Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 196.000 km |
My second Mondeo
- 9.400 km
Deze auto als lease-auto mogen bestellen na 2 voorloopauto's. De eisen waren vrij simpel: 20% bijtelling, stationcar en D-segment en mooie uitrusting. Als het mogelijk is niet een 13 in een dozijn auto.
Als laatste voorloopauto had ik een Mondeo Wagon 2.0 TDCi met 140 pk. Na 155.000 kilometer had deze auto nog geen enkel rammeltje en in een jaar en 45K km geen enkele storing.
Mijn voorkeur ging, mede vanwege de giga kofferruimte uit naar deze Mondeo. Mijn vrouw vond de Skoda Superb ook erg mooi. Of ik daar dan ook toch maar in wilde proefrijden... Natuurlijk!
** De uiteindelijke overweging **
De Skoda is een zeer mooi gebouwde auto. Maar ook saai. Iedereen geeft hoog op over de materialen in de Superb, maar ik vond dat nogal tegenvallen. Daarnaast heeft de Skoda maar een klein stuk dashboard tussen stuur en ruit, wat ik persoonlijk niet fijn vind. Daarnaast een 5-bak en ook in de Ambition BL duur om 'op smaak' te brengen.
De Mondeo verbaasde mij eigenlijk in positieve zin. Motor is zeker even pittig als de 1.6 uit de Superb. Klinkt trouwens ook fijn vooor een diesel. Daarnaast is de meest recente versie er na de facelift uit 2010 erg op vooruit gegaan: uiterlijk mooier met LED's (voor en achter) en binnen stiller, mooiere middenconsole en veel mooiere meters. Standaarduitrusting in de Titanium Lease ook al super voor relatief weinig.
Uiteindelijk ook gekozen voor kofferruimte, vanwege zoontje van 1,5 jaar en tweede op komst. Dan wil ik de kinderwagen, onderstel, luiertas, koffer van mijn vrouw en mij en speelgoed netjes achterin krijgen. Bij de Mondeo kan dat beter omdat de kofferbak enorme afmetingen heeft: 120 breed bij 116 lang. De Suberb meet slechts 107 cm breed en 108 cm diep. Dat scheelt dus 20% (!) vloeroppervlak. Aangezien ik liever naast elkaar zet dan stapel was de keuze snel gemaakt.
** Samenstelling **
Om de auto een beetje persoonlijkheid mee te geven gekozen voor de volgende opties en accessoires:
Comfort seat pack: el.stoelen en spiegels
Family pack: gordijntjes, bagagenet en el kinderslot
Metallic (moondust silver)
Afneembare trekhaak
DVD-spelers in originele hoofsteunen ('s standaard' gaat dit op hoofdsteunen die niet passen bij de bekleding ?!)
Upgrade versterker (Mosconi) en speakers (Polk Audio DXi 6500)
235/45 banden om de standaard velgen (normaal 215/50)
Sportpedalen
Uitlaatsierstuk
Geen type-aanduiding
Standaard al leer+alcantara en stoelverwarming + -ventilatie (! super in de zomer), 17" en nog veel meer.
NB geen xenon leverbaar op deze uitvoering. Jammer.
** Eerste bijna 10.000 km rijden **
Om positief te beginnen: de Mondeo is ook met verlaagd onderstel en bredere banden super stil, maar zeker niet hard geveerd. Er is een zeer goede mix tussen comfort en sportiviteit. Veel stiller dan voor de facelift! Wegligging blijft mooi: lekker strak zonder hard te worden. Heerlijke stoelen die er ook mooi uitzien en heerlijk ventileren :-)
- Uiterlijk: in zilvergrijs met verlaagd onderstel, donker privacy glass en 17" op bredere banden best een imposante verschijning. Of zoals mijn collega zei: it's a Mondeo but not as we know it. Persoonlijk vind ik hem goed geslaagd en zeker niet onderdoen voor een Passat/i40/508.
- Motor: de 1.6 TDCi heeft met 115 pk en 270 Nm net genoeg voor de NL wegen. Verwacht geen sprinter (koop een 2.0 TDCi) en inhalen duurt wat langer. 80-120 in 6 gaat in circa 18 seconden en dat is zo'n 4-5 sec langer dan in de 140pk diesel. Ook versnellen een tunnel uit kost erg veel moeite in 6, zeker onder de 100 km/u, dan is versnellen er bijna niet bij, wat ik irritant vind. Tandje terug is dan het devies.
Echter, ook het tandje terug werkte niet in de Ardennen. Na wegwerkzaamheden op de snelweg een flinke heuvel bij Luik versnellen vanaf 80 km/u duurt een eeuwigheid, ook als je hem vol doortrekt in 4.
De opgegeven top lijkt ie niet te halen: met 185-190 op de teller is de koek wel op. Tot 150-160 prima, daarna vraagt de auto veel van je geduld.
De 1 en 2 zijn relatief kort, waardoor optrekken redelijk vlot gaat. Ook 3 en 4 zijn voldoende pittig voor NL. 5 en 6 (rond de 2050 rpm bij 120 km uur) wat meer overdrive, maar op voor NL nog steeds voldoende.
- Verbruik: tot op heden heb ik met al mijn auto's (privé en lease) de fabrieksopgave gehaald. Met deze gaat dat nooit lukken, behalve als je de hele dag 80 in z'n 6 wenst te rijden. Vrees dan echter voor veel getoeter om je heen.
Na 10K km 5,6 liter op 100 km, dus ik scoor 30% boven de norm. Eigenlijk te belachelijk voor woorden. Zou ik scheuren en continue pushen dan zou ik het snappen, maar ik rijd dagelijks 115 km woon-werk, waarvan 100 km op een 100 km/u autosnelweg waar ik tussen de 110 en 115 km/u op de teller rijd. Al mijn 'bloemetjes' (dom gedoe...) staan op volledig groen, dus aan de rijstijl kan het niet liggen. Nee, geen ECOnetic in de praktijk... Hoop dat ik nog naar de 1:18 à 1:19 ga, maar mijn hoop is ijdel.
- Comfort. Met een grote C geschreven in deze auto. Heerlijke grote zetels met alcantara en leer. Zeer stil en ligt rustig maar stevig op de weg. Heerlijk cruisen met een motor die je bijna niet hoort. Alleen bij optrekken/accelereren een sportieve (!) brom. Mijn vrouw noemt het lawaai, maar daar zullen we man en vrouw voor zijn denk ik dan maar ;-)
- Audio: als je van een goede stereo houdt dan zit je bij Ford sowieso goed. Standaard stereo is al prima. Deze Mosconi/Polk combi overtreft dat met gemak. Dat is de investering zeker waard, zeker bij hoger volume snaarstrak.
- Bediening: ik vind het dashboard zelf mooi rustig en alle knoppen zitten op een redelijk logische plek. Navi scherm is goed te bedienen (geen boekje bij, dus wel handig...) en logisch qua opbouw. Navi invoeren kan sneller, favoriete bestemmingen opslaan handiger. Navi is niet allernieuwste, zeker qua kaartdesign en aantal pixels. Navigeren doet ie prima alleen is de verkeersinfo soms wat traag (geeft file als ie al weg is of geen file als er al een paar km staat). Ook geen aanbieden van alternatieve routes.
De meters zijn sterk verbeterd en zien er nu mooi uit. Minder ben ik te spreken over het Ford Convers+ scherm tussen de meters: voor mij veel te druk qua layout. Veel verschillende soorten grafische dingen en totaal onlogische ordening. Maak het wat strakker en het werkt wel!
Cruise controle werkt super goed. Daarbij komt de snelheid in Convers+ exact overeen met die op de teller. Bij eerste voorloopauto (Audi A3) was dat verschillend. Wel zou bediening met een paar knoppen minder fijn zijn.
iPhone was in 20 seconden verbonden en werkt super samen met de navi-unit. Enige dissonant: een lullig speakertje aan een draadje boven de spiegel die steeds los laat en dan voor mijn spiegel gaat hangen (grrrr).
Keyless entry is heel strak afgesteld: al ik bij de kofferbak sta en mijn vrouw wil het bestuurdersportier open doen weigert het systeem soms. Keyless exit is er wel, maar door druk op knopje van portier. En heeeel handig, ook door een extra knopje boven het nummerbord (kom je dan toevallig achter via het wassen...).
-Ruimte: zeker geen spijt van dez keuze, want wat een zee aan lucht achterin die bak. Laatst 2 logeerbedden à 2 meter plat achterin zonder drama. Oké, voorstoel 5 cm naar voren, maar das alles. De trapleuning van 2,7 meter kwam niet eens in de buurt van het dashboard ;-D I rest my case...
Tot slot voor nu: ik denk dat met het bijgepunte uiterlijk en dashboard, de ruimte, het comfort en giga uitrusting voor 33,5K je een zeer goede aanbieding hebt in deze klasse. Daarnaast rijden de Passats, Superbs en de 508-en er al veel teveel. Dus sla je slag, ook al komt er eind 2013 een vervanger.
Plussen en minnen:
+ ruimte
+ comfort met grote C
+ uitrusting
- verbruik (+30% t.o.v. fabriek)
- motor mist power als het ook maar enigzins berg-/heuvelop gaat
- verouderde grafisch design navi console en Converse+
- geen xenon leverbaar
Airco matig
- 11.000 km
In de zeer warme week van alweer twee weken terug kon ik de airco eindelijk eens goed testen. Ritje Zwolle-Lelystad vv en Zwolle-Rotterdam in tropische temperaturen moeten een redelijk beeld geven van de airco.
En dat beeld is helaas niet zo positief. De airco blijft op de hele rit van van anderhalf uur in 34 graden bijna vol blazen. Daarbij dan uiteraard een redelijke ruis door je muziek heen :-( Wat opvalt is dat de uitgeblazen lucht niet echt heel koud is. Meer 'lekker' dan 'koel'. De Fiat Grande Punto van mijn vrouw en ook als mijn vorige auto's (147, nwe Bravo, A3) blazen veeeeeel koudere lucht en sudderen na een kwartiertje koelen lekker voort. Zo niet de Mondeo, deze blowt lekker door. Ook de voorloop Mondeo van voor de facelift had dit en de garage heeft dit niet kunnen verhelpen. Nu is deze nieuw, dus verwacht geen beterschap... Daarbij heeft deze auto heel donker privacy glass en een warmtewerende voorruit, dus had (veel) beter verwacht.
Nu is de ergenis maar voor enkele dagen/weken per jaar, maar zou toch niet met deze auto in Zuid-Spanje willen wonen.
Positieve punten:
Precies boven de rechterkant van de kentekenplaat achter zit een extra knopje voor vergrendeling van alle deuren: handig!
Verbruik zakt minimaal naar 5,6 l/100 km, maar nog steeds een schandalige 30% boven de fabrieksopgave.
Motor lijkt 'losser' te worden. M.n. de hernemingen.
Met het warme weer is de stoelventilatie een verfrissende gadget.
iPod muziek klinkt beter dan USB-muziek?!
Negatieve punten:
iPod wordt soms niet gevonden --> kabel eruit en weer er in. Moment is totaal willekeurig.
Top is een 'luizige' 185km/u op de teller. Ford NL wil er niets over zeggen en verwijst me naar de dealer. Gaan we maar eens doen dan...
Verbruiksmeter wijkt circa 0,5 liter af. Dit is 10% en dus teveel. De Bravo had bijvoorbeeld een afwijking van 1-1,5%. Hoezo Italiaanse kwaliteit?
Niet alles rozengeur en maneschijn
- 47.000 km
Inmiddels ben ik ruim een jaar, 47.000 km en 2 onderhoudsbeurten verder met de Mondeo. Tijd voor een update.
De Mondeo is nog steeds een heerlijke reisauto: stil, comfortabel en van alle gemakken voorzien. Oké, niet supersnel, maar dat weten we inmiddels wel.
Het verbruik daalt de laatste paar maanden een heel klein beetje naar de 5,45 liter op 100 km (1:18,3). Gemiddeld over alles is het verbruik 5,65 liter op 100 km (1:17,7), zie ook mijn verbruiksmonitor. Niet slecht voor een grote auto, maar wél 30% boven de norm. En als ik hier een review lees van een Mondeo die deze cijfers ook met een 2.0 diesel met 140 pk haalt, dan vraag ik me af waar de winst nu zit... Ik rij namelijk 90% snelweg, waarvan grote delen 100 km (110-115 op de teller). Dat is 2000 rpm, dus zou in de 'comfort zone' moeten zijn en dus zuiniger...
Ook luxe stereo en stoelen dragen nog steeds bij aan de fijne rij-ervaring. Over de stoelen gesproken... De bestuurdersstoel (elektrisch verstelbaar) gaat veel minder ver naar voren dan de bijrijdersstoel. Enerzijds begrijpelijk, maar met mijn 1.76 meter zit ik bijna helemaal naar voren. Mijn vrouw (1.67m) dus helemaal en kan dan net de koppeling helemaal intrappen. Hoe moet het dan met nog kleinere mensen? Dealer adviseert de stoel dan omhoog te doen, want dan gaat ie ook iets naar voren. Voor potentiële kopers (en liefhebbers van laagzitten): de elektrische stoelen kunnen niet heel dicht naar de grond en ook minder ver dan de 'normale' stoelen zonder elektriek. Scheelt zeker 2-3 cm.
Al eerder benoemd, maar in de herhaling: één van de grote nadelen die ik vandaag (27 graden) weer mocht ervaren is de capaciteit, of eigenlijk het gebrek er aan, van de airco. Het ding blaast bij instelling 20,5 graden, airco aan en alle kanten op als een dolle, maar er komt hooguit iets gekoelde lucht uit de roosters. Het duurde dan ook zeker 20 minuten (!) voordat ie minder hard ging blazen, en dan was het nog steeds geen 20,5 graad. Je rijdt dus gewoon lang (onnodig?) in de herrie, terwijl je auto verder stil is. Het model van voor de facelift had dit ook al en ik kan hier maar matig aan wennen. De garage heeft al een check gedaan en zegt dat alles oké is. Mijn vrouw heeft een Grando Punto 1.2 en die koelt binnen 10 seconden als een dolle. Snap dit waarom dit blijkbaar zo moeilijk is. In de zomer is dit een ergernis en ja, ik zou hier de volgende keer een andere auto voor kopen!
De navi is op zich prima (duidelijke kaarten en aanwijzingen), maar berekenen van ook korte stukjes duurt best lang. Daarbij is de TMC ver-schrik-ke-lijk traag. Ben wel meerdere malen een file ingereden (en die stond er dus al ff) die pas na 10 minuten verscheen op de navi. Ook andersom: files al lang weg die er nog aangegeven zijn.
Om ook positief te eindigen: na 40.000 kilometer lijkt de motor nu pas echt 'los' te zijn. Doortrekken, ook in 6 gaat nu veel soepeler. Echter, de topsnelheid blijft behelpen.
Ruimte is nog steeds fantastisch, waar we keer op keer van profiteren in de weekenden en straks op vakantie met 2 heel kleine kinderen. Op dit gebied is er echt geen match voor deze auto.
Voor de kiddo's (en dus voor de ouders ;-))zijn de ingebouwde DVD-schermen met draadloze hoofdtelefoons fantastische uitkomsten.
Auto heeft twee beurten gehad (20K en 40K km), twee keer rond de €250, zonder verdere noemenswaardigheden.
O ja, toch: na het terugwisselen naar de zomerbanden trok de auto ineens licht naar rechts en zat er een lichte trilling in het stuur, m.n. bij 80 km/u. Garage heeft toen linksvoor met rechtsachter omgewisseld en opgelost. Zou met slijtage te maken hebben en daardoor sporing... Zal wel, maar ik zou de banden gewoon markeren, zodat je de weet op welk plekje ze er weer op moeten na een paar maanden. Maar dat is natuurlijk ook wel een heel simpele oplossing ;-)
Ik hoop geïnteresseerden met deze info van dienst te zijn. Vragen zijn meer dan welkom!
Versnellingsbak kapot?
- 50.000 km
Circa 2000 kilometer geleden, op onze eerste vakantiedag, begon de motor/bak een mechanisch geluid te vertonen. Het geluid is te vergelijken met het rijden in de achteruit en doet zich uitsluitend voor bij optrekken (harder) en hogere snelheden (zacht). Kortom, wanneer er vermogen wordt gevraagd.
De garage (Ardea, Sliedecht) heeft 'microfoons' op de versnellingsbak geplaatst en heeft via een ontvanger geconstateerd dat er 'iets' met de bak aan de hand is. Er was een minimale hoeveelheid metaal in de olie van de versnellingsbak.
Morgen, 5 juli 2013, gaat de bak onder de Mondeo vandaan en gaan ze deze demonteren. Aan de hand van foto's zal Ford Hoofdkantoor in Keulen een analyse doen en bepalen wat ze willen: reviseren, vervangen of ...
Ik krijg netjes een Focus mee ter vervanging van Ardea. Maar het is natuurlijk niet normaal dat een auto van 40K euro, 13 maanden oud en met 'maar' 50.000 km op de klok zulke problemen vertoont. Mijn rijstijl, rustig (af en toe beetje doortrekken) en 90% snelweg en 80-km wegen kunnen mijns inziens ook niet de oorzaak zijn.
Ik hou jullie op de hoogte van de perikelen, maar de betrouwbaarheid gaat van 5 naar 3 sterren...
Hij doet 't weer!
- 51.000 km
De Mondeo is weer up and running!
Uiteindelijk bleek dat een lager in de versnellingsbak kapot was gegaan. Stukjes metaal waren rond gaan draaien en sleten zo andere kogels en onderdelen af. Hierdoor ontstond het 'achteruitrij' geluid.
In overleg met het Ford hoofdkantoor in Keulen is de bak volledig gedemonteerd, lagers vervangen, weer in elkaar geknutseld en terug onder de auto gestopt.
Uiteindelijk ben ik de auto 7 dagen kwijt geweest en heb ik 7 dagen in een Focus 1.0 ECOboost 125 pk gereden. Dan merk je wel ineens welke stappen er zijn gemaakt op het gebied van auto-ICT en afstelling van dempers/vering. Echt heel goed bij de Focus.
De Mondeo rijdt nu weer zoals ik gewend was en neem aan dat hiermee de kous af is. Blijft staan dat dit niet had mogen gebeuren...
Gaat prima
- 101.000 km
Na lange tijd weer een update. Zojuist op de kop af 2 jaar na aanschaf de 100.000 km gepasseerd.
Na het akkefietje met de versnellingsbak :-( geen problemen meer ondervonden; alles werkt naar behoren.
Met de laatste (100.000 km) beurt tevens een setje nieuw rubber gekregen. Met de oude zomerbanden 70.000 km veilig gereden, maar profiel werd weinig en bij regen en wisseling van rijbaan neiging naar aquaplaning. Dus nu 4 Michelin Primacy 3 banden (policy Alphabet), kijken hoe dat bevalt.
Het verbruik stabiliseert op 5,5 liter op 100 km (1 op 18,2). Het kan uiteraard zuiniger (onder de 100 gaan rijden), maar ook onzuiniger (meer 120-130 km/uur stukken).
Inhouden motor: ik lees hier veel over op dit forum en heb eerder gemeld dat ik dit ook heb. De motor houdt circa een seconde in om vervolgens weer vrolijk verder te gaan. Het gekke is wel dat na deze 'hick up' de auto veel zuiniger gaat rijden. Vanmorgen toevallig gezien: op rechte weg voor inhouden 4,9 liter op 100 km, daarna ineens 'maar 4,1 liter op 100 km. Toch iets met roetfilter regeneratie en extra inspuiting? Overigens had ik 2 weken geleden vlak na wegrijden circa 5 seconden (!) geen vermogen meer in de 2e versnelling bij 40 km per uur. Niet zo fijn als je net aan het optrekken bent...
Verder niets dan lof: alles werkt en doet zoals het moet. Blijft een heerlijke cruiser met ruimte (te over) voor het hele gezin.
En bij dit weer prijs ik me gelukkig met de stoelventilatie :-)
Wat kleine dingetjes
- 160.000 km
Al weer 60.000 km verder en dus hoogste tijd voor een update. De 60.000 km zijn in circa 14 verreden. In deze tijd wel tegen wat kleine dingetjes aangelopen.
Het grootste kleine dingetje was een kapotte airco condensator op de eerste warme dag van 2015. Dus 400 km bij 27 graden zonder airco. Gelukkig een snelle reparatie, maar wel €800! En na 140.000 km mag dit niet kapot gaan vind ik.
Afgelopen week 4 nieuwe zomerbanden vanwege sterk cuppen van de oude Michelin Primacy 3. Die hadden er 'maar' 45.000 km op zitten. Slechte beurt voor Michelin. Nu verplicht Vredestein van de leasemaatschappij. De Sessanta's zien er indrukwekkend uit, maar zijn luidruchtig (denk je er net af te zijn...), niet mega stabiel en verbruiken zeker 0,3l/100 km meer. Geen aanrader dus.
Verder geen problemen en blijven alle eerder genoemde positieve punten gewoon staan. Daarbij ook geen enkele vorm van slijtage in het interieur; nou ben ik er ook wel zuinig op. Verbruik blijft 5,5l/100 km, wat ik redelijk vind.
Nog 20.000 km tot einde contract, wat nog circa 5 maanden is. Dus langzaamaan het rondkijken. Wellicht iets in dezelfde klasse (Mondeo, Mazda 6, Talisman?) met iets meer vermogen of een maatje kleinere station (Leon, Focus, Octavia). We'll see.
Eindrapport
- 196.000 km
Het leasecontract is al even ten einde, met uiteindelijk 196.000 zeer aangename kilometers. Bij deze de eindconclusie.
Voor een uitgebreid verslag van deze auto verwijs ik jullie naar de eerdere stukjes hierboven, voor nu alleen het totaalbeeld na bijna twee ton.
Wat een fijne auto is dit geweest! Afgezien van de kapotte lager in de versnellingsbak bij 50.000 km en een kapotte condensator (steentje?) geen mankementen gehad. Gemiddeld 5,6 liter op 100 km (1:17,8) verstookt. Niet heel zuinig, maar redelijk voor een kleine motor die een grote auto dient te trekken. Verder motorisch nul komma nul problemen gehad, geen olieverbruik, niets. Qua kracht houdt het niet over. In zijn 6 een tunnel uit en je kunt niet versnellen. Op het vlakke allemaal prima in ons land.
Qua ruimte is deze generatie Mondeo onovertroffen. Overal ruimte te over, met name in de kofferbak (1.20 x 1.15 meter, dat vind je nergens meer). Ook qua uitrusting heb ik niets gemist, zeker omdat ik ook de radio heb laten upgraden (WAUW! Mosconi versterker en Polk Audio DXi speakersset) en schermpjes in de hoofdsteunen heb laten plaatsen (kids love it!).
Is er dan niets minder? Jawel hoor! Navigatie is beeldtechnisch niet super en is TRAAG met files. Motor kon wat meer power hebben en bij optrekken is er best wel wat motorgeluid, dat weer weggaat bij rijden op cruise snelheid.
Wat nu?
Omdat de werkgever werd overgenomen heb ik tijdelijk (20.000 km) een Opel Insignia Cosmo 140 pk station gehad. Werd ik daar blij van? Ja en nee.
Ja, omdat het een heel fijn blok is dat kracht genoeg heeft, veel meer dan de Mondeo (duh...). Bij 120 km/u slechts 1800 rpm, dus heerlijk stil. Met name ook bij optrekken eigenlijk geen motorgeluid, dat heeft deze auto veel beter voor elkaar.
Nee, omdat het gewoon niet mijn auto is (en mijn vrouw vond het zelfs een ramp). Stukken minder ruim dan de Mondeo, ook nauwelijks vakjes, maar met name het gebruiksgemak is waardeloos. Je kunt bv veel instellen op het digitale dashboard, maar nooit een ideale combinatie. Niet bv gemiddeld verbruik, dagteller, kilometerteller. Waanzin. Dit terwijl er ruimte te over is in het display. Ook de alom zo geprezen AGR-stoelen vonden wij niet fijn: te smal (ik ben echt niet breed; niet in te stellen) en de lendensteun is ook onopgeblazen te aanwezig. Tot slot, in de navigatie (wel zeer duidelijk 8" scherm!) kan je veel instellen, maar moet je altijd via menu's ergens in. In de Mondeo kon ik op het scherm de stem muten en nog veel meer. Bij de Insignia allemaal verstopt en daarbij nog veel meer logistieke ergernissen.
Kortom, niet onze auto... Moet kunnen toch?
Wat nu (deel II)?
Omdat ik afscheid heb genomen van deze werkgever even geen lease auto meer voor mij. Dus nu tijdelijk rondrijden in een Hyundai i10 (2015).
Dank voor het lezen en de fijne beoordelingen. Tot later met een rapport over de Hyundai.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium 160PK | Afn. Trekhaak 1600 kg | Voorruitverwarming | Cruise | Clima |
- 2012
- 82.208 km

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium 160PK | Afn. Trekhaak 1600 kg | Voorruitverwarming | Cruise | Clima |
- 2012
- 82.208 km

Ford Mondeo Wagon 1.6 EcoBoost Platinum *Schuifdak*Xenon*Navigatie*Trekhaak*
- 2013
- 181.720 km