Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

autoreview

Honda Civic Hybrid
Honda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic Hybrid

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen ik in maart bij de Honda dealer kwam, was het voor die andere Civic. Van de hybride versie wist ik het bestaan niet van. Een proefrit gemaakt, met beide Civics.
Wat een prettige auto’s, totaal verschillend en waarom dan toch die Hybride? Omdat hij rust en comfort heeft. 120 bij 2200 toeren, rondom zicht, weldadige stoelen, elektrisch verwarmd. Hup, een drempeltje over, een rontonde nemen, het is bijna een feest met deze auto.
Rij daarna maar eens in zo’n tractor auto of zo’n ruimtewonder. Een Honda sedan koop je voor puur rijplezier. Daarbij is een Hybride het omgekeerde van een ouderwetse diesel. Altijd koppel, uiterst soepele acceleratie, stil en schoon.
Ondertussen heb ik 10.000 km in deze auto gereden en nog steeds vind ik het een topklasse auto. De airco is stil, de materialen zijn top, de afwerking goed, de bediening logisch, alles voelt zeer degelijk, je zit als bestuurder niet opgesloten. Kijk en voel bijvoorbeeld het klasse stuur, bedien de cruise control die uiterst precies is en zich zeer prettig laat bedienen.
Maar bovenal, de hybride rijdt heerlijk en dat voor een prijs waar de concurrent een puntje aan kan zuigen.
Hoe meer je ermee rijd, hoe meer je beseft dat het Hybride concept klopt. Als je 50 rijdt, zit je rond de 1000 toeren. Maar omdat je altijd direct 20 PK aan extra elektrisch vermogen beschikbaar hebt,
is dat helemaal geen probleem, integendeel wat een rust en Honda kun je het bouwen van soepele motoren wel toevertrouwen.
Ik heb heel wat auto’s bereden, van corsa-kopf tot uiterst comfortabele peugeots (406). Maar geef mij maar deze Honda.

PROBLEMEN

geen

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.