Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

autoreview

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

25.02.2008

- In week 5 is heb ik de Honda Hybride als actie auto via Leaseplan besteld. De 14% bijtelling was voor mij uiteindelijk doorslaggevend om mijn huidige auto een Megane Grand Tour in te ruilen voor de Honda. De levering, zo gaf de dealer aan, werd week 13. Na wat telefonsich contact gaven ze aan hun best te doen de auto eerder te leveren. Vandaag kreeg ik het telefoontje dat hij terug was van de leerinbouwer en vanaf woensdag kan worden uitgeleverd. Woensdagmiddag 15:00 uur kan ik ’m ophalen. Kan ik de eerste 150 km. vanuit Utrecht naar het diepe zuiden van het land mooi gebruiken om de eerste km af te leggen.

01.03.2008

- De eerste 500 km staan op de teller. Ik moet zeggen dat het prima bevalt. Rijden met de CVT automaat is een genot. Niks niet koppelen maar gewoon tuffen. De acceleratie is in orde al had ik het gevoel dat het bij de testritauto net allemaal iets harder ging. Misschien als er 2500 km gereden zijn de versnelling beter verloopt Met de lederen bekleding (Optie) en de stoelverwarming is het goed toeven als bestuurder. Het futuristische dashboard draagt bij aan een cockpitgevoel. Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat je geen kinderzitje op de passagiersstoel mee mag vervoeren. Een knopje om de airbags uit te zetten is toch niet zo heel duur dacht ik zo. Komende week in de planning om de Honda Bluetooth Carcit te laten inbouwen. Ga vervolgens maar een informeren wat de 16’ lichtmetalen 7-spaaks velgen kosten. De standaard velgen vind ik persoonlijk niet al te mooi.

07.03.2008

- Vandaag is de Honda Bluetooth carcit ingebouwd. In mijn vorige auto had ik een Nokia CK7w carcit die op zich goed voldeed. De eigen Honda carcit spraak me meer aan aangezien deze een paar opties meer heeft (voicedail, automatisch opnemen etc). Hij werkt prima, goed verstaanbaar en maakt meteen verbinding met de telefoon. Meteen ook de Brodit navaigatie beugel laten monteren voor m’n TomTom. Kost een paar Euro maar dan heb je het ook meteen goed gemaakt. Omdat het dashboard er toch af moest voor de Bluetooth cit is er een extra 12 volt aansluiting gemaakt waar de Brodit houder in het dashboard is aangesloten. Alles netjes uit het zicht.

Verder geinfomeerd bij de dealer wat de 16’ Honda velgen kosten. Ik sloeg stijl achterover 1650 euro!! Uiteindelijk bij de lokale velgen/banden handelaar me goed laten informeren over de mogelijkheden en kosten. Ik denk dat ik uit ben. Het worden de AEZ 16’ Xylo met 205/50 R16 banden.
Wat heel leuk is om te doen: op je eigen auto virtueel velgen te passen. Op deze site: http://www.alcar.nl/AlcarKonfigurator/produktion/html/set.php?lang=DUT&site=19&language=1
Kan je je eigen auto zoeken en vervolgens alle soorten en maten velgen passen.
Wanneer ze erop zitten (volgende week) komt er natuurlijk een nieuwe foto.

12.03.2008

- Vandaag de velgen gemonteerd (Zie foto’s). ziet er goed uit vind ik zelf. Maar dat is ook gewoon een kwestie van smaak. Met 1200 km op de teller is het gemiddeld verbruik momenteel 8.8 ltr/ 100 km. volgens de boordcomputer althans. Ik heb de laatste 100 km rustig gereden maar dat heeft nog niet zo heel veel uitgemaakt. Vraag me af of de 4.9 ltr ook gehaald gan worden.

02.04.2008

- Na 3700 km op de teller in een dikke maand is het verbruik inmiddels teruggelopen naar 6.0-6.2 ltr/100 km. Dit komt eigenlijk meer door aangepast rijgedrag. De diverse tips hier en daar werken wel. Na een rotonde ff stevig optrekken en vervolgens gelijk op de cruise-controle. Ik merk nu ook goed dat als je tussen de 45 en 50 rijd binnen de bebouwde kom de verbruiksmeter helemaal op o streepjes staat en er puur op de electromotor wordt gereden. Ga je over de 50 per uur voel je de benzinemotor bijspringen.

Over het comfort en de CVT ben ik steeds meer te spreken. De stoel staat geheel naar achteren zodat ik de benen volledig kan strekken. Op de snelweg is dit uitermate relaxed. Is verleidelijk om al zittend als in een luie stoel om je heen te gaan zitten kijken.

Ook de diverse passagiers die hebben meegereden vinden het interieur futeristisch en apart. Collega gaf aan het een stoere bak te vinden. Kortom wat ik wil aangeven is dat in een vrij korte periode van 4 maanden de Honda, mede door de belastingmaatregel voor leaserijders als mezelf, een revolutie in hybride (Neder) land heeft veroorzaakt. Ben ervan overtuigd dat binnen 5 jaar de schone brandstoffen de overhand zullen krijgen in de verkoop van nieuwe auto’s.

PROBLEMEN

- geen problemen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.