Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Platinum (2005)

autoreview

Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord MondeoFord MondeoFord Mondeo

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 16V Platinum
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Inmiddels zitten er al weer zo’n 41.000 km op. De laatste 21.000 km. 0 problemen, 0 incidenten, zoals het hoort dus. Dit is precies wat ik van een auto verwacht in deze prijsklasse. Het verbruik blijft aan de stevige kant, 10.0 ltr/100 km is echt het gemiddelde met het standaard fileverkeer van tegenwoordig. Dagelijks wordt er zo’n 100 km mee gereden en af en toe een zakenrit naar Duitsland en/of Frankrijk. Dan komen de eigenschappen van de Mondeo echt naar boven. Een perfecte reiswagen, veel comfort, en een wegligging waar menig merk met jaloezie naar zal kijken. Nooit laat de auto je in de steek, of dat nu met wegligging is of met remmen. Ford weet hoe het hoort!
Bij de 40.000 km beurt zijn de voorbanden vervangen, achter kunnen ze nog wel een 10.000 a 15.000 km mee. Als Michelin liefhebber van het moment dat ik auto rijd, valt me dat zeker niet tegen van de Continentals (met Michelins heb ik wel eens 55.000 km gehaald met de voorbanden, was toen met een Ford Focus).
Ook valt op dat alle electronica, want daar zit deze uitvoering helemaal vol mee, het gewoon doet zoals het hoort, geen storingen en geen gekke dingen. De voice control doet haar werk, het enige dat een beetje storend is, is dat de mevrouw bij een te drukke route voor me, aanhoudend blijft vragen of ik een andere route wil, ook als ik NEE zeg. Uiteindelijk zeg je dan maar JA om van het gez.... af te zijn. Net echt!
Tenslotte, er zijn modernere auto’s in 2006, de looks kunnen ook wel wat moderner, maar het is en blijft een dijk van een auto. Probeer en ervaar het zelf maar!

PROBLEMEN

1. Spontaan en onregelmatig uitvallend centraal bedieningspaneel van het navigatiesysteem, airco, radio/cd, telefoon etc. Het gehele paneel is onder garantie vervangen bij 15.000 km.
2. Lichte trilling in stuur bij het remmen (bij hogere snelheden). Bij 20.000 km/beurt onder garantie remschijven voor vervangen.
3. Bij 42.000 km ontdekt dat gehele rechterhelft van voorruitverwarming was uitgevallen, snel en vlot gerepareerd (loszittende aansluiting)door garage, eea onder garantie.
4. Bij 43.000 km nagenoeg volledige onderbroken ontvangst van satellietontvanger navigatiesysteem. Reparatie betrekkelijk simpel, antenne, antenne-kabel en satellietontvanger (in antennevoet) vervangen onder garantie. Onderdelen niet voorradig, auto twee dagen weggeweest. Alles werkt overigens weer naar behoren na deze reparatie.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens