Hyundai Tucson (2025)
autoreview
Signalement
Versnellingen | 7, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand laatst | 16.000 km |
de eerste ritten
- 540 km
de zwarte ingeruild voor n mooi oranje/rode metalic kleur met allerlei zwarte accenten ipv zilver kleurige.
Hij is knetter nieuw en heb de shine N line uitvoering genomen. Mooie velgen eronder met 20 wielen/banden.
waarom deze?
ik wilde persee een open dak , automaat , cc was uiteraard een vereiste en stoelverwarming.
Dat was mijn lijstje.
Hiermee naar de dealer en tsja, alleen al vanwege dat dak kwam ik uit in de duurdere uitvoeringen.
1 ervan had zwarte kunststof rond de wielkasten , wat ik niet zo mooi vond en de andere uitvoering had dat niet. de shine N line dus , aller erop en eraan wat je bedenken kunt bij n moderne auto van deze tijd.
mn open dat , stoelverwarming en koeling,
cc is adaptieve geworden en ook stuurverwarming zit erbij waarvan ik de luxe al van heb kunnen proeven en natuurlijk automaat. Ik heb n hybride genomen ipv diesel dat ik eerder had omdat de diesel uitvoering een stuk duurder werd en ik de auto nog maar 2 jaar intensief gebruik. Met n stekker wil ik gewoon niet , kan dat ook niet uitleggen hier.
een heel dik boek bijgeleverd verraad niet veel goeds vind ik maar t meeste is wel logisch en kan je zonder boek af met allerlei instellingen enz.
Tis starten en rijden en gaande weg leer je vanzelf.
Heb nu 450 km weg in 2 dagen en moet zeggen dat ik nu al helemaal blij ben.
Stoelen zijn lende stoelen die heerlijk om je rug krullen. De adaptieve cc is even wennen maar dat is toch ook wel n mooie uitvindeng , helaas werkt deze enkel met rijbaan assistentie en gelukkig kan je sommige piepjes makkelijk uitzetten want dat is wel n overkill hoor.
Ook rij ik in bebouwde kom electrisch dat t bezine verbruik naar beneden drukt als je niet harder rijdt dan 45-50 km.
Volgens de laatste gegevens heb ik mijn laatste ritje 1 op 21 gereden ||
Ik moet nog veel uitvogelen en ga er allemaal op terug komen.
Ook nog even vermelden dat ik blij ben de geluidsinstallatie van kriell , moet nog wel wat aanpassen maar t beloofd goeds.
de eerste beurt
- 16.000 km
de 1e 15000 km staan er op. Wat bevalt me en wat niet.
De stoelen zitten perfect en kan ook n prima afstelling vinden voor mij lengte, 1.91. De auto rijd heerlijk en je kan kiezen tussen een eco stand of sport en dan heb je alle pk's tot je beschikbaar maar dat is 1x gebruikt omdat ik eens wilde proberen wat de auto in huis heeft, en dat is veel. Zelf rij ik in de eco stand, 105-110 op de snelweg en op de cc. Mocht je moeten inhalen en je geeft gas dan ben je er ook zo voorbij , geen klachten daarover. Het gemiddelde is precies 1;16 waarbij veel snelweg km zitten
Op de binnen wegen kan je aardig goedkoper rijden door stukken elektrisch te rijden maar wel tot ongeveer max.80 km p/u.
Verder zijn aardig wat gadgets leuk maar dat zal voor iedereen verschillend zijn en je moet ook wel wennen aan de bemoeizucht van deze auto.
Ook al is er niet veel aan de hand dan krijg je toch de melding dat je even n pauze moet nemen,leuk als t zo is maar ook vervelend als t gewoon niet zo is natuurlijk met al dat gepiep.
Wat ook wel jammer is , is dat het dashboard kastje niet meer gekoeld is zoals bij de vorige tucson, echt een groot gemis want in de zomer een gekoeld flesje water is wel zo fijn. Snap gewoon niet waarom hyundai dat niet heeft doorgezet. Ook het dagelijks uitschakelen vd ACC vind ik ondertussen wel vervelend worden , een cc waar ik ook niet echt tevreden mee kan zijn. Op de rechte weg werkt t goed maar zodra er n bocht in zit neemt de snelheid af met enkele km en ook bij t inhalen zakt de snelheid om weer op te trekken. Het is wennen maar nu ik t weet rij ik bij inhalen gewoon een km harder op mn gaspendaal en is er niets aan de hand. Een gewone cc had mijn voorkeur gehad.
Nu net de 1e beurt gehad , duurde 3 kwartier, n beetje olie, flitertje...we kennen t en koste precies 300 eurotjes.
Ga bijna op vakantie naar zuid italie en weer vele km maken, ben benieuwd hoe we dat gaan beleven in deze auto en kan bij terugkomst bijna weer naar de garage voor beurt 2.
Hopelijk is de info naar jullie zin , mocht je n vraag hebben...stel hem.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Tucson 1.6T-GDI 180PK HEV LED/NAV/ACARPLAY/CAM
- 2023
- 148.289 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV HEV|ACC|CAMERA|CARPLAY|STOEL-,STUURVERW.|ELEK. KLEP|KRELL|DIGITAL|CLIMATE,CRUISE CONTROL|NL-AUTO|NAP
- 2021
- 31.899 km

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Comfort Prijs is Rijklaar incl 12 maanden bovag
- 2021
- 65.026 km