Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Cerato

Kia Cerato 1.6 M-bition (2006)

autoreview

4
Kia Cerato 1.6 M-bition (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCerato 1.6 M-bition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 15 november 2006

Mijn Cerato is nog tamelijk maagdelijk.
Ben van een Rio 1.5 overgestapt op een Cerato 1.6 M-Bition Summer. Met de Rio heb ik KIA leren waarderen: veel auto voor een nette prijs. Ik vind de Cerato een mooi model (5-deurs) met een stevige, sjieke uitstraling. Vooral de zwarte oogt ’dik’. Binnenruimte: prima voor iemand van 1.88, als je de voorstoelen in een normale stand zet kan je achterin nog ruim zitten, gebruikte materialen lijken in orde. De in hoogte verstelbare bestuurdersstoel is een dikke plus. Staat stevig op de lichtmetalen wielen. Het rijden: beetje ’log’, ik heb het gevoel dat de motor veel moment heeft, een grote vliegwielwerking dus ook een trage toerenval bij schakelen. Schakelen doet-ie gewoon lekker, de achteuit moet heel bewust geschakeld worden. Bij het optrekken af en toe een dipje, maar dat kan ook liggen aan de kilometerstand (weinig).
Een dikke maand verder en een 1300 km extra ervaring.
Het is nog niet veel, weet ik, maar slechts positieve gevoelens bij deze auto. De Kumho-banden houden zich goed terwijl reacties in forums niet zoveel goeds voorspelden. Dat ik met meer kilo’s onderweg ben is wel te merken, hij wil best vooruit maar niet zo gretig als de Rio 1.5. Waar deze bij 130/140 km/u nog een vlotte gasrespons had, laat de Cerato het een beetje afweten.
Vermogensopbouw is dus vlakker, pieken doet-ie niet.
De Cerato maakt dat helemaal goed door het steviger gevoel van carosserie en onderstel, meer cabineruimte en steviger stoelen.
Verbruik: bij de voorlaatste tankbeurt kwam ik op 1:15, de laatste halve tankbeurt, na een filerit 1:11. In die file draait de motor (onder een beetje protest) stapvoets bij stationair toerental. Niet de beste methode van motorgebruik, maar je moet wat.
Het blok is ’los’ en laat dat merken ook.
Dagrit van over de 500 km geen probleem, rustige auto.
Gedwongen ’Eland-proef’ gedaan, ik moest een heftige stuurcorrectie uitvoeren bij autoweg-snelheid omdat een medeweggebruiker (sorry, ’t was weer een vrouw achter het stuur) de uitvoegstrook uit kwam zeilen en probeerde zich in m’n flank te rammen. Ik had lampen aan dus moet zeker zichtbaar zijn geweest.
De auto gedroeg zich prima. Een heftige stuurcorrectie wordt goed verwerkt.
Verbruik bij deze snelheden rond 1:12/1:13.
Een onverlaat is inmiddels met een fietstas of zo lang de linkerflank geschoven, en niemand die het heeft gezien.

Inmiddels blok lekker los gereden.
De 5 is in stadsverkeer eigenlijk niet te gebruiken, te laag toerental, lange versnellingen. Het beslaan van ramen is niet zo’n probleem als elders werd vermeld, een stukje rijden en goed blazen is voldoende voor schone ruiten.
Een auto waarmee je voor de dag kunt komen.
Ik vind dat de nieuwe Cee’D erg veel op de Cerato lijkt.

PROBLEMEN

  • 15 november 2006

Wel een onbalans in de voorwielen, trillen begint bij 115 km/u en houdt niet op.
Trillen is verholpen, onbalans rechts voor.
Bij starten een paar keer gehad dat de startmotor het blok na een schijnbare hapering (ongunstige stand van de kleppen?) pas rond ging gooien. Even in de gaten houden.
Na losrijden van het blok schijnt ook dit inmiddels niet meer aan de orde te zijn.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Kia Cerato? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Cerato
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Kia Cerato 1.6-16V LX Airco Nieuwe apk

    Kia Cerato 1.6-16V LX Airco Nieuwe apk

    • 2006
    • 157.594 km

    € 2.450

    Kia Cerato 2.0-16V EX *Automaat*Airco*Stuurbekr.*Cruise*

    Kia Cerato 2.0-16V EX *Automaat*Airco*Stuurbekr.*Cruise*

    • 2005
    • 221.262 km

    € 2.699

    Kia Cerato 2.0-16V Sport | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | APK tot 14-12-2022!

    Kia Cerato 2.0-16V Sport | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | APK tot 14-12-2022!

    • 2006
    • 132.225 km

    € 2.945

Meer Kia Cerato occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Cerato specificaties
  • Kia Cerato occasions
  • Kia Cerato video's
Advies en informatie
  • Kia Cerato tests
  • Kia Cerato gebruikersreviews
  • Kia Cerato index
PREMIUM
Hyundai Bayon vs. Kia Stonic - Dubbeltest

Hyundai Bayon vs. Kia Stonic - Dubbeltest

Met de Bayon heeft Hyundai een tweede SUV-achtige in de compacte klasse, want hij opereert...

Lees meer
 

Kia Cerato reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    7
    • 12 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    1
    • 22 februari 2008
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 1.6 M-bition (2007)

    Kia Cerato 1.6 M-bition (2007)

    4
    • 19 november 2007
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CRDi EX (2005)

    Kia Cerato 2.0 CRDi EX (2005)

    3
    • 1 september 2007
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 1.6 M-bition (2006)

    Kia Cerato 1.6 M-bition (2006)

    4
    • 15 november 2006
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 1.6 LX (2005)

    Kia Cerato 1.6 LX (2005)

    4
    • 24 oktober 2006
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 1.6 X-treme (2006)

    Kia Cerato 1.6 X-treme (2006)

    12
    • 1 januari 2006
meer reviews
Test: Kia EV6 GT

Test: Kia EV6 GT

189

Met 585 pk, 740 Nm en een 0 tot 100-tijd van 3,5 seconden stoot de Kia EV6 GT in één keer door...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2005)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2005)

    8
    • 8 januari 2022
  • Kia Cerato - Op de Rollenbank

    Kia Cerato - Op de Rollenbank

    • 28 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2007)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2007)

    3
    • 14 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX Sport (2006)

    7
    • 12 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 1.6 LX (2006)

    Kia Cerato 1.6 LX (2006)

    • 22 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2004)

    Kia Cerato 2.0 CVVT EX (2004)

    7
    • 28 mei 2013
  • Nieuws
    Nieuwe Kia Cerato: Niet voor Nederland

    Nieuwe Kia Cerato: Niet voor Nederland

    25
    • 9 oktober 2008
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh AWD Plus (2022)

    Kia EV6 77.4kWh AWD Plus (2022)

    1
    • 11 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    3
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Kia Ray opnieuw gefacelift

    Kia Ray opnieuw gefacelift

    24
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Kia EV9: nieuwe grote elektrische SUV beter te zien

    Kia EV9: nieuwe grote elektrische SUV beter...

    19
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    2
    • 6 augustus 2022
  • Nieuws
    Kia Niro (2019) - Facelift Friday

    Kia Niro (2019) - Facelift Friday

    26
    • 5 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

    Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

    5
    • 4 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden