Jeep Wrangler 4.0i Hard Top (1997)

autoreview

Jeep Wrangler 4.0i Hard Top (1997)

Signalement

UitvoeringWrangler 4.0i Hard Top
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het begin gaf een mooie roffel en nu valt het niet meer op (anderen nog wel).
4.0i 6 cilinder zelfstellende kleppen en gaat theoretisch 400000 mee
Hij is begrensd tot 185kmh (4600) op de GPS! En ’t toerental tot 6000.
Het verbruik is 1:8,5 en daarmee heb ik het getroffen om aan de bovenkant te zitten. Rij je rustig 90kmh en wind mee kun je 1:9,6 halen.

Met softtop kun open rijden tot 130kmh zonder dat de wind in je nek slaat. En dicht adviseer ik max rond de 100kmh.

Veel kijkgenot voor de kids achterin door de grote ruiten. Maar met de softtop open kunnen ze er juist weer uitvallen als ze niet ingesnoerd zijn.
In de praktijk sneller als X5 en 9sec op de 100. Maar dan gaat ie door!!

Het grote voordeel is in de bergen, sneeuw en even een auto inhalen gaat perfect.

Verder comfortable grote stoelen. Veel ruimte boven je hoofd en hoge zit.

Ofschoon het een kleine auto is, dwingt hij respect af door zijn looks.

Hou wel rekening mee waar je de 40kg zware hardtop wilt laten. En moet je met zijn tweeen zijn om het eraf te halen. Met hardtop is hij 193 hoog, dus kan ie gewoon in de parkeergarage.

PROBLEMEN

Eenzijde kruisje zat speling (79 E) 100000km. Dit is heen draaipunt met lagertjes bij het voorwiel. Er stond een goede handleiding op het internet, toch maar laten doen bij de Dealer. Gelijk links en rechts laten vervangen (550 E), was maar goed ook want er zat er een vast met 5000N en dat was nimmer gelukt met een bankschroef.

O ja en mijn inmiddels ex vond het maar niets zo’n monster. Maar het opmaken in de grootte zijspiegel beviel haar. En het rijden zonder hardtop in de open wind.

Nadeel is weinig bergruimte voor de vakantie als je ook nog kids hebt.

Een beginnende autorijder raad ik het af omdat bij nat wegdek en je volgas geeft bij 80kmh, je hem nog kunt laten spinnen.

Nadeel de carbase is vervuild met prijzen van het oude type (bladveren ps loopt 1:4,5) die tot 98 werd verkocht en drukt de tweedehands waarde van mijn model 4.0i Type 4 dat tot 2004 is geproduceerd.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens