Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018) #5

autoreview

Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

Signalement

UitvoeringI-Pace EV400 HSE
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf129.700 km
KM-stand laatst155.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Alweer 4 maanden

  • 135.000 km

Eerst maar eens zien of hij bevalt dachten we na het ondertekenen van het koopcontract die een groot deel van onze spaarrekening zou leegtrekken.

Nou dat doet hij/zij! Voor het eerst in jaren weer een auto waarbij ik reden zoek om weg te.mogen/moeten zodat ik weer mag rijden. Ik had dat eerder bij een (tientallen jaren geleden) Volvo 480 ES, Alfa 33 1,7 ie, wat recenter bij de Alfa 156 V6, en nog iets recenter bij een BMW 320D in M uitvoering.

Nu dus bij Jag.

Dat maakt het vervolg van mijn review per definitie niet meer objectief, want dat doet zulks.met je als je zo graag in je bolide rijdt.

Als ik een nadeel mag noemen. Mensen lijken te vinden dat ze automatisch recht op uitleg van het "waarom deze auto" hebben als ze ontdekken dat je Jaguar I Pace rijdt. Jammer vind ik dat. Wees gewoon blij dat iemand blij is met diens auto.

Nee, ik heb geen last van gebrek aan actieradius. Die komt gewoon overeen met veel nieuwere/modernere(?) auto's in dezelfde klasse.
Nee, ik heb geen last van 1 fase laden. Een autovstaat ongeveer 90% van zn leven stil, voldooende laadtijd, zelfs aan 220 volt. En AC laadt hij nog altijd 100 kw/uur

na de vakantie

  • 140.000 km

Weer een tijdje verder en wat ontwikkelingen te melden.

H441
Een bekende term onder I Pacerijders. Er is een softwareupdate uitgerold die vroegtijdig storing in individuele accucellen van de HV batterij signaleert en als zich dat voordoet wordt die cel/worden die cellen vervangen. Klein nadeel, tussen signaleren en vervangen blijft de capaciteit van de totale accu begrensd op 72%. Wij hebben die melding en er dient 1 cel (nummer 24) vervangen te worden. Helaas kwam die storing nét voor een vakantie naar Frankrijk en kon de dealer en Jaguar Nederland geen vervangende auto regelen in zo korte tijd. Gevoelsmatig van laadpaal naar laadpaal rijdend doet wel iets met je vakantierit.

Verder hebben we tijdens de vakantie de auto veel beter leren kennen:
profielen adhv sleutel. Heerlijk dat je instapt, de auto je bij naam welkom heet, de stoel en spiegels goed staan, de radio op de juiste zender en nog heel veel meer dingen die je aan e profiel kan koppelen of de auto zich aanleert.

Wat rijdt dat goed! Slecht wegdek, bochten, snelweg.... overal rijdt de auto uitmuntend. Na de Mercedes (wat een draak was dat) is mijn vertrouwen in luchtvering weer helemaal hersteld.

Stoelkoeling in de zomer en stoelverwarming in de winter. Ik gebruik de airco nauwelijks.

Navigatie is snel en accuraat. Ik weet dat er mensen zijn die zeuren op de fabrieksnavi, maar ik heb (Alfa, Renault, Volvo, BMW en Mercedes) nog niet een betere gehad. En via internet écht up to date verkeersinfo en razendsnel alternatieve routes zoeken als je toch een afslag mist (sja, ik ben nu eenmaal niet goed in gehoorzamen, óók niet aan een navi)

Meridian sound. Was even vogelen, maar zet de surround uit en geniet in oldfashioned stereo van super geluid. Onze HSE heeft de topversie van de Meridian met 142 luidsprekers en 8735 watt versterker ofzo (misschien wat overdreven, maar alles veel en goed, neem dat van me aan)

De app. Vergeet de Jaguar app, hij is goed, maar met Watcat (voor Iphone heeft die een andere naam) op je telefoon kun je meer. Zoals bv een route vooraf naar je auto sturen. Jammer dat Jaguar dat zelf niet aanbiedt.

Verbruik. Rond 20 Kw/100km vind ik netjes. Dat gaat nu waarschijnlijk zienderogen omhoog door winterbanden en lage temperaturen. Als je nu wilt reageren met "zie je wel" de EV eigenaar die zegt dat het bij hem/haar vrijwel niets scheelt, jokt. Ik ga een paar tiende (niet te veel natuurlijk) extra aan bar's in de bandjes doen, dat scheelt weer wat.

Is er dan niets te zeuren? Vast wel, staat me ook wel bij dat ik eens iets negatiefs vond, maar ben dat allang weer vergeten, want een heerlijke auto doet dat met je.

Einde Jag

  • 155.000 km

En toen kwam een einde aan ons Jaguar avontuur. Een vervelende storing waardoor volstrekt willekeurig de cruisecontrol zichzelf uitschakelde (net als de boordcomputer en alle andere systemen) en de auto dus vol in de regenererende ankers ging vonden wij té gevaarlijk om onze dochter mee te laten rijden (die net haar rijbewijs heeft). Dat kan de bedoeling niet zijn. De garage kon dat ook ruim na afloop van de garantie nog steeds niet op kunnen lossen en dus werd na 20 maanden bezit de koop ontbonden.

Jammer voor zo'n superfijne auto. Als vervanging hebben we een jong gebruikte BMW i4 eDrive 40 gekocht.

We zullen met weemoed terugdenken aan de Jag.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.