Honda Civic 1.8i-VTEC Style Mode (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.8i-VTEC Style Mode |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 44.200 km |
KM-stand laatst | 57.990 km |
Honda civic 1.8 v-tec 103 kw/140pk bj2011
- 44.200 km
hiervoor de opel corsa 3 deurs cosmo gehad...... niet dat we slechte ervaring hebben met opel maar we wouden voor iets aparts gaan, moest een 5-deurs zijn, en betrouwbaar maar ook praktisch en sportief, alhoewel de meeste auto's die combinatie niet kennen sportief en praktisch .... meestal als je naar sportieve auto,s kijkt dan is het vaak 3 deurs of een coupe en meestal weinig ruimte..... naar op internet te hebben gekeken wat betrouwbare auto's zijn kwamen we al gauw bij toyota,honda, en nog een paar japanse merken terecht ... verder hebben we gekeken wat naast betrouwbaar ook praktisch was al gauw kwamen we bij de honda civic terecht omdat we de toyota auris niet sportief en niet mooi vonden , ook de beenruimte viel wat tegen , toen een proefrit gemaakt in de honda civic en na die proefrit waren we verkocht.... wel heb ik de auto nog niet zo heel lang maar kan wel het 1 en ander over kwijt:
Prestatie:
1 ding weet ik wel als je een 1.4 bent gewend en je rijd dan in deze 1.8 dan is het oppassen dat je niet te hard rijd... voor je het weet zit je al over je toegestaande snelheid heen.. maar dit zal wel een kwestie van wennen zijn ... de civic heeft wel veel toeren nodig om vlot op te trekken ,bij de 2500 toeren of iets later voel je pas echt dat hij trekkracht krijgt.. als men wil kun je hem van de 1e versnelling naar de 54km trekken van de 2e versnelling naar de 100 km lekker vlot en lange versnellingen dus.... ook het schakelen is tenopzichte van de corsa veel soepeler ... de remmen zijn ook aardig goed je hoeft ze bij matig remmen maar iets in te trappen maar dit zal ook wel verschillend zijn per auto, het sturen is ook direct en soepel je hoeft de civic niet constant te corrigeren of bijsturen
Comfort:
het onderstel in 1 woord: stug, doordat de civic voorzien is van een sportonderstel doet dat het comfort niet ten goede , je voelt wel elk kuiltje waar je overheen rijd en aangezien dat de velgen en bandenmaat daar niet bij helpen omdat ze de civic op 17 inch velgen staat met een bandemaat van 225/45/17 , hoe breder en platter de band hoe meer wegcontact...... maar er zijn wel 2 pluspunten, de stoelen zitten fijn en dit verzacht dus het conform ,2e voordeel is je plakt echt in de bocht en breekt absoluut niet uit , ook de kont van de civic blijft als een blok op de weg , je loopt 9 van de 10 keer in op je voorganger in de bocht...
praktisch: de civic kun je zeker praktisch noemen , de zittingen kunnen helemaal vlak en dan heb je nog de magicseats wat handig is als je bijvoorbeeld grote planten gaat vervoeren, eerder bij de corsa moesten we soms boodschappen op de achterbank leggen maar bij de civic hou je dik ruimte in de kofferbak over met de boodschappen maar nu is de civic ook wat groter, de beenruimte is meer dan genoeg , ik zet de bestuurderstoel ongeveer in het midden en mijn passegier op de achterbank houd nog ruim ruimte over bij de knieën, wel vind ik de hoofdruimte achter tegenvallen , je moet eigenlijk een beetje in de houding van de achterbank gaan zitten dus een beetje onderuitgezakt zitten om niet met het hoofd tegen het dak te komen maar het is te doen en niet echt hinderlijk voor mensen tot zowiezo 1 meter 80, maar dit is ook wel is aangegeven in andere reviews.
verbruik: voor een 1.8 vind ik dat men niet mag klagen over het verbruik, aangezien dat ik nogal van vlot doorrijden en dat eenv1.8 niet bekend staat voor zuinig loopt hij toch gemiddeld 1 op 12 .... in de binnenstad korte ritjes doet hij 1 op 9,10 en op de snelweg 1op 14 ,15......
pluspunten en minpunten die ik op dit moment kan zeggen:
+ fijne en pittige motor
+ wegligging goed secuur en strak
+apart design die je niet zoveel tegenkomt als de vw ,opel, renault et etc
+fijne versnellingsbak
+ betrouwbaar, weinig gedonder mee ( beoordeelt op basis van anwb, en mijn zwager zijn 15jarige oude honda civic van 98' met 2 ton op de klok) zelf moet ik dit nog ondervinden
+ stuurt fijn en hoeft niet ge corrrigeert te worden.
