Jeep Wrangler 4.0i Hard Top (1997)

autoreview

Jeep Wrangler

Signalement

UitvoeringWrangler 4.0i Hard Top
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf127.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds februari 2007 rij ik in een Jeep Wrangler Sport 4.0. Sinds ik van werkgever ben verander rij ik ook geen lease auto meer maar een privé auto. Tijdens het oriëntatie proces heb ik vele auto’s overwogen. Uit eindelijk heeft de emotie van het verstand gewonnen. Nu na 2 ½ maand blijkt het ook nog eens een verstandige keuze te zijn geweest!

De Wrangler wordt dagelijks gebruikt voor woon werkverkeer. Dit betekend dat ik elke dag ca. 80 kilometer aan het “cruisen”ben. Dit zijn voor een groot gedeelte snelwegkilometers. In de Jeep krijg kom je helemaal tot rust en snelheidsovertredingen zal je niet snel maken. De meest comfortabele snelheid ligt tussen de 90 en de 110 kilometer per uur.

Tijdens de Pasen voor de eerste keer de hardtop gewisseld voor de softtop. Zonder top komt de Wrangler pas echt tot zijn recht!! De mooie brul van de V6 de wind in de haren en ook nog eens lekker bruin worden. Wat wil je nog meer. Het kostte ons hooguit 10 minuten om de hardtop te verwijderen en de softtop te installeren. Het is wel vele malen langer dan enig ander cabrio maar het is absoluut de moeite waard.

Bij snelheden boven de 70 kilometer per uur sloeg de wind in de nek. Met de Windjammer van Bestop is dit te verkomen en is het ook goed vertoeven als de temperaturen nog niet al te hoog zijn of als er wat meer wind is.

Mijn Wrangler rijdt op autogas. Er is een officiële Prins G3 installatie met een inhoud van 70 liter (netto ca. 56 liter) ingebouwd. Hierdoor vallen de kosten aanzienlijk lager uit dan een Wrangler op benzine. Per maand betaal ik € 81,- (Noord-Brabant) aan wegenbelasting en betaal ik voor een liter gas slechts € 0.469 (Esso Zaltbommel).

Het verbruik van een Jeep is zoals iedereen weet hoog. Op gas rij ik gemiddeld 1 op 6,2. Een Jeep Wrangler op benzine verbruikt gemiddeld 1 op 7,2. Op gas rij ik dus ca. 15% onzuiniger. Binnenkort een keer de bougies en het luchtfilter vervangen. Wellicht dat het verbruik hierdoor nog iets afneemt.

PROBLEMEN

Tot nu toe ca. 3.000 kilometer gereden zonder enkele problemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.