Honda CRX 1.6 ESi (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CRX 1.6 ESi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 177.000 km |
KM-stand laatst | 177.000 km |
CRX del sol gered van de ondergang?
- 177.000 km
Hallo Honda fanaten,
Hierbij mijn 1 ste review, net na opknappen van mijn crx del sol esi 128 Pk.
Al lange tijd wilde ik een kleine sportauto met open dak, naast mijn Accord 2.4 dacht ik leuk zo'n klein scheurijzertje. Nou dat is het. Gekocht bij de citroen dealer in Harderwijk voor een habbekrats. Origineel was hij rood. Maar na 21 jaar was de kleur zo ver vergaan , tot zelfs wit op de kunststof dakdelen.
Auto helemaal gestript van binnen en buiten. Delen vervangen die slecht waren, te denken aan Bestuurdersstoel instapschade, raamrubbers bij Targa dak, nieuwe speakers ( de basrand was helemaal verpulverd) de bekende rot en roestplekken op achterscherm( nieuw plaatwerk laten lassen), nieuwe carterpan en koplampen. Bij aankoop wist ik al ,rood dat zal hij niet meer blijven, Zilvergrijs ja dat vond ik wel wat. Zo gezegd, is niet zo gedaan. Na ruim 4 weken is dit het resultaat. Alles zelf gedaan aan het plaatwerk, schuren, spuiten, polijsten en uiteraard de binnen kant weer in elkaar gezet met een nieuwe stereo installatie met woofer om het af te maken.Voor een amateur/hobbyist, als ik, vind ik hem geslaagd, en hoop er nog vele jaren mee te kunnen rijden.
Verder is zoals Honda bekend staat motorisch, gewoon goed. Na aankoop gelijk laten checken bij de garage wat de eventuele mankementen waren. Het enige wat naar voren kwam was, een lager in de koppeling. Mij was verteld na 21 jaar technische staat goed. Ben nadien nog terug geweest nadat ik hem onder handen had genomen. Ze konden niet geloven dat ik hem zelf in de kleur Action Zilver had gespoten. Zeker omdat je ze maar zelden ziet( zeker in de omgeving waar ik woon) heb je veel bekijks.
Na een tijdje er in te hebben gereden besloten om iets te doen of hij niet iets sneller kon. Je kent waarschijnlijk de verhalen van , nou hub open katalysator eronder , dat scheelt.1 ste gereden topsnelheid, met org. kat. op de autobahn in Duitsland naar ouders een topsnelheid gehaald van 194 km op de navigatie. Weekje later met open kat, hub weer effe op de autobahn, en ik kon het bijna niet geloven, 202 km op de navigatie, met nog gas over( waaide erg had toen, zijwaartse wind). Ik hield het niet meer van het lachen, dan rijd mijn 1.6 ie bijna net zo snel als mijn vorige auto een 2.4 Volvo v50 140 Pk( 2004) 5-cilinder die ik voor mijn Accord 2.4 had, want die reed op de navigatie 206km . dat noem ik pas humor. Net voor de zomervakantie besloten om hem te verlagen. Net als mijn Accord vond ik hem dweilen over de weg. het grootste verschil is te zien aan de voorkant een 4,5 cm lager en achter een 3,5 cm lager. Rijd als een kart. Als je niet van stuiteren houdt , dan is verlagen geen optie. Voor mij wel , niergordel om en gaan met die bak. Mijn oude buurman rijd zel'f in een Nissan 100 nx, na het zien en erin gereden te hebben was hij meteen verkocht. Hij zei Gaaf man, wil ik ook. Zeker met het achterraampje wat naar beneden kan tov de 100 nx, heb je geen last van turbulentie zei hij, Super man. O ja verbruik 1 op 17. tov 1 op 10 met mijn Accord, is ie zuinig.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.