Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021) #2

autoreview

Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine (2021)

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh DynamicPlusLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst11.435 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat rijdt elektrisch rijden fijn !

  • 800 km

Omdat we na het eerste jaar van bewoning van ons nieuw gebouwde Passiefhuis ca. 1200 kWh stroom over hadden besloten elektrisch te gaan rijden. Na diverse merken te hebben vergeleken en test te hebben gelezen is het een Kia E Niro 64 kWh geworden. Het rijdt geweldig vinden mijn vrouw en ik, snel, wendbaar, het gemak van een automaat en heel veel technische zaken die je helpen bij het rijden. Dat is wel even wennen voordat je weet wat en hoe je e.e.a. In kunt stellen en wat de effecten zijn. Het gemiddeld verbruik van de weergave op het dashboard is 7,5 km per kWh, maar als ik het bereken aan de hand van gereden kilometers en geladen kWh kom ik aan 6,6 km per kWh !?!? Nog steeds een mooi cijfer natuurlijk maar ik ga het even volgen of het op termijn mooier wordt voorgesteld dan het is. Ik rijd altijd met maximaal afremmen via de motor zodat ik nauwelijks hoef te remmen en maximaal energie terug win. Ook gebruik ik zoveel mogelijk de cruisecontrol met de afstand tot voorligger wat korter ingesteld, anders begint hij wel op erg grote afstand in te houden. Het geluid wat de auto maakt bij het langzaam rijden vind ik irritant en zet ik dan ook steeds uit (helaas bij elke opstart is hij er weer).

na ruim een jaar en slechts 5000 km

  • 5.101 km

Over deze periode heb ik het werkelijk verbruik gemeten van 6,24 km per kWh, of te wel 16 kWh per 100 km. De meeste kilometers zijn gemaakt op secondaire wegen en op de snelweg max. 110 km/h. Keurig verbruik vind ik, waarbij tijdens het gebruik van de kachel het verbruik wel fors stijgt. Op een rit van 189 km een verbruik van 40 kWh gemeten (4,7 km per kWh of wel 21 kWh per 100 km). Tot heden heel tevreden met de auto en de kosten voor de jaarlijkse controle 80 Euro ??.

Navigatie

  • 6.300 km

Nog steeds dik tevreden, alleen de navigatie is (ondanks 2 Up dates bij de dealer) erg laat met zijn commando’s en niet actueel m.b.t. het wegennet. De dealer erkende dit en heeft gevraagd bij de importeur mijn beklag te doen in de hoop dat men het gaat oplossen. Herkenbaar voor meerdere Kia gebruikers ???

Verbruik

  • 11.435 km

Gemiddeld verbruik tot heden; 16,05 kWh per 100 km of wel ik kan 6,23 km rijden op 1 kWh.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.