Galloper Galloper 2.5 TCI (1999)

autoreview

Galloper Galloper

Signalement

UitvoeringGalloper 2.5 TCI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf108.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Galloper 2.5TCi geeft je direct een ontspannen gevoel, weg met het gejaag en gejakker.

De 2.5 turbodiesel ronkt lekker op de achtergrond en vanaf 1800 tpm gaat de turbo lekker mee fluiten. Op de standaard lederen stoelen is het goed toeven jammer genoeg niet traploos te verstellen.

Radio zit nog ouderwets laag en niet ergonomisch maar nieuwe radio"s hebben vaak afstandbediening (eventueel op het verstelbare stuur) dus dat valt te overzien.

Alle ramen electrisch evenals de spiegels die ook samen met de achterruit verwarmd kunnen worden.

De grijze metallic lak op de bumperverbreders is van bedenkelijke kwaliteit, laat soms zelf in de carwash los. De lak op het carrosserie is beter maar bij krasjes komt snel roest kijken.

Als een hond tegen de lichtmetalen velgen plast springt hier spontaan de lak af. Geeft niet want ze zijn oerlelijk en vang ze maar voor iets wat wel mooier is.

Motorisch betrouwbaar. Staat zowel op de snelweg als in het veld z"n mannetje. Gooi d"r een aanhangertje van 3500kg achter en trek het effe naar de plaats van bestemming. Met de lage gearing kom je op een heleboel onbekende offroad plaatsen.

Het gemiddelde verbruik komt bij mij op zo"n 1 op 8.

PROBLEMEN

orginele accu vervangen na 4 jaar.
leiding interkoeler los (los getrild na een lange offroad rit).
ruitewissermotor achterruit kapot en vervangen.
gloeibougie kapot en vervangen.


6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.