Jeep Patriot 2.0 CRD Limited (2008)

autoreview

Jeep Patriot
Jeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep PatriotJeep Patriot

Signalement

UitvoeringPatriot 2.0 CRD Limited
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 65.000 km

Toen ik de Jeep Patriot voor het eerst zag vond ik het meteen een mooi model. Echt een auto met een "anders dan anders" uitstraling. Duidelijk een Jeep, maar niet té groot en log. De auto biedt enorm veel voor de aanschafprijs. Ik heb de meest luxueuze uitvoering gekozen:
2.0 CRD Limited, standaard al met 4 wielaandrijving, beige leer, stoelverwarming, electrische ramen en spiegels, lichtmetalen velgen, mistlampen etc etc. Als opties heb ik er een schuifkanteldak, fabrieksnavigatie Europa met 6 CD wisselaar, betere boxen en alarm bij gekozen. Al met al kost de auto dan net meer dan 40.000 euro. De vorige A4 was met veel minder opties al een stuk duurder...

Ik heb de auto nieuw gekocht en deze is geleverd in februari 2008. De diesel is dezelfde als in mijn vorige Audi A4 Avant; het is een prettige zuinige motor met meer dan voldoende kracht (140 pk). Ook in de Jeep lukt het mij om 6.8 liter op de 100 km te verbruiken en dat is voor een dergelijk zware auto een goede score.

Tot nu toe bevalt de Jeep perfect. Er wordt in tests (oa ook Autoweek) vaak geklaagd over de afwerking van het interieur. Toegeven, het design had misschien wat strakker gekund, maar qua afwerking en degelijkheid valt het allemaal best mee. Ook na 65.000 km hoor ik slechts zelden een kraakje. Ik ben tot nu toe alleen bij de dealer geweest voor het reguliere onderhoud. De kosten hiervan vielen mij mee. Men werkt met standaard beurtprijzen en tot nu toe is daar nog niets extra's bijgekomen.

Ik rijd vaak lange afstanden op de snelweg en daarbij valt het hoge comfortniveau op. Voor een (kleine) SUV is de auto erg comfortabel geveerd, zonder enorm over te hangen in de bochten. Daarbij is de motor op constante snelheden erg stil (helaas bij gasgeven iets minder stil). Daarbij biedt het interieur veel ruimte (ook achterin). De bagageruimte had echter wel iets ruimer mogen zijn.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze auto. Je blijft hem niet vaak zien en dat vind ik een plus.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.