Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)

autoreview

Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)
Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)Ford Transit Courier 1.0 EcoBoost Trend (2023)

Signalement

UitvoeringTransit Courier 1.0 EcoBoost Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf3.000 km
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Transit Courier

  • 11.000 km

Sinds maart dit jaar eigenaar van de Ford Transit Courier Trend 1.0 EcoBoost, en al 8000km mee gereden.
Wij hadden een Fiat Fiorino bestelbusje maar veel onkosten gemaakt, dus afscheid genomen. Het busje rijden beviel ons uitermate uitstekend dus er moest weer zo’n busje komen en wel dit jaar want met ingang 2025 moet er BPM heffing betaald worden. Busje wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de hond, Berner sennenhond en de vrouw want die wil ik niet in de BMW’s vervoeren (eh vrouw natuurlijk wel). Uitvoering is wel wat karig, geen achteruit camera, geen automaat, geen stoelverwarming, maar wel: cruisecontrol, deurtjes achter en zijdeur met raampjes, trekhaak, Apple CarPlay, beschermingsplaatje achterbumper, 6 versnellingen, handige afruim plekken, parkeersensoren. Het raampje in het tussenschot hebben wij verwijderd gaf s’avonds moeilijk zicht in de achteruit spiegel waardoor je voor op de weg keek ipv achter door de raampjes van de achterdeuren.
En hoe hoe rijd dat ? BMW 340i en BMW i3 is niet eerlijk vergelijken, maar busje komt goed mee. Weinig last van zijwind gevoeligheid, zuinig 1:15 en pas beurtje gehad bij 10000km van €325.
Andere velgen gemonteerd had ik nog liggen van de Ford Fiesta. Bandensensors zaten er niet in alsnog door dealer achteraf gemonteerd.
Al met al zijn wij, hond vrouw en ik super tevreden met dit busje en hopen de komende jaren nog veel plezier van te hebben.

Kuurtje

  • 12.000 km

Eerste beurtje gedaan, ruim €350 voor nw olie, filters etc.
Verder heb ik de “banaan” (zo noemt de dealer hem) laten tunen. Had 100 paarden nu ongeveer 145, maar moet nog een keer op de rollenbank testen. Top 200km in Duitsland gehaald, en wegligging bleef strak. 0-100 onder de 10s gemeten met dragy. Verbruik? tsja dat was ongeveer 1:15, nu 1:12. Ach kost mij €200 per jaar extra en veel meer lol.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.