Hyundai Tucson (2025)

autoreview

Hyundai Tucson (2025)

Signalement

Versnellingen7, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst23.000 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste ritten

  • 540 km

de zwarte ingeruild voor n mooi oranje/rode metalic kleur met allerlei zwarte accenten ipv zilver kleurige.
Hij is knetter nieuw en heb de shine N line uitvoering genomen. Mooie velgen eronder met 20 wielen/banden.

waarom deze?
ik wilde persee een open dak , automaat , cc was uiteraard een vereiste en stoelverwarming.
Dat was mijn lijstje.
Hiermee naar de dealer en tsja, alleen al vanwege dat dak kwam ik uit in de duurdere uitvoeringen.
1 ervan had zwarte kunststof rond de wielkasten , wat ik niet zo mooi vond en de andere uitvoering had dat niet. de shine N line dus , aller erop en eraan wat je bedenken kunt bij n moderne auto van deze tijd.

mn open dat , stoelverwarming en koeling,
cc is adaptieve geworden en ook stuurverwarming zit erbij waarvan ik de luxe al van heb kunnen proeven en natuurlijk automaat. Ik heb n hybride genomen ipv diesel dat ik eerder had omdat de diesel uitvoering een stuk duurder werd en ik de auto nog maar 2 jaar intensief gebruik. Met n stekker wil ik gewoon niet , kan dat ook niet uitleggen hier.

een heel dik boek bijgeleverd verraad niet veel goeds vind ik maar t meeste is wel logisch en kan je zonder boek af met allerlei instellingen enz.
Tis starten en rijden en gaande weg leer je vanzelf.
Heb nu 450 km weg in 2 dagen en moet zeggen dat ik nu al helemaal blij ben.
Stoelen zijn lende stoelen die heerlijk om je rug krullen. De adaptieve cc is even wennen maar dat is toch ook wel n mooie uitvindeng , helaas werkt deze enkel met rijbaan assistentie en gelukkig kan je sommige piepjes makkelijk uitzetten want dat is wel n overkill hoor.

Ook rij ik in bebouwde kom electrisch dat t bezine verbruik naar beneden drukt als je niet harder rijdt dan 45-50 km.
Volgens de laatste gegevens heb ik mijn laatste ritje 1 op 21 gereden ||
Ik moet nog veel uitvogelen en ga er allemaal op terug komen.

Ook nog even vermelden dat ik blij ben de geluidsinstallatie van kriell , moet nog wel wat aanpassen maar t beloofd goeds.

de eerste beurt

  • 16.000 km

de 1e 15000 km staan er op. Wat bevalt me en wat niet.
De stoelen zitten perfect en kan ook n prima afstelling vinden voor mij lengte, 1.91. De auto rijd heerlijk en je kan kiezen tussen een eco stand of sport en dan heb je alle pk's tot je beschikbaar maar dat is 1x gebruikt omdat ik eens wilde proberen wat de auto in huis heeft, en dat is veel. Zelf rij ik in de eco stand, 105-110 op de snelweg en op de cc. Mocht je moeten inhalen en je geeft gas dan ben je er ook zo voorbij , geen klachten daarover. Het gemiddelde is precies 1;16 waarbij veel snelweg km zitten
Op de binnen wegen kan je aardig goedkoper rijden door stukken elektrisch te rijden maar wel tot ongeveer max.80 km p/u.
Verder zijn aardig wat gadgets leuk maar dat zal voor iedereen verschillend zijn en je moet ook wel wennen aan de bemoeizucht van deze auto.
Ook al is er niet veel aan de hand dan krijg je toch de melding dat je even n pauze moet nemen,leuk als t zo is maar ook vervelend als t gewoon niet zo is natuurlijk met al dat gepiep.
Wat ook wel jammer is , is dat het dashboard kastje niet meer gekoeld is zoals bij de vorige tucson, echt een groot gemis want in de zomer een gekoeld flesje water is wel zo fijn. Snap gewoon niet waarom hyundai dat niet heeft doorgezet. Ook het dagelijks uitschakelen vd ACC vind ik ondertussen wel vervelend worden , een cc waar ik ook niet echt tevreden mee kan zijn. Op de rechte weg werkt t goed maar zodra er n bocht in zit neemt de snelheid af met enkele km en ook bij t inhalen zakt de snelheid om weer op te trekken. Het is wennen maar nu ik t weet rij ik bij inhalen gewoon een km harder op mn gaspendaal en is er niets aan de hand. Een gewone cc had mijn voorkeur gehad.
Nu net de 1e beurt gehad , duurde 3 kwartier, n beetje olie, flitertje...we kennen t en koste precies 300 eurotjes.
Ga bijna op vakantie naar zuid italie en weer vele km maken, ben benieuwd hoe we dat gaan beleven in deze auto en kan bij terugkomst bijna weer naar de garage voor beurt 2.
Hopelijk is de info naar jullie zin , mocht je n vraag hebben...stel hem.

