Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Jeep
  • Patriot

Jeep Patriot 2.4 Limited (2007)

autoreview

15
Jeep Patriot 2.4 Limited (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPatriot 2.4 Limited
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst56.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 16 oktober 2007

Zwarte Jeep Patriot 2.4 Limited:
Beige Lederen interieur, Navigatie, Boston Acoustics speaker systeem, Getinte achterramen, Dakraam.

Nooit gedacht dat een zo’n leuke Jeep opeens binnen (lease)budget kwam. Ja, er is die wat rondere ’vrouwelijkere’ Jeep Compass, wat toch echt niet mijn smaak is. De veels te ruige (en dure) Jeep Wrangler, en het naar mijn inziens zwakke aftreksel wat ooit de stoere Jeep Cherokee was.

Deze Jeep Patriot is eigenlijk de urban opvolger van de populaire en hoekige oude Jeep Cherokee. Ik zeg urban omdat ie er wat gestylder uitziet, en hoogstens voor lichte off-road lijkt geschikt.

Voor de aanschaf erg zitten kijken naar z’n concurrenten. Waarbij de nieuwe X-trail bovenaan stond, met de CRV, Outlander, Santa-Fe, etc... Sommige beter afgewerkt van binnen, of nog stiller, beter in de bochten, maar geen van allen ziet er zo speciaal uit en heeft dat Jeep imago. En, heel belangrijk voor de stadsbewoner die ik ben, valt het reuze mee qua formaten. 4,4 meter lengte is minder dan de gemiddelde stationwagon, en 25 cm langer dan een 5-deurs VW Golf.

-----------------------------------------------------------------------------
17-10-2007:
Nu in het begin na slechts 500km en een week in de Jeep Patriot ben ik uiteraard heel tevreden. Ben overgestapt van een ronkende VW Golf TDI, wat sneller optrok en sportiever rijdt, naar meer stilte en comfort in deze Jeep. Geen vergelijking mogelijk, behalve dat het wel even wat meer kost bij de pomp.

Zitcomfort is door de gehele auto prima. Genoeg beenruimte achterin voor twee volwassenen. In het midden wat krapper vanwege de 4x4 aandrijving as. Achterbank klapt in op 60:40 ratio. Wat ik ook een plus vind is dat de achterramen geheel omlaag kunnen. Leuk voor de passagiers achterin.

Laadruimte is niet heel groot. Vanwege een full-size spare is de kofferbak wat beperkter, maar door de loodrechte verticale achterklep hoeft er geen rekening te worden gehouden met schuine vlakken. Krijg je het erin, dan kan de deur dicht! De opberg mogelijkheden zijn ook iets minder, met name het dashboard kastje is mini. Midden armsteun geeft wel weer een diepe put om troep in te werpen. Inclusief een iPod houder (ik moet dan wel een iPod en de kabel aanschaffen wil het nut hebben).

Met de volledige Navigatie en Audio pakket veel knopjes en instellingen voor de liefhebber (ik dus). Ook de auto zelf kan allerlei instellingen met betrekking tot auto vergrendeling en hoe lang lichten aan kunnen, etc... Met de bedieningen van de stereo in het stuur en een groot overzichtelijk LCD scherm in het midden hoeft er niet al te veel worden geslingerd tijdens het rijden. Touch screen was natuurlijk nog handiger geweest? Geluid is extreem. Loepzuiver en kan blazen en rustig op de achtergrond spelen. Beetje teveel bas naar mijn mening, maar dat zal wel bij het hoge pimp-my-ride gehalte horen.

Rijden is heel comfortabel. Vering is lekker stug, wat zich prima leent voor beetje sportief de bocht nemen. Het is geen standaard deinende Amerikaan. 4x4 kwaliteiten kan ik nog niets over zeggen. Overzicht is lekkerder door wat hoger te zitten. Hij oogt volgens collega’s vriendelijker door zijn ronde koplampen, dus heeft hij mede door zijn wat kleinere formaat een wat minder aso SUV gehalte (alhowel Xenon wel leuk was geweest). Door een bijna boete van de politie is het ook meteen duidelijk dat zij het niet waarderen om met de mistlampen te rijden, hoe mooi ze ook schijnen.
Kortom: heerlijke bak met veel bekijks, veel comfort, goed rijgedrag en hopelijk heel veel rijplezier.

