een rustige rijstijl is de actieradius zo'n 500 km. Na 400 km rijden is de resterende actieradius dan nog steeds bijna 100 km bij een accupercentage van 20%.
Winterervaring
- 12.444 km
De Kia bevalt nog steeds uitstekend. Na een jaar en 12.000 km heeft de auto zijn eerste beurt gehad. Geen bijzonderheden, gelukkig. Door veelvuldig gebruik van de de climate control en de kou is het verbruik iets toegenomen naar gemiddeld 17,24 kW/100 km.
Wat is het trouwens heerlijk om vanuit je warme bed die climate control aan te zetten en even later in een ijsvrije, voorverwarmde auto te stappen!
Door meer kilometers te rijden, een hoger verbruik door de kou en een hogere kW-prijs zijn de maandelijkse laadkosten wel flink gestegen naar zo'n € 90,-- per maand. Ik verwacht dat die kosten weer zakken wanneer het warmer wordt en we ook weer iets vaker de fiets pakken.
Inmiddels 2 jaar en 8 maanden ervaring
- 34.560 km
Inmiddels heb ik ruim 2,5 jaar ervaring met elektrisch rijden en het bevalt nog steeds uitstekend. Even wat cijfers:
- 141 laadbeurten (ca. 1 keer per week)
- 5.185 kWh geladen
- € 1.956,50 aan laadkosten (€ 0,377/kWh en € 0,057/km)
- verbruik precies 15,00 kWh per 100 km (gemeten aan de lader)
De Kia is nog steeds een probleemloze auto. We rijden er zo'n 1.000 km per maand mee en de laadkosten zijn ca. € 60,00 per maand.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Niro
Had je deze auto's al gezien?

Kia Niro ExecutiveLine 64 kWh | Camera | Apple Carplay | Cruise Control | JBL | Leer |
- 2020
- 71.847 km

Kia Niro 1.6i Hybrid DynamicLine Dealer onderhouden | Trekhaak | Fabrieksgarantie t/m 07-04-2028 + 3x 1 jaar* | NAP
- 2021
- 66.718 km

Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine Automaat.
- 2019
- 69.033 km