Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

autoreview

Honda Civic Hybrid
Honda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic Hybrid

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Deze auto heb ik geleased vanwege de lage bijtelling 14%). In het gebruik vond ik hem echter functioneel volstrekt onvoldoende. Het draagvermogen (gewicht wat meegenomen mag worden) is zo laag dat er niet behoorlijk met 4 volwassenen in gezeten kan worden. Laat staan dat je dan nog bagage kunt meenemen. De achterbank kan niet neergeklapt worden waardoor lange dingen meenemen niet mogelijk is. Het verbruik is op binnenwegen max. 85 km/u ongeveer 6 ltr / 100km. Op de snelweg ongeveer 7 ltr / 100 km.
Gezien het feit dat het een hybride is vind ik dat nogal teleurstellend. De batterij begon na 3 jaar vermogen te verliezen, wat resulteerde in onvoldoende vermogen. De CVT is een onding. Het geloei van de motor ging in de loop van de tijd ontzettend storen.
De auto is goed gebouwd en ontworpen, ook heb ik geen grote storingen gehad - buiten een lekke airco radiator - maar voor mij wordt het geen Honda meer.

Achterbanden slijten veel sneller dan de voorbande

  • 120.000 km

Aangezien wij een gezin hebben zaten we regelmatig met 4 of 5 mensen in de auto. Het laadvermogen van de civic is zo weinig dat hij dan al maximaal beladen is. Door de torsievering achter gaan de achterwielen (zoals je vroeger vaak bij BMW's zag) schuin naar buiten staan. Als gevolg hiervan slijten de achterbanden zeer onregelmatig, namelijk aan de binnenzijde veel sneller dan aan de buitenkant.
In totaal heb ik gedurende de 130000 km die ik met de auto gereden heb, 2 sets nieuwe voorbanden gebruikt en 6 sets achterbanden. Soms waren de achterbanden al na 10000 km volledig weg aan de binnenkant.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.