vakantie

  • 23.000 km

begin september op vakantie naar Calabrie , een rit van 2 x 2150 km.
een mooie test om te zien of de auto bevalt op langere ritten.
Ik kan zeggen bijna perfect. De zit in de stoelen is voor uit de kunst,volop ruimte met mn 1.91. De auto was goed beladen dus ook n stuk zwaarder ,daar heb ik tijdens het rijden helemaal niets van gemerkt. Wel natuurlijk wat het gemiddelde betreft wat ik met n liter benzine kon doen. Op de snelweg geprobeerd constant de 120km aan te tikken en dat was een mooie cruis snelheid , geen rijlawaai het was gewoon gaan.
Het gemiddelde ging dus wel naar 1 op 14 en dat vond ik toch wel wat onwennig maar goed, zwaardere auto en een hogere snelheid , t zal dus wel.
Een badge aangeschaft voor bij de tolporten en dat kan ik iedereen aanraden, perfect. In Zwitserland zijn we over de gotthard gegaan en wat ik dus raar vond was bij de afdaling. Je gaat energie opslaan en op n gegeven moment is je accu vol. Dan ga je niet op de accu verder rijden maar op de motor en t toerental gaat dan flink omhoog. Bij 30-40km viel dat mee maar tussen de 50-60 ging dat naar dik 3000 toeren. je moest dus of 70 gaan rijden want dan ging t weer naar de 1700 toeren of rond de 40.
Dat heb ik toch wel heel raar gevonden en dat was dus telkens zo als de accu vol zat , ook in italie. Verder hebben we genoten vd auto, t rijd echt heel plezierig met voldoende pk´s om bv ergens te moeten inhalen of zoals in italie wij n weg hadden met n stijging van 30-33% !!
Op de plaats van bestemming ging t verbruik weer naar beneden tot rond de 1 op 16 en op de terug weg uiteraard weer omhoog naar de 1 op 14.
benzine was uiteraard overal goedkoper dan in nederland , belgie is de goedkoopste geweest met 1.43 bij t vertrek , zwitserland heb ik niet getankt. Italie was rond de 1.69. Ook heb ik mn auto nog daar laten wassen en poetsen aan de binnenkant , in totaal een uur aan gewerkt en koste 20 euro.
Hij was weer als nieuw. Dus , het hoge toerental in afdaling bevreemde me en verder niets dan lof voor deze auto.

bedienigsgemak

  • 23.000 km

helemaal vergeten te melden. Het bedieningsgemak van de auto.
langs de auto lopen , greep beet pakken en de deur gaat open. Geen gedoe meer met sleutels , je moet hem natuurlijk wel bij je hebben.
Het starten met de knop is tegenwoordig algemeen bij nieuwe auto´s dus ook hier. Voor het wegrijden doe ik proberen zoveel mogelijk piepjes uit te zetten via het menu, dat kan middels een favoriete knop op je stuur maar dan nog moet je wat aan tikken, niet heel erg want het went wel maar toch ook wel n gedoe en je vinger afdrukken op t scherm.
de bediening van de acc is op zich makkelijk maar vind het zelf enkel fijn als t niet druk is, bij drukte grijpt hij uiteraard vaak in , heel goed opletten en zelf de knoppen bedienen op het stuur kan ook. Een gewone cc vond ik op de vorige tucson fijner werken. De bediening van het grote navigatie scherm werkt verder prima en makkelijk , veel gaat van zelf omdat het zo logisch is. Bij je zoektocht naar info op het scherm kom je veel tegen over wat je kan in of uit schakelen.
Wat ik wel prettig vond is dat de ramen zelf dicht gingen bij n tunnel en de luchtcirculatie vanuit binnen werd geregeld, na de tunnel ging t weer terug in de stand die je zelf had ingesteld.
Ik heb via de Hyundai blue link aangeschaft, deze geven je een x aantal voordelen. bv je ramen op afstand openen bij warmte om die te laten ontsnappen en waarschuwing voor flitsers in t buitenland. De hifi set is voor mij van n prima kwaliteit , middels t internet ook gewoon de nederlandse zenders kunnen ontvangen. T open dak is 1 groot feest voor mij, ik vind het heerlijk met n open dak te rijden..de stoelen zitten heerlijk,in te stellen zoals jij t wil is prettig voor langere ritten.
Wat heel raar is: bij de vorige tucson had ik een gekoeld dashboard kastje en dat hebben ze bij deze eruit gehaald. Een grote misser zeker daar waar t 30 gr plus is is een gekoeld drankje wel lekker.
Hopelijk genoeg info over t (on) gemak van deze uitstekkende auto

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.