Honda Accord 2.0i 16V-DOHC (1989)

autoreview

Signalement

UitvoeringAccord 2.0i 16V-DOHC
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda Accord 2.0i EXI 16v DOHC

Mijn 2e auto en 2e tevens laatste japanner..
Ik had mijn toyota camry 1.8GL kort gereden en zocht een vervanger.
Bij een kleine dealer zag ik de rode accord staan en ik was gelijk om.
Hij was groot, laag, veel knopjes in 't dashboard, dikke 2.0i 16v met DOHC (dubbele nokkenassen) en er zat een klein spoilertje op de achterklep.
Zelf heb ik hem nog laten verlagen en er paar mooie lichtmetalen wielen opgezet.
Hij reed erg goed, comfortabel en vlot.
Was groot, ruim, veel plek voorin en ook meer dan genoeg op de achterbank en nog een enorme kofferbak.
Kort na de aanschaf van de accord werd ik geplaatst in Seedorf, dus elke week op de autobahn ging 't gaspedaal naar beneden en als topsnelheid tikte hij net de 215 km/u aan, niet extreem maar voor zo'n grote bak uit 1989 niet slecht.
Het enige minpunt was eigenlijk het verbruik dat lag bij normaal gebruik rond de 1:10 en tja naar Seedorf en terug lag dat meer rond de 1:6....maar dat lag aan mij.
Al dat harde rijden had toch zn invloed op de auto en mn koppeling begon dusdanig te slippen en de monteur zei tegen mij met een ietwat verbaasde blik dat de koppeling totaal overleden was, dus mn 1e echte dure reparatie...
Verder zijn de elektrische raammechanismen allebei vervangen en de elektrische spiegels ook.
Het flexibele deel van mn uitlaat is een keer totaal afgebroken op de autobahn vlak voor NL ( leek toen net een rally auto ;-) )
Helemaal op 't einde liep hij vaak op 3 cilinders omdat 1 van de bougies er telkens uitschoot, op de één of andere manier bleef die niet in de cilinder zitten heel raar.

Pluspunten:
-comfortabel
-vlot
-ruim
-luxe

Minpunten:
-verbruik
-electronica


Problemen:
-koppeling totaal op
-raammechanismen
-electrische spiegels
-uitlaat afgebroken

Conclusie:
Goede auto die ondanks mijn ruwe behandeling toch z'n mannetje stond!

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.