Kia e-Niro 64kWh Edition (2022)

autoreview

Kia e-Niro 64kWh Edition (2022)

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst34.560 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 7.246 km

De Kia is in het dagelijks gebruik een erg fijne, snelle en comfortabele auto. Minpuntjes qua comfort: bij korte drempels moet je wat rustiger aan doen, anders bonkt de achteras. En boven de 100 km/h valt het bandengeluid op, wat mij op langere ritten na een tijdje stoort.

De gebruikskosten zijn minimaal: t/m 2024 betalen we geen wegenbelasting. De stroomkosten bedragen € 32,50 per maand bij een kilometrage van 850 km per maand. Zowel kilometrage als verbruik gaan komende winter omhoog, verwacht ik.

Tot nu toe is de Kia een betrouwbare auto gebleken. We hebben geen problemen gehad. Ook erg fijn is dat de weergegeven resterend actieradius realistisch is. Met een volle accu en een rustige rijstijl is de actieradius zo'n 500 km. Na 400 km rijden is de resterende actieradius dan nog steeds bijna 100 km bij een accupercentage van 20%.

Winterervaring

  • 12.444 km

De Kia bevalt nog steeds uitstekend. Na een jaar en 12.000 km heeft de auto zijn eerste beurt gehad. Geen bijzonderheden, gelukkig. Door veelvuldig gebruik van de de climate control en de kou is het verbruik iets toegenomen naar gemiddeld 17,24 kW/100 km.
Wat is het trouwens heerlijk om vanuit je warme bed die climate control aan te zetten en even later in een ijsvrije, voorverwarmde auto te stappen!

Door meer kilometers te rijden, een hoger verbruik door de kou en een hogere kW-prijs zijn de maandelijkse laadkosten wel flink gestegen naar zo'n € 90,-- per maand. Ik verwacht dat die kosten weer zakken wanneer het warmer wordt en we ook weer iets vaker de fiets pakken.

Inmiddels 2 jaar en 8 maanden ervaring

  • 34.560 km

Inmiddels heb ik ruim 2,5 jaar ervaring met elektrisch rijden en het bevalt nog steeds uitstekend. Even wat cijfers:
- 141 laadbeurten (ca. 1 keer per week)
- 5.185 kWh geladen
- € 1.956,50 aan laadkosten (€ 0,377/kWh en € 0,057/km)
- verbruik precies 15,00 kWh per 100 km (gemeten aan de lader)

De Kia is nog steeds een probleemloze auto. We rijden er zo'n 1.000 km per maand mee en de laadkosten zijn ca. € 60,00 per maand.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.