+ standaart als zeer compleet kwa opties
minpunten:
- zicht naar achteren is minder,dus parkeersensoren is geen luxe
- hoofdruimte achter kan beter
- beetje stug kwa vering/onderstel
-lak is krasgevoellig
ik heb hem nu een maand en ben op 1 ding gestuit, de welbekende euvel van dit model: krakende koppeling, ondanks dat ik het laatste modeljaar rij (bj 2011) is de krakende koppeling nog steeds van toepassing , had gehoopt dat honda dit inmiddels wel had verholpen de ene honda heeft het wel en de ander niet . aangezien ik de auto met bovaggarantie heb gekocht heb ik hier een melding van gemaakt, hiermee ben ik bij een erkende peugeotdealer geweest die mij de auto heeft verkocht, ze hebben de hele koppeling eruit gehad en de monteur melde mij dat alles goed was o,a de mechanismes,koppelingcillinder,busjes en allemaal ook goed ingevet , de monteur heeft het weer in elkaar gezet en het gekraak was verholpen voor 3 weken , tot vorige week , het gekraak is weer begonnen, hiermee ben ik bij de erkende hondadealer voor geweest die zei dat het wel is vaker voorkwam bij deze civic,s , ik heb de hondamonteur direct gevraagd wat dan vervangen moet worden om het gekraak te verhelpen , hij melde mij of de busjes in de koppeling of de koppelingcillinder.... dus in overleg met peugeotdealer geweest om de honda te repareren bij de hondadealer omdat ze meer kennis hiervan hebben, volgende week word hij nagekeken en als de kosten in het straatje past van de peugeotdealer word hij daar gemaakt , anders bij de peugeotdealer...... hierover vertel ik nog meer... tot zover mijn eerste indruk en zullen nog vele aanvullingen volgen.
paar probleempjes
- 49.940 km
als allereerst de koppelingcillinder het is een tijdje geleden dat de koppelingscillinder is vervangen bij de hondadealer , het gekraak van de koppeling is tot nu toe verdwenen waardoor de koppeling weer fijn aanvoelt, kort daarna (ongeveer week daarna) brande het lampje van de tractioncontrol/abs .... vervolgens naar een paar keer toch maar even de hondadealer bezocht , ze hebben de civic uitgelezen en bleek dat de schakelaar onder de rempedaal bleeft haperen niet ernstig maar geeft dan wel loos alarm aan ,dit hebben ze afgesteld en doet weer naar behoren.. tot nu toe geen rare dingen ondekt.. heb de civic nog even afgelopen woensdag 16 nov weggebracht naar de hondadealer voor een inspectie omdat de garantie bij de peugeotdealer verloopt aankomende half december .... maar alles was goed en werkt naar behoren ,wel de remblokken achter die zijn misschien volgendjaar wel aan vervanging toe .... maar dit hoor bij onderhoud zoals je dat bij elke auto ondervind ... tot zover de update volgende update zal ik posten ongeveer in mei als de grote beurt eraan zit te komen .....
Check up
- 57.990 km
26-5 is de honda civic weggebracht voor een kleine onderhoudsbeurt en remblokken achter vervangen... Er is nieuwe intrieur,pollen, en oliefilter opgekomen en nieuwe olie ... En heeft een check up gehad, of alles naar behoren werkt. Er is niets geks aan gevonden... Bevalt nog prima... Als ik mensen spreek die ook honda rijden of hebben gereden hoor ik vaak dat ze nooit geen problemen hebben ondervonden, ik nam dat verhaal vaak met een korreltje zout ik dacht: elke auto heeft wel is wat. Maar tot nu toe word hun verhaal bevestigd... Ze zijn betrouwbaar.... Kijken of ik volgend jaar weer probleemloos heb gereden we zullen zien.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.