AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Jaguar
  • I-Pace
28

autoreview

Jaguar I-Pace EV400 First Edition (2018) #3

Anoniem
  • Review
15 februari 2019 om 13:03
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringI-Pace EV400 First Edition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst2.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfort met teleurstelling

  • 2.600 km
  • 15 februari 2019

Ervan overtuigd dat we iets moeten wijzigen aan de vervuilende conventionele manier van transport besloot ik een elektrische auto aan te schaffen met een groot actieradius. Thuis koop ik alleen groene stroom in en bezitten we zonnepanelen welke ongeveer 4000 kWh elektra opwekken. Hiermee voorkom ik grotendeels dat ik op grijze energie rondrij.
Eerst proefgereden in een Opel Ampera en daarbij werd ik gek van het windgeruis. Mede doordat de I-Pace gelaagd glas heeft, besloot ik om deze auto aan te schaffen en dan wel de first edition.
Het was wel een forse uitgave en ik ben dan ook blij dat de overheid een dergelijke auto subsidieert zodat het uiteindelijk mogelijk was om de auto aan te schaffen.
Kanttekening hierbij: volgens de hypocriete politici in Den Haag zijn alleen de rijke mensen die hiervan profiteren. Nope! Ik ben een hard werkende zzp-er die tussen de 50-60 uur per week werk en woon in een vinex wijk.
Ik steek mijn nek uit in iets waarin ik geloof. Dat is het proberen om onze vervuiling tegen te gaan.

Waarom de I-Pace en niet de Tesla? Dit heeft direct te maken met de gebruikte materialen, uiterlijk van de auto en de afwerking. Dat ziet er bij de I-Pace heel goed uit en bij de Tesla niet. Helaas kon ik ten tijde van de keuze niet proefrijden in de I-Pace. Achteraf heb ik daar enigszins spijt van.

Comfort: de auto rijdt fantastisch. De luchtvering en wegligging zijn heel prettig. Tijdens het rijden merk je niet dat de auto meer dan 2 ton weegt.
De stoelen zitten prima en aangezien ik dagelijks behoorlijk wat afstanden afleg is dat voor mij heel belangrijk.

Systemen: de systemen in de auto vallen tegen. Zeker geen premium auto waardig. De parkeercamera's vertonen bij regen/sneeuw/vervuiling zeer slecht beeld. Bij mijn vorige auto had ik altijd en bij alle omstandigheden zeer goed en scherp beeld. De rijhulp systemen moeten nog doorontwikkeld worden. In de afgelopen weken moest ik meerdere keren ingrijpen omdat deze systemen ineens uitweken of zomaar fors afremden terwijl er niets aan de hand was.
De systemen van Tesla zijn van een ander niveau en functioneren veel beter.

Actieradius: valt enorm tegen. Had de auto aangeschaft vanwege de 'hoge' gepretendeerde actieradius. Ik rijd de maximum gestelde snelheid op cruise control en nooit harder dan 120 km/u.
0-5 graden tussen 250-260 km
5-9 graden 260-280 km
9-15 graden 280-320 km
Significant anders dan initieel door Jaguar opgegeven.
Daarbij is de 1 fase laadmogelijkheid zeker niet praktisch.

Conclusie: de auto ziet er mooi uit en rijdt goed. De systemen, actieradius en het laden vallen (enorm) tegen.
Mede vanwege het laatste adviseer ik potentiële kopers om niet voor de
I-Pace te kiezen.
Als de systemen van de nieuwe Audi e-tron vergelijkbaar zijn met die van Tesla dan zou ik zou nu daarvoor kiezen. Van Audi weet je dat de gebruikte materialen en afwerking ook op een hoog niveau zitten en de Audi heeft wel een 3 fase laadmogelijkheid.
Anders gewoon voor een Tesla gaan.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
 
  • Houd me op de hoogte over de Jaguar I-Pace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    EV400 HSE 4%bijt. Incl BTW Luchtv. Matrix Meridian 20"

    Jaguar I-Pace EV400 HSE 4%bijt. Incl BTW Luchtv. Matrix Meridian 20"

    • 2018
    • 69.613 km

    € 60.400

    EV400 S 4% Bijtelling ca. € 106,00 netto p.mnd. /  Luchtvering / Cold climate pack / Black pack

    Jaguar I-Pace EV400 S 4% Bijtelling ca. € 106,00 netto p.mnd. / Luchtvering / Cold climate pack / Black pack

    • 2018
    • 77.075 km

    € 51.500

    EV400 HSE Full Options, 61.983ex

    Jaguar I-Pace EV400 HSE Full Options, 61.983ex

    • 2018
    • 22.559 km

    € 74.999

Meer Jaguar I-Pace occasions

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Jaguar I-Pace specificaties
  • Jaguar I-Pace occasions
  • Jaguar I-Pace video's
Advies en informatie
  • Jaguar I-Pace tests
  • Jaguar I-Pace gebruikersreviews
  • Jaguar I-Pace index
PREMIUM
Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

De elektrische auto is volop in ontwikkeling. Dus hoewel we de Audi E-Tron en Jaguar I-Pace...

Lees meer
 

Jaguar I-Pace reviews

  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S (2019)

    Jaguar I-Pace EV400 Business Edition S...

    21
    • 9 juni 2020
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    11
    • 12 april 2020
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    5
    • 20 februari 2020
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    11
    • 15 november 2019
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 S (2018)

    26
    • 5 mei 2019
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 HSE (2018)

    24
    • 18 maart 2019
  • Review
    Jaguar I-Pace EV400 First Edition (2018)

    Jaguar I-Pace EV400 First Edition (2018)

    12
    • 12 maart 2019
meer reviews
Jaguar I-Pace vs Tesla Model S 75d

Jaguar I-Pace vs Tesla Model S 75d

188

Met een bijtelling die dit jaar nog 4 procent is ongeacht de prijs, zal het storm lopen op...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    57
    • 4 december 2020
  • PREMIUM
    Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace - Dubbeltest

    Audi E-Tron Sportback vs. Jaguar I-Pace...

    • 1 december 2020
  • Autonieuws
    Top 10: dit zijn de voordeligste elektrische SUV's

    Top 10: dit zijn de voordeligste elektrische...

    161
    • 28 augustus 2020
  • Autonieuws
    Jaguar i-Pace EV320: zelfde actieradius, minder geld

    Jaguar i-Pace EV320: zelfde actieradius,...

    58
    • 24 augustus 2020
  • Autonieuws
    Jaguar i-Pace EV320 is net even minder krachtig

    Jaguar i-Pace EV320 is net even minder...

    75
    • 21 augustus 2020
  • Autonieuws
    Vanafprijs vernieuwde Jaguar I-Pace bekend

    Vanafprijs vernieuwde Jaguar I-Pace bekend

    35
    • 16 juli 2020
  • Autonieuws
    Jaguar en Oslo werken samen aan draadloos laden

    Jaguar en Oslo werken samen aan draadloos...

    32
    • 25 juni 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Vijf klassiekers met een elektrische aandrijflijn

    Vijf klassiekers met een elektrische aandrijflijn

    65
    • 31 december 2020
  • Jaguar S-type 4.0 V8 – 2001 – 346.282 km - Klokje Rond

    Jaguar S-type 4.0 V8 – 2001 – 346.282 km...

    89
    • 17 december 2020
  • Review
    Jaguar XJ6 3.0 Executive (2004)

    Jaguar XJ6 3.0 Executive (2004)

    4
    • 16 december 2020
  • Autonieuws
    Jaguar toont 1.903 pk sterke elektrische hypercar

    Jaguar toont 1.903 pk sterke elektrische...

    16
    • 16 december 2020
  • Lexus LC 500 vs. Jaguar F-Type P450 - Dubbeltest

    Lexus LC 500 vs. Jaguar F-Type P450 - Dubbeltest

    78
    • 11 december 2020
  • Autonieuws
    Jaguar viert 60 jaar E-type met speciale F-type

    Jaguar viert 60 jaar E-type met speciale...

    17
    • 10 december 2020
  • Autonieuws
    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    Facelift Jaguar i-Pace opgedoken

    57
    • 4 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep