Kia e-Niro 64kWh DynamicLine (2020) #2

autoreview

Kia e-Niro
Kia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-NiroKia e-Niro

Signalement

Uitvoeringe-Niro 64kWh DynamicLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf125 km
KM-stand laatst136.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Einde lease periode

  • 136.000 km

Nog 15 dagen en dan wordt deze ze zuinige en veilige auto vervangen door een andere electrische auto.
De afgelopen 5 jaar heeft deze Kia uitstekend zijn best gedaan. Ik ben zeer tevreden met het rijbereik, ook na ruim 5 jaar.
Deze zomer helder ik nog zelfs 470 km , ter vergelijking in het eerste jaar reed ik er 500 km mee in de zomer.
Nu het weer wat kouder wordt/is left hij nog op naar bijna 420 km bereik. Een goede rijstijl zal hier uiteraard debet aan zijn.
Zodra het even kan de cruise control aan, adaptieve cc uiteraard. Een daarbij zo goed als altijd rijden in de Eco stand.
De auto maakte zijn kms hoofdzakelijk overdag dus de meeste snelweg kms zijn begrenst op de 100km. De keten in het buitenland ga je mee in het verkeer en dan zie je inderdaad dat het verbruik omhoog gaat.
Maar ook nu nog steeds last de boordcomputer zien dat ik over de laatste 10.000 km nog steeds onder de 16kW/100km zit.
De uitrusting met stoelverwarming is heerlijk, het voorverwarmen van de auto in de koude periode is fantastisch. De ruimte in de auto is zeer toereikend, voor, achter en kofferruimte.
Helaas heb frunk, dus de kabels altijd achterin. De verhoogde laadruimte heb ik direct verwijderd, zodat onze hond wat meer ruimte had als hij rechtop wilde zitten.
Helaas is de keuze voor een opvolger zeer beperkt bij mijn werkgever, anders was de keuze zeer zeker weer op een Kia gevallen.
In de 5 jaar die ik er mee gereden heb, is er 1 maar een grote reparatie uitgevoerd die gekoppeld was aan een controle terugroepactie, die had te maken met de aandrijving. Verder heb problemen gehad, ok de cupping van mijn achterwielen na bij de laatste onderhouds beurt.
Nog slechts enkele dagen en dan de overstap naar de nieuwe een vernieuwde Toyota bZ4X. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen, zou een echte verbetering moeten zijn t.o.v. de eerste versie die veel collegae hebben een matig ontvangen was.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.