Honda Accord 2.0i Elegance Limited Edition (2009)

autoreview

Honda Accord
Honda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda AccordHonda Accord

Signalement

UitvoeringAccord 2.0i Elegance Limited Edition
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst23.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

DE EERSTE ERVARINGEN

  • 3.800 km

In november 2009 mijn nieuwe Accord Elegance Ltd Edition 2.0 ltr. automaat in ontvangst genomen. Buitengewoon prettige auto die mijn verwachtingen te boven gaat. Al heel veel (nieuwe) auto's gehad (Franse en Duitse middenklassers) maar heb de indruk dat dit de fijnste tot nu toe is. Beslist vergelijkbaar met Duitse top kwaliteit. Prima wegligging, heel stil, heel comfortabel behoorlijk snel en toch zuinig (8.0 ltr/100km tot nu toe met relatief veel korte ritten), heel compleet uitgerust en keurig afgewerkt. De automaat schakelt prima (zie ook andere reviews) maar is voorzien van een wat vreemde S (Sport? Shift? geen uitleg in boekje)stand. In het instructieboekje staat dat de bak in de S stand (automatisch) doorschakelt naar de 4e versnelling (niet de peddles gebruikend). Maar dat is mij nog niet overkomen. Verder dan 3 gaat ie (nog) niet en dat is vervelend, temeer daar de 4 een goede stand zou zijn in druk grote weg verkeer en bij het trekken van een caravan. De drie geeft dan net iets te veel toeren. De dealer wist ook niet waarom en nam in eerste instantie aan dat het instructieboekje fout was. Bij nadere informatie bij Honda echter werd, nadat ze het zelf hadden moeten uitproberen met een voorraad auto, verteld dat de bak pas doorschakeld naar 4 in de buurt van het maximale toerental. De zin van de S stand in de automatische modus ontgaat me nu dus helemaal. Die stand heeft dan alleen maar zin bij gebruik van de peddles. Gezien de relatief lage kilometerstand heb ik het zelf nog niet uitgeprobeerd. Het is onzinnig om een motor zoveel toeren te moeten laten draaien om in de 4e versnelling te komen. Ook gezien het feit dat ie al heel snel naar z'n drie gaat en dus van Sport in deze stand weinig sprake is. Ten overvloede; ik ben een ervaren automaat rijder.
Graag reactie van andere eigenaren van deze auto.

Verslag na 15600 km. en vraag aan andere berijders

  • 15.600 km

Het verslag van mijn eerste ervaringen met mijn Honda Accord 2.0 Ltd. Edition Automaat dateren van febr. 2010 en 3800 km. gereden. Er staat nu 15600 km. op de teller waarin een Italie vacantie van een dikke 4000 km. Veel bergen en bochten die de Honda met groot gemak aan kon. De wegligging en stuurkarakteristiek zijn heel goed en verder bevalt de auto ook nog steeds uitstekend. Een klasse wagen! Gemakshalve, sluit ik mij aan bij al die goede eigenschappen vermeld in de verslagen van de andere bestuurders van eenzelfde Honda. Geen noodzaak dus lijkt me om dat allemaal te herhalen.
Ik heb een probleem met mijn Honda. Er zit van het begin af aan een uiterst vervelende rammel in de auto die, tot nu toe, de dealer niet heeft kunnen vinden/verhelpen (er wordt ook met de importeur overlegd). De rammel doet zich alleen voor op een wegdek van steentjes/klinkertjes en langzaam rijdend en komt van ergens voor? onder de wagen. Op alle andere wegdekken, richels, drempels of wat dan ook en in alle andere situaties hoor je niets. Het is dus alleen wanneer, door dat specifieke wegdek, in/aan de auto een bepaalde trilling wordt veroorzaakt. Vraag is dus of er andere berijders van deze auto zijn die hier ook last van hebben (of hadden en wat was dan de oplossing?)
Bij voorbaat dank voor reacties.
Gotomaatje

Rammel in voortrein

  • 18.000 km

In mijn vorige verslag maakte ik melding van een rammel in de voortrein/ophanging waar mijn dealer na heel veel zoeken (waarvoor mijn dank) geen oorzaak en dus geen oplossing voor wist te vinden. De importeur is toen om hulp gevraagd en een inspecteur is bij de auto geweest en had het snel gevonden. Of hij al van het probleem wist of er ter plekke achter kwam, weet ik niet. Het gerammel doet zich alleen voor op bepaalde wegdekken, vooral steentjes/klinkers en dergelijke. Nooit op glad wegdek, drempels spoorovergangen of wat dan ook en alleen (ontdekte de inspecteur) bij het stuur in rechtuitstand. De conclusie was dat het zit in de besturing van de auto en wel in de stuurstangverbinding(en) met de electrische stuurbekrachtiging, waarop een kleine speling zit die de rammel veroorzaakt bij resonanties/trillingen op dat soort wegdek. Het probleem is besproken bij Honda en ik kreeg de melding dat er een modificatie wordt uitgebracht in december/januari die het probleem moet gaan oplossen. Even afwachten dus. Voor andere bezitters van deze auto met hetzelfde probleem, meldt dit dus bij uw dealer en vraag naar deze modificatie.
Verder niets dan tevredenheid met deze auto. Wat een klasse bak!

Rammel in voortrein vervolg

  • 20.000 km

Het (gehele) stuurhuis is kort geleden vervangen en de situatie is heel veel verbeterd, maar geluid is niet helemaal weg. Ben echter tot nu toe tevreden met de service van Honda wat dit probleem betreft, maar jammer dat geluid niet helemaal weg is.

Sluit mij ook aan bij specifieke ervaringen van andere eigenaren/berijders van deze auto:
Lak is dun en zacht en heel gevoelig voor krassen en steenslag. Geen auto om door een wasstraat mee te gaan. In mijn ervaring zelfs niet een waar gegarandeerd wordt dat de borstels niet krassen.

Ook de trillende motorkap is een aparte ervaring. Alsof Honda's (Accord) niet uitgetest worden voor ze in productie gaan.....

Verder zeer tevreden met de auto

Rammel in voortrein nieuw vervolg

  • 23.000 km

Na in vorige ervaring vermeld te hebben dat de rammel in de voortrein nagenoeg verdwenen was, na vervanging van het stuurhuis, moet ik nu tot mijn spijt melden dat het vervelende gerammel weer helemaal terug is. Dit is niet leuk rijden zo. Heb dit weer bij Honda gemeld en wacht nu op een reactie.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.