AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Mondeo Wagon 2.0 16V Collection (2002)

autoreview

Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo Wagon
Ford Mondeo - interieur

Signalement

UitvoeringMondeo Wagon 2.0 16V Collection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een prachtige grote reisauto. Ruimte en complete uitrusting zijn de belangrijkste criteria geweest, waarop de beslissing genomen is.
Vooral de fantastische zetels (elektrisch verstelbaar), de goede plek achter het stuur, met goede armondersteuning links en rechts, maken het reizen een genot. Zelfs slapen in de grote bak (± 2 mtr. lang) is een optie.
Ik had van de 145 pk wat meer trekkracht onderin verwacht. Je moet dus goed ’doortrappen’ om ’m echt aan de gang te krijgen. Dan ik er ook power genoeg.
De auto is stil en zeer goed geveerd, zelfs uiterst comfertabel bij oneffenheden in de weg. Ook drempels leveren geen kopstoten op.

Ik heb wel moeite om de airco goed af te stellen. Het gevoel dat het bijna altijd ’wel iet wat tocht’, wordt zo te zien niet door andere fordrijders gedeeld, dus wellicht licht het aan mij(n afstelkunst).
De Ford verbruikt bij een gemiddelde rijstijl 1 ltr. op 12 km’s.
Ik heb extra parkeerhulp en een trekhaak laten monteren. Verder was de auto al ’af’ (navi, cd-wisselaar, lmv, ecc, verwarmde voorruit, etc).
Ben een zeer tevreden rijder en de volgende mondeo platinum (nog completer met leer, bluetooth, 17’, navi, etc) gaat er waarschijnlijk wel komen in januari.

PROBLEMEN

Typisch productieprobleem blijkt: fels-/kitnaden van de deuren roesten: onder garantie verholpen.
Kras op de motorkap (bemerkt na thuiskomst): kostenloos verholpen.
Kunststofdeurbinnengrepen: begonnen te vervellen na enige tijd (tussen 1-2 jr): onder garantie alle vervangen.
Bij stationair lopen zit er een ’zuinig loopje’ in de motor; vaak gemeld, nooit echt verholpen (je went eraan); hierdoor ook wellicht gevoelig voor afslaan.
Achterklep sluiting: als die bij de grepen gevat (die aan de binnenkant zitten) dichtgegooid wordt, is de kans 50% dat ie niet sluit en dat je het opnieuw moet doen. Druk vervolgens (uit nijd) niet na, op de het huis van de nummerplaatverlichting, want dan zit daar een deuk in.
Navigatie vertoont na 2-3 jr. sporen van dementie.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren