Hyundai Elantra 2.0i GLS (2002)

autoreview

Hyundai Elantra
Hyundai ElantraHyundai ElantraHyundai ElantraHyundai ElantraHyundai Elantra - interieurHyundai Elantra - interieur

Signalement

UitvoeringElantra 2.0i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De elantra is een heerlijke doch saaie auto.
Het uiterlijk is niks bijzonders maar ook niks lelijks. Gewoontjes zullen we maar zeggen.
Dit geld ook voor het motorvermogen, pk's en koppel is er meer dan voldoende aanwezig. Maar het vermogen is zo uitgesmeerd dat je nooit het gevoel hebt dat je snel gaat.Het uitgesmeerde houd geheel bovenin wel op,in de hoogste rpm's piekt de auto wel even. Als je dus op een 80weg terug schakeld naar de 3 en het gas intrapt gaat je best hard, bij stoplichtsprintjes kun je er vele voor blijven maar ondanks dat het er dus wel is merk je er niks van. Dit uitgemeerde vermogen geeft wel rust in de auto, geen gepiek zoals je vaak hebt bij japanners/koreanen. Grootse nadeel is vind ik dat je hierdoor de auto echt op toeren moet jagen als je ff vooruit moet. Als je spontaan ff vooruit moet betekend dat dus terug schakelen. Maar als je lekker met het verkeer mee rijd is het heerlijk rustig en stil in de elantra. Tot 110km/u kun je bijna niet stiller wensen, daarboven meer dan ruim voldoende stil. Hebben ze goed voor elkaar!!
Qua luxe, alles wat je nodig hebt is aanwezig, zelf ben ik helemaal weg van de verwarmde buitenspiegels.... Ik mis alleen cv op afstandsbediening, erg raar dat dat niet aanwezig is. De stoelen zitten goed en zijn erg ruim verstelbaar. Achterin heb je echt zeeen van ruimte. De auto is erg breed en er is echt heeel erg veel beenruimte. 3 flinke kerels kunnen gewoon erg goed zitten op de achterbank. Of zoals bij ons meestal 3 kinderzitjes zonder dat ze elkaar raken. Ze kunnen zelfs gemakkelijk hun eigen gordel omdoen. Zoveel ruimte is er.
Op het gebied van veiligheid is alles ook aanwezig, 4 airbags voorin en gordijn airbags achterin, ABS natuurlijk en het EBD sytseem vind ik ook een erg goed iets wat de veilgheid vergroot.

problemen

Tegenwoordig is geen enkele auto compleet probleemloos. Moet wel zeggen dat de Elantra in de buurt komt.

Ik heb de auto gekocht met het wel bekende spruitstuk/kat probleem. De vorige eigenaar had deze 3jaar daarvoor ook al vervangen door een originele. Dat moet je niet doen, hyundai kan geen spruitstukken maken en voor zo stuk ellende 2185 euro te betalen is geen goed plan. Dus ik heb in de usa een spruitstuk gekocht. Ben je met verzenden en al 300euro kwijt. Voordeel is dat het en goedkoop is en wel goed! tip voor de elantra rijders dus.

Ik heb de d-riem laten vervangen,dit moet natuurlijk bij elke auto en is dus geen probleem. Ik was wel positief verrast over de prijs van dit klusje. Voor 300euro is dit compleet gedaan en hierbij zijn de klepen ook meteen na gemeten.

De achterremmen waren een ramp, ik heb nog nooit een jap of koreaan gehad waarbij dit echt goed blijft na de jaren. Ik heb vorige week de remmen achter compleet vervangen. Van klauwen tot de schijven tot handremkabels.. Het was allemaal nog wel ok voor de apk maar ik had er gewoon geen vertrouwen meer in. Gezien de kids ook in de auto mee reizen gekozen voor vernieuwen. 400euro.

Vorig jaar met de vorst is de koppelingscilinder kapot gegaan. Snel een nieuwe gehaald en gemonteerd. 80euro.
Dit was wel erg vervelend want je komt hierdoor stil te staan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.