Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Prelude

Honda Prelude 2.0i (1997)

autoreview

1
Honda Prelude 2.0i (1997)
jeroen82
  • jeroen828
  • Gebruikersreview
11 oktober 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrelude 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf197.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 242.000 km
  • 10 oktober 2007

Na het debacle met de vorige Prelude de 2.3i (2x motor vastgelopen) was mijn gevoel bij Honda zeker niet wat het zijn moest. Toch heb ik er maar voor gekozen om het nog een keer te proberen met een Prelude (3x is scheepsrecht toch?).

Ik kon de oude Prelude inruilen om eentje uit 1997 met een 2.0i motor en een Type S pakket (orginele Honda Bodykit). Standaard heeft deze 133pk wat wel een stuk minder was dan de 160pk uit de 2.3i en dat kon je wel goed merken. Niet dat de 2.0i traag is, dat zeker niet maar er zat toch net wat minder pit in. Maar goed hij reed goed en was soepel dus was de keuze gauw gemaakt.

Wat mij opvalt aan deze 5th Gen Prelude is dat hij toch een stuk comfortabeler is dan de 4th generatie. De 4th generatie is toch wat meer aggressiever en dan is de 5th generatie toch meer een stuk beschaafder.

PROBLEMEN

  • 242.000 km
  • 10 oktober 2007

Ik heb nu zo’n 13.000km met de auto gereden en er zijn echt helemaal GEEN problemen geweest. Dus wat dat betreft heeft Honda zich weer bewezen. De auto start altijd, geen problemen, altijd soepel etc..

Om toch wat meer vermogen te krijgen heb ik er nu wel een Piper Vipercross filter opgemonteerd en een coolant bypass mod gedaan. (deze voorkomt dat het gasklephuis wordt verwarmd en dat je zodoende vermogen verliest). Ik zou het vermogen gokken op zo’n 140 a 145pk. Hij trekt in ieder geval al een stuk beter.

Verder is het een echte woon werkverkeer auto voor mij dus veel zal er de komende tijd niet aan gebeuren.

Mijn tip is wel: Ga je voor een Prelude, koop dan de 5de generatie, deze heeft geen last van roest, zit nog beter inelkaar en is gewoon een stuk soepeler. De 2.0i motor is krachtig genoeg maar de 2.2i is natuurlijk nog een stapje verder.

Qua verbruik doet de 2.0i bij extreme rijstijl 1 op 9 en bij rijden als een slak 1 op 14. Meestal heb ik een verbruik van 1 op 11 a 12 wat toch netjes is voor een 2.0i.

Update 26-11-2008
De auto is inmiddels al 2 maanden niet meer in mijn bezit. Over het algemeen heb ik er een prima auto aan gehad. Het is een goede reisauto met voldoende vermogen / comfort. Ook merk je dat de motor ervan houdt om flink toeren te maken (mits netjes warmgereden uiteraard). Ik heb er ongeveer 50.000km in gereden en afgezien van de versnellingsbak heb ik verder geen problemen gehad.

Ik heb de auto weggedaan ivm leaseauto (Opel Corsa 2007) waar ik nu tijdelijk in rij en dat is wel even een behoorlijke achteruitgang tov Honda.

  • 7 april 2009

Ik heb deze auto in September verkocht. Ik kwam hem alleen laatst tegen op marktplaats met een behoorlijke schade :( Toch jammer dat de prelude zo aan zijn einde komt.

De wagen is al wel weer doorverkocht, ben benieuwd of deze nog wordt opgeknapt.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Prelude? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Prelude
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Prelude specificaties
  • Honda Prelude occasions
  • Honda Prelude video's
Advies en informatie
  • Honda Prelude tests
  • Honda Prelude gebruikersreviews
  • Honda Prelude index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Prelude reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    7
    • 1 oktober 2019
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.0i (1997)

    Honda Prelude 2.0i (1997)

    3
    • 7 april 2015
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.0i (1999)

    Honda Prelude 2.0i (1999)

    2
    • 2 augustus 2012
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.0i (1997)

    Honda Prelude 2.0i (1997)

    16
    • 27 april 2011
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.2 VTi (1998)

    Honda Prelude 2.2 VTi (1998)

    10
    • 22 januari 2009
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.2 VTi (1998)

    Honda Prelude 2.2 VTi (1998)

    4
    • 8 januari 2009
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    2
    • 21 februari 2008
meer reviews
Honda Prelude 2.0i (1997 / 314.168 km) - Klokje Rond

Honda Prelude 2.0i (1997 / 314.168 km) - Klokje Rond

88

In de korte tijd dat Frans Benninga zijn Honda Prelude bezit, heeft hij er al bijna 100.000...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    49
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Prelude (1989) - In het Wild

    Honda Prelude (1989) - In het Wild

    29
    • 14 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    Honda Prelude 2.2 VTi S (1998)

    7
    • 1 oktober 2019
  • Honda Prelude 2.0i (1997 / 314.168 km) - Klokje Rond

    Honda Prelude 2.0i (1997 / 314.168 km)...

    88
    • 15 augustus 2016
  • PREMIUM
    Honda Prelude 2.0i

    Honda Prelude 2.0i

    • 9 augustus 2016
  • Nieuws
    In het wild: Honda Prelude (1980)

    In het wild: Honda Prelude (1980)

    32
    • 23 juli 2016
  • Nieuws
    In het wild: Honda Prelude (1983)

    In het wild: Honda Prelude (1983)

    60
    • 2 augustus 2015
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    49
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    Nieuwe Honda Accord: bijna Honda's belangrijkste

    31
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    Nieuwe Honda CR-V: weinig verrassend interieur

    31
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    Honda Legend (1998) - Facelift Friday

    20
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Sony Honda Mobility is officieel: EV's vanaf 2025

    Sony Honda Mobility is officieel: EV's...

    52
    • 17 juni 2022
  • Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    55
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Open nieuwkomer van Honda

    Open nieuwkomer van Honda

    5
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden