Hyundai Matrix 1.8i GLS (2002)

autoreview

Hyundai Matrix
Hyundai MatrixHyundai MatrixHyundai MatrixHyundai MatrixHyundai Matrix - interieur

Signalement

UitvoeringMatrix 1.8i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De aanschafsprijs vind ik redelijk, maar het brandstofverbruik valt mij tegen. 1:11.
Het motor- en bandengeluid is duidelijk hoorbaar. In het begin brandde het airbaglampje regelmatig doordat er een fout in een voorstoel zat. Deze is binnen de garantietijd vernieuwd. Ook een lichte roestvorming bij de achterklep werd keurig weggewerkt. Tijdens een winterinspectie maakte een monteur mij attent op een scheurtje in het uitlaatspruitstuk. Dit zal tot gevolg hebben dat de auto niet meer goedgekeurd zal worden tijdens de APK keuring. Aangezien de auto nu ongeveer 4,5 jaar oud is en nog maar 52.000 km heeft gelopen, vind ik dat wel snel. De kosten van herstel ben ik echter van geschrokken. Reparatie zal ongeveer € 1800,00 kosten. Dit zou komen doordat de katalysator vastzit aan het spruitstuk.
De garagahouder zal na lang aandringen mijnerzijds een coulance behandeling vragen bij de importeur Greenib. Deze aanvraag gaat deze week de deur uit. Na jarenlang Toyota, Ford en Opel gereden te hebben, denk ik dat mijn volgende auto geen Hyuandai Matrix zal worden. Ook vind ik de stuurbekrachtiging te soepel. Hij stuurt dus te licht.
Het zal wel weer een Toyota worden.

PROBLEMEN

De problemen zijn hierboven in het eerste verslag weergegeven. Ik ben in afwachting van de coulance behandeling van de importeur Greenib.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.