Ford Mondeo HEV Vignale (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mondeo HEV Vignale |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 27.261 km |
Goed toeven in de Mondeo Vignale hybrid
- 27.261 km
Afgelopen Oktober 2018 heb ik deze Mondeo Vignale hybride in gebruik genomen middels een leasecontract via mijn werkgever. Betreft de meest luxe sedan-versie van de Mondeo hybride, een Vignale, met alles erop en eraan.
Wat is goed aan deze auto:
- uiterlijk (smaakgevoelig ..) maar ik vind het een prachtig model
- interieur: mooi, compleet, luxe, ruim en erg comfortabel. Uiterst fijne voorstoelen. Mooie afwerking van dashboard met leer.
- bediening van instrumenten is prima. Alle knoppen e.d. zijn gemakkelijk te vinden en te bedienen. Ook het touchscreen werkt erg prettig.
- motor/CVT: meer dan genoeg power bij optrekken en inhalen snelweg. Zeer soepel rijdende combi van benzinemotor en elektromotor. De CVT rijdt prettig en het "geloei" valt mij echt erg mee.
- wegligging is heerlijk. Zeer rustig en comfortabel en als je wilt scherp en zelfs sportief.. Zowel op snelweg als in de stad een heerlijke reisauto.!
- betreft een grote auto maar wel heel goed te besturen, ook in de stad, parkeeracties enz enz.. Dit door goede parkeersensoren en camera.
Wat is er minder aan deze auto:
- de ruimte in de achterbak wordt voor belangrijk deel opgeslokt door de accu's. Dat wist ik van te voren maar heb mij daar toch met het gebruik in de afgelopen maanden beetje op verkeken. Concreet: praktische ruimte in achterbak is zeer beperkt. Zeker gezien de afmetingen van de hele auto.
- onderhouds-interval is wel erg kort...bij de eerste 16000 km ging er lampje branden en bleek volgens dealer dat de auto aan een beurt toe was......volgende beurt staat gepland op 35000 km.... dat is in mijn geval ruim twee keer per jaar een beurt... dat vind ik rijkelijk veel voor de hoeveelheid km' ers.
- Ik rijd gemiddeld 6liter/100 waarvan ongeveer de helft stad en andere helft snelwegkilometers zijn. Als je alleen snelweg-kilometers rijdt is het verbruik relatief hoog, ongeveer 7 a 8 liter op 100. Voordeel van hybride valt dan eigenlijk weg.
- de meerprijs voor de Vignale-versie moet je echt zoeken in de eigenschappen van de auto. Verwacht niet veel van de Vignale - " treatment" .... als je daar gevoelig voor bent word je teleurgesteld. Sowieso aan pro-actieve aftersales wordt niets gedaan bij Ford. Wellicht gebruikelijk maar toch(?) ..... juist voor een " Vignale-gevoel" betaal je beduidend meer en dat mag Ford best wat beter invullen.
Resume:
Heerlijke, ruime, mooie en comfortabele reisauto zowel in stad als op snelweg. Als je geen moeite hebt met een beperkte ruimte in kofferbak en je als berijder/passagier in luxe en comfort wilt rijden, dan is dit een hele goede optie. Prijs/kwaliteitsverhouding is voor de hybride versie echt prima. De paar duizend euro " extra" voor de Vignale zou ik bij nader inzien achterwege laten. Een titanium-versie is ook prima en je houdt veel geld in je zak :-)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.