Honda Accord 2.4i Executive (2010)

autoreview

Honda Accord 2.4i Executive (2010)

Signalement

UitvoeringAccord 2.4i Executive
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst26.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleemloze kilometers in Honda Accord

  • 11.500 km

Bij ons tweede huis in de Vulkaaneifel in Duitsland wilden wij een niet al te grote maar wel redelijk vlotte auto. Na proefritten in de C Klasse van Mercedes ( dure extra's) en de Opel Insignia ( veel bijgeluiden ) gekozen voor een Honda Accord 2.4 A in de zeer complete Executive uitvoering, in de toepasselijke kleur Volcan Grey.De keuze tussen deze drie werd overigens vooral ingegeven door de beperkte aanwezigheid van officiële merkdealers in of nabij onze Duitse woonplaats. Ook de kwaliteit van het zitmeubilair, met name van de voorstoelen woog zwaar. Van de drie geteste auto's scoorde de Accord hierop verreweg het beste, vooral door de veelvoudig -elektrisch- verstelbare en zeer goed omsluitende voorstoelen. Bij aflevering bleek dat de geluidsinstallatie niet naar behoren werkte. Nader onderzoek wees uit dat er een luidspreker vervangen moest worden. Bij een bezoek aan Nederland, kort na de aflevering van de auto, is dit euvel door Honda Zaanstad onder garantie opgelost door een nieuwe luidspreker te m onteren. Bleek een vaker voorkomend fenomeen te zijn, zoals ook de Duitse dealer later meedeelde.
Inmiddels bevalt de Honda uitstekend. Naast korte boodschappenritten wordt de auto toch vooral voor langere ritten gebruikt. Tot nu toe is de auto volstrekt probleemloos. Op de Duitse autobahn is het prettig cruisen met 150 kilometer per uur. Veel sneller kan ook en merk je nauwelijks maar levert een hoger verbruik op dan de 1 liter Super Bleifrei op 12,8 kilometer die ik tot nu toe gemiddeld heb verstookt. Pluspunten van deze auto zijn de perfecte wegligging onder zeer wisselende omstandigheden, ook bij zeer hoge snelheden en het zekere stuurgedrag. Verder is de auto zeer stil. Motorgeluiden hoor je niet, wel afrolgeluiden van de standaard gemonteerde Yokohama banden. Ben benieuwd hoe de nieuwste generatie Dunlop winterbanden mij gaan bevallen. Het wachten is nog op de originele Honda wintervelgen waarop de Hondadealer in Daun deze banden gaat monteren.Wordt vervolgd.

Accord in winterse omstandigheden

  • 13.000 km

Nog net op tijd kon de Hondadealer in Daun een set originele Honda aluminiumvelgen 17x7,5J met de nieuwste generatie winterbanden van Dunlop leveren. Het is de SP Wintersport 225/50 R17 98H. Dit voor het zeer aanvaardbare bedrag van 1001 Euro.
Nog net op tijd omdat er inmiddels veel sneeuw gevallen is in de Eifel en de verplichting om met winterbanden te rijden in Duitsland inmiddels wet geworden is. En wij wonen hier aan een weg die niet gestrooid wordt.Overigens rijd ik met mijn andere auto -een Toyota Previa- ook al sinds de aanschaf op winterbanden van oktober tot april. Het is altijd weer frappant om het verschil met zomerbanden te ervaren: remweg veel korter op sneeuw en verijsde wegen maar bovenal veel meer grip onder winterse omstandigheden. De Accord rijdt met deze banden wel iets comfortabeler. Aan de rijervaring moet ik nog toevoegen dat de stuurpaddles goede diensten bewijzen. Op de veelal bochtige wegen, vooral bij afdalingen, wen je snel aan deze toegevoegde waarde.

Missie volbracht

  • 26.200 km

Tijd voor een afsluitend overzicht: ik heb mijn Honda Accord ingeruild op een Volvo S80 D5 Summum met automatische versnellingsbak en winterpakket, modeljaar 2012. De reden hiervoor is dat de Accord met 2 passagiers op de achterbank toch - en zeker op langere ritten- te weinig (been-)ruimte biedt. Bovendien is het in- en uitstappen voor deze passagiers niet gemakkelijk.Vooral niet wanneer de voorstoelen in de achterste stand staan.Dan wordt de Accord, ondanks zijn niet bepaald geringe buitenafmetingen, van binnen ineens een veel te te krappe auto.En dat is iets waar je pas in de praktijk van alledag achter komt. Wanneer je veel alleen of met zijn tweeën onderweg bent is het een ideale wagen. De wegligging - en dan vooral het wegkontakt- laat nauwelijks iets te wensen over, de besturing blijft onder alle omstandigheden messcherp en het verbruik bij snelle Autobahnritten komt ook bij gemiddelde snelheden van boven de 160/km/uur nooit onder de 1 op 11 liter. Behalve de bij hoge snelheden vibrerende motorkap en de snel slijtende Yokohama zomerbanden -waarop deze auto standaard werd afgeleverd is er weinig tot niets op de Accord Executive Aut. aan te merken.Of het zou moeten zijn dat op een auto in deze prijsklasse een navigatiesysteem standaard zou moeten zijn.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.