-------------------------------------------------
22-01-2008:
Inmiddels ruim de 5000km gepasseerd. Waarvan de langste stukken rijden naar het oosten van het land of België zijn geweest. Het rijden van lange stukken gaat heerlijk. Wel gemerkt dat door z’n vorm hij meer wind vangt met stormachtig weer. Inparkeren en stad rijden is overigens een makkie met deze auto. Kleine draaicirkel, en niet groot van stuk, dus prima om mee in te steken.

Opmerkingen tot nu toe zijn luxe zeur issues: Ik had toch liever de Jeep bluetooth set ingebouwd gehad, het Navigatie systeem werkt prima, maar iedereen drukt meteen zijn/haar vinger op het scherm om dan erachter te komen dat het zo dus niet werkt, bestuurders raam gaat wel met een druk op de knop automatisch omlaag, maar omhoog dan weer niet (zal wel een Amerikaanse veiligheidsfeature zijn) en het zou leuk zijn geweest als de achterklep er zo’n extra opklapbaar raampje zou hebben, om makkelijk dingen in de achterbak te gooien.

24-4-2008:
Zit nu rond de 12.000KM en ben ermee naar Parijs en Oostenrijk geweest, waarvan Oostenrijk met 4 personen. Auto doet het nog zonder problemen. Het is geen auto voor snelheid, boven de 160km p/u werd rijden wel erg intensief. Voornamelijk met 140 door Duitsland gereden. In de bergen moest toch even goed worden terug geschakeld naar z’n 3 soms om op te kunnen trekken (met 4 personen en bagage). Passagiers achterin vonden het prima. Verbruik ligt tot nu toe gemiddeld over alles net iets onder de 1 op 10 (10.3L/100km). Dat vind ik nog best meevallen.
-------------------------------------------------
voorheen gereden:
Volkswage Golf IV TDI, Nissan 350Z GT edition, Ford Escape(usa), Jeep Grand Cherokee

PROBLEMEN

  • 16 oktober 2007

17-10-2007:
Enige tot nu toe is een lichte piep bij het einde van remmen. Vraag staat open bij dealer. Wellicht hoort dat bij een nieuwe auto (nooit eerder wat van gemerkt).
--------------------------------------------------
22-01-2008:
Nog steeds de piep bij het remmen. Wel gemerkt dat ie bij bepaalde bochten heviger geluid maakt, dus afspraak gemaakt met de dealer. Ik rij nu nog met de ramen dicht, maar met mooi weer geen zin om te luisteren naar zo’n geluid.
---------------------------------------------------
24-04-2008:
Ondanks slijpen van de remschijven nog steeds een licht piep. Binnenkort wéér een afspraakje maken.
En ik heb de Patriot nu drie keer in het wild gezien en er zitten alleen maar vrouwen in ;P
---------------------------------------------------
01-11-2009:
Het piepen van de remschijven is nu helemaal verholpen door het vervangen van de remschijven. Bleek toch dat de remschijf net iets te slap was voor de massa van de auto, dus krom.

Afscheid van de Jeep

  • 56.700 km
  • 13 september 2010

Net geen 3 volle jaren in de auto gereden, want ik heb hem ingeruild voor een voor de lease veel verstandigere auto.

Ik kan er kort over zijn, maar ik zal het trouwe Jeepje missen. Wellicht is de 57k net niet genoeg om van een echte duurtest te kunnen spreken, maar toch heb ik in de afgelopen drie jaar geen problemen meegemaakt: 2 keer een lampje hoeven te verwisselen en 1 keer de remschijven.

Het bleef een auto waar mensen toch altijd van dachten dat het een hele dure bak was, je zat lekker net wat hoger op de weg, heerlijk geluidssysteem en hij heeft prima de korte ritten en de lange ritten comfortabel uitgevoerd.

Maarja, de motor was al bij aanschaf niet meer van deze tijd, dus nu helemaal niet meer. Een 2.4 - 170pk met dezelfde prestaties als een 1.4 of nu zelfs 1.2 dat is eigenlijk een schande.

