Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2023 |
| Jaar van aanschaf | 2023 |
| KM-stand bij aanschaf | 3.000 km |
| KM-stand laatst | 12.000 km |
Ford Transit Courier
- 11.000 km
Sinds maart dit jaar eigenaar van de Ford Transit Courier Trend 1.0 EcoBoost, en al 8000km mee gereden.
Wij hadden een Fiat Fiorino bestelbusje maar veel onkosten gemaakt, dus afscheid genomen. Het busje rijden beviel ons uitermate uitstekend dus er moest weer zo’n busje komen en wel dit jaar want met ingang 2025 moet er BPM heffing betaald worden. Busje wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de hond, Berner sennenhond en de vrouw want die wil ik niet in de BMW’s vervoeren (eh vrouw natuurlijk wel). Uitvoering is wel wat karig, geen achteruit camera, geen automaat, geen stoelverwarming, maar wel: cruisecontrol, deurtjes achter en zijdeur met raampjes, trekhaak, Apple CarPlay, beschermingsplaatje achterbumper, 6 versnellingen, handige afruim plekken, parkeersensoren. Het raampje in het tussenschot hebben wij verwijderd gaf s’avonds moeilijk zicht in de achteruit spiegel waardoor je voor op de weg keek ipv achter door de raampjes van de achterdeuren.
En hoe hoe rijd dat ? BMW 340i en BMW i3 is niet eerlijk vergelijken, maar busje komt goed mee. Weinig last van zijwind gevoeligheid, zuinig 1:15 en pas beurtje gehad bij 10000km van €325.
Andere velgen gemonteerd had ik nog liggen van de Ford Fiesta. Bandensensors zaten er niet in alsnog door dealer achteraf gemonteerd.
Al met al zijn wij, hond vrouw en ik super tevreden met dit busje en hopen de komende jaren nog veel plezier van te hebben.
Kuurtje
- 12.000 km
Eerste beurtje gedaan, ruim €350 voor nw olie, filters etc.
Verder heb ik de “banaan” (zo noemt de dealer hem) laten tunen. Had 100 paarden nu ongeveer 145, maar moet nog een keer op de rollenbank testen. Top 200km in Duitsland gehaald, en wegligging bleef strak. 0-100 onder de 10s gemeten met dragy. Verbruik? tsja dat was ongeveer 1:15, nu 1:12. Ach kost mij €200 per jaar extra en veel meer lol.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Transit Courier 1.5 TDCI Trend Duratorq S&S - Airco - Radio - Electrische ramen - 12 maanden Bovag garantie
- 2022
- 25.959 km

Ford Transit Courier 1.0 Trend EcoBoost 2023 S&S NAVI CAMERA NAP LUX
- 2023
- 23.050 km

Ford Transit Courier 1.0 Trend EcoBoost S&S Navigatie Apple-Carplay Bpm vrij!
- 2023
- 24.707 km
Lees ook

AutoWeek 2025: 'Dit is de winnaar van de eindejaarsprijs beste funcar'

Dit bejaarde Italiaanse klimgeitje is nog lang niet klaar - In het Wild

De MG HS Hybrid+ laat de Dacia Bigster Hybrid duur en beter lijken

Designchef BMW had gehoopt op sedan als eerste Neue Klasse, maar het werd een SUV: de iX3











