Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Platinum (2006)

Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord Mondeo WagonFord MondeoFord MondeoFord Mondeo

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 TDCi 115pk Platinum
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2020

de "nieuwe""

Ik ben blij weer in het bezit te zijn van een Mondeo met een acceptabele kilometerstand van 251.302 km! De vertrouwde omgeving geeft mij veel vertrouwen in een fijne rijervaring en daar ben ik heel erg blij om.

Verdere ervaringen met de Mondeo.

Ja, beste AutoWeek-mensen, sinds de aanschaf op 29-12-2020 dus maar 17.764 km gereden. En daarvoor schaf je natuurlijk geen diesel aan. En om het nog duidelijker te maken: Sinds de aanschaf heb ik er slechts 12.181 km zakelijk mee gereden. Privé waren het dus maar 5.583 km! Gemiddeld per maand dus slechts zo’n 430 km. Wat je vanwege dat ellendige virus dus allemaal moet meemaken!
Toen dat virus zich aandiende, reed ik nog met m’n vorige Mondeo. M’n 4e van hetzelfde type. Maar ik moest wel iets anders gaan zoeken, omdat de volgende onderhoudsbeurt zwaar over zijn waarde zou uitkomen, vanwege nodige reparaties. Ik besloot hem toen in oktober 2020 in te ruilen op ’n Saab 9-3 Estate 1.9 TiCD, 150 pk, bouwjaar 2006. Maar ik hield daarbij geen rekening met m’n leeftijd. Wat dat betekent? Als je ouder wordt, dan kun je je nou eenmaal moeilijker aanpassen aan de dingen, die veranderen. Als de tijd er komt, dan zul je dat zelf ook gaan merken. Ik, in m’n late 73, kon dus absoluut niet wennen aan al die veranderingen, waarin de Saab de voorsprong had op zo’n Mondeo. Vooral in het donker werd dat zelfs gevaarlijk. Ik moest veel te vaak zoeken naar bedieningselementen en werd daardoor afgeleid van ’t verkeer. En daarom ruilde ik hem maar weer in op ’n Mondeo. In de hoop, dat ik weer opdrachten zou krijgen.
Maar de laatste die ik kreeg was op 17 maart 2020 en de volgende kwam pas op 28 augustus 2021! Ruim 1½ jaar dus thuis zitten wachten op ’n nieuwe opdracht! En als je ’t dan moet doen met ‘n niet eens volledige AOW, dan wordt de soep verrekte dun! Maar gelukkig kwam ’t dus op 28-08-2021 weer ’n beetje op gang. Alleen moest er dus ’n andere Mondeo komen en die vond ik op marktplaats. De Saab heb ik hier dus na slechts ’n goede 1.300 km op ingeruild. Maar ’t was, vanwege m’n geringe budget, ‘n “inruil koopje”. Afwachten dus, hoe hij ‘t zou doen waarvoor ik hem nodig had. Maar wat bleek? Hij bracht me feilloos naar de plaatsen waar ik naartoe moest. En dat waren: 1 x naar Dresden, 1 x naar Hamburg, 1 x naar Grenoble, 2 x naar Marseille en 2 x naar Avezzano. En Avezzano ligt zo’n 100 km voorbij Rome. Probleemloos! En kijk ook maar eens naar m’n verbruiksmonitor! Ik kan er niet over klagen. En ook de APK-keuring verliep zonder problemen, evenals de grote servicebeurt, waarbij geen enkel gebrek werd geconstateerd.
Het enige beklag is de bestuurdersstoel. Die is elektrisch verstel- en verwarmbaar. Maar dat functioneert allemaal niet. Hij laat zich wel verstellen, maar zakt dan weer terug naar de laagste stand en bovendien is hij doorgezakt. Ik ben er dus naar aan ’t zoeken, of ik via sloopbedrijven aan ’n stoel kan komen, die wel normaal functioneert.
Maar mijn conclusie blijft: Mijn “inruil koopje” doet ’t gewoon fantastisch en voldoet aan alle eisen om in te vullen waarvoor ik hem nodig heb! Nu nog voldoende opdrachten!