Kortom, jammer Jeep zou het zo weer doen in de toekomst met betere motoren. Maar ben blij dat ik even niet de 25% bijtelling meer heb!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Jeep Patriot? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Jeep Patriot
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Jeep Patriot 2.4 Limited Automaat Airco, Trekhaak, Stuurbekrachtiging

    Jeep Patriot 2.4 Limited Automaat Airco, Trekhaak, Stuurbekrachtiging

    • 2008
    • 246.799 km

    € 4.944

    Jeep Patriot 2.4 Limited navi automaat

    Jeep Patriot 2.4 Limited navi automaat

    • 2010
    • 102.500 km

    € 10.750

    Jeep Patriot 2.4 Sport Adventure 1e eigen 4x4 Cruise.Boston.AC.NL Lage km-stand

    Jeep Patriot 2.4 Sport Adventure 1e eigen 4x4 Cruise.Boston.AC.NL Lage km-stand

    • 2008
    • 105.573 km

    € 10.950

Meer Jeep Patriot occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Jeep Patriot specificaties
  • Jeep Patriot occasions
  • Jeep Patriot video's
Advies en informatie
  • Jeep Patriot tests
  • Jeep Patriot gebruikersreviews
  • Jeep Patriot index
PREMIUM
4x4 met een elektrische duw - Kia Sorento PHEV - Range Rover Evoque P300e - Jeep Wrangler 4xe - Reportage

4x4 met een elektrische duw - Kia Sorento PHEV - Range Rover Evoque P300e - Jeep Wrangler 4xe - Reportage

Bij offroaden denken we in eerste instantie aan ruige mannen, overal blubber en zand en rokende,...

Lees meer
 

Jeep Patriot reviews

  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Limited (2009)

    Jeep Patriot 2.4 Limited (2009)

    13
    • 29 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Sport Liberty (2010)

    Jeep Patriot 2.4 Sport Liberty (2010)

    • 1 april 2015
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Limited Liberty (2010)

    Jeep Patriot 2.4 Limited Liberty (2010)

    7
    • 24 maart 2013
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.0 CRD Limited (2008)

    Jeep Patriot 2.0 CRD Limited (2008)

    3
    • 21 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Limited (2007)

    Jeep Patriot 2.4 Limited (2007)

    15
    • 16 oktober 2007
meer reviews
Jeep Compass 4xe vs. MG EHS - Dubbeltest

Jeep Compass 4xe vs. MG EHS - Dubbeltest

Wij Europeanen hebben een wat moeizame relatie met Amerikaanse auto’s, maar Jeep is hier toch...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Limited (2009)

    Jeep Patriot 2.4 Limited (2009)

    13
    • 29 juni 2015
  • Nieuws
    Jeep Patriot vermomd als Renegade

    Jeep Patriot vermomd als Renegade

    18
    • 28 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Sport Liberty (2010)

    Jeep Patriot 2.4 Sport Liberty (2010)

    • 1 april 2015
  • Nieuws
    Voor het vaderland: Jeep Patriot Freedom Edition

    Voor het vaderland: Jeep Patriot Freedom...

    15
    • 28 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.4 Limited Liberty (2010)

    Jeep Patriot 2.4 Limited Liberty (2010)

    7
    • 24 maart 2013
  • PREMIUM
    Ford Kuga 2.0 TDCi FWD - Hyundai ix35 2.0 CRDi VGT 2WD - Jeep Patriot 2.0 CRD -

    Ford Kuga 2.0 TDCi FWD - Hyundai ix35 2.0...

    • 6 april 2010
  • Gebruikersreview
    Jeep Patriot 2.0 CRD Limited (2008)

    Jeep Patriot 2.0 CRD Limited (2008)

    3
    • 21 augustus 2009
Merk
Merk
  • Nieuws
    Stellantis legt werk in drie fabrieken stil wegens chiptekort

    Stellantis legt werk in drie fabrieken...

    62
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    FCA erkent schuld in sjoemelzaak VS

    FCA erkent schuld in sjoemelzaak VS

    14
    • 26 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Jeep Cherokee (2020)

    Jeep Cherokee (2020)

    2
    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Willys-Overland Jeep (1952) - Liefhebber Gezocht

    Willys-Overland Jeep (1952) - Liefhebber...

    45
    • 5 mei 2022
  • Autotest
    Jeep Grand Cherokee 4xe - Eerste rijtest

    Jeep Grand Cherokee 4xe - Eerste rijtest

    16
    • 1 mei 2022
  • Nieuws
    Jeep Wagoneer en Grand Wagoneer nóg groter

    Jeep Wagoneer en Grand Wagoneer nóg groter

    25
    • 13 april 2022
  • Nieuws
    Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept: dubbel zoveel elektrokracht

    Jeep Wrangler Magneto 2.0 Concept: dubbel...

    10
    • 8 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden