Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2020) #2

autoreview

Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2020)

Signalement

UitvoeringKona Electric 64kWh Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst144.044 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kona electric Premium 64

  • 2.500 km

Op 3 feb 2021 in het bezit gekomen van de Kona Premium 64 kW private lease.
Inmiddels 2500 km mee gereden. Hij zoeft over de weg. Lekker stug in rijgedrag.
Heeft een zeer gunstig verbruik van 15 kWh / 100 km.

Lang getwijfeld of Volvo nog met iets moois zou komen. De XC40 P8 vond ik te duur. Voor de komende 5? jaar de weg op met de Kona.

De doorslag gaf de prijs (extra korting van Hyundai) de vele mogelijkheden die deze elektrische auto heeft vergeleken met de Peugeot 2008, ID-3/4, de overheidssubsidie van 2.000 euro ( omdat die in december 2020 op kenteken was gezet en dit potje nog niet leeg is) en direct leverbaar!

Thuis opladen gaat met een 3 fasen Zappie. In 6 uur vol met energie die direct van de zonnepanelen naar de Kona gaat.

Snelladen duurt ruim half uur. Ik gebruik de gratis Duitse Hyundai laadpas en de Shellpas. Kosten 0,38 resp. 0,35 euro per kWh voor snelladen.

Veel bestuurdershulpjes die aan en uit te zetten zijn. Koppeling met mijn androidtoestel.
Doordat de Kona ook hoger is, goed zicht op de weg.

Via app aantal zaken als routeplanners en laden in te stellen.
De opmerkingen over veel plastic storen mij niet. Alles functioneert en is makkelijk bedienbaar.

Vakantie 2021

  • 144.044 km

Net terug van ritje Alpen totaal 5.000 km.
Het rijden is heerlijk met de Kona.
Het directe koppel zorgt voor soepeltjes door de haarspeldbochten.
Het verbruik blijft rond de 15 kWh / 100 km. Ga ik langdurig 130 rijden dan neemt het verbruik toe.

OBC
De obc is defect gegaan. Ik heb inmiddels 4 laadpalen opgeblazen. Hierdoor is AC-laden niet mogelijk wat met name een probleem is in de kleine bergplaatsjes. Dus continue zoeken jaar fastladers die vaak alleen te vinden zijn bij snelwegen.
Het maakte de rit onnodig stressvol.
Repareren in Frankrijk kan alleen als ik de wagen een paar weken bij de dealer zou laten. Geen optie dus.
Wel raar dat de obc na 10.000 km er de brui aangaf.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Kona

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum