Ford Mondeo 2.0 16V Titanium (2008)

autoreview

Ford Mondeo
Ford Mondeo persintroductieFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord MondeoFord Mondeo persintroductieFord Mondeo

Signalement

UitvoeringMondeo 2.0 16V Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst19.464 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fantastische auto

  • 19.464 km

Thuis zijn we allemaal autogek dat wil zeggen: mijn vader mijn broertje en ik (moeders vindt alles best). Wanneer er een nieuwe auto gekocht wordt hebben mijn broertje en ik dan ook redelijk wat te vertellen. Zelf ben ik 21 maar ik rijd vrij veel in de auto waardoor ik een goede review kan schrijven.

Waarom een Ford Mondeo:
Na 7 jaar in volle tevredenheid een Nissan Almera Tino gereden te hebben gekozen voor 5 drs en niet meer voor een MPV. In Maart 2008 was het dan eindelijk zover we konden de Ford ophalen bij de dealer (tichelaar te Ette Leur).

We zijn diverse garage's afgeweest en de keus was in het begin niet geheel duidelijk, zou er weer voor een midi-mpv gekozen worden of voor een 5drs. De auto's waaruit we zouden kiezen waren in de midi-mpv klasse: renault scenic of citroën c4 picasso. De auto's in de middelklasse die op het lijstje stonden waren de: Avensis, Laguna, Mazda 6 en de Mondeo. Als mijn broertje en ik achterin de Laguna konden zitten was het de Laguna geworden puur omdat het een mooie auto is en we nog niet verder hadden gekeken. In de station konden mijn broertje en ik wel zitten maar die vond mijn vader niet mooi (wij ook niet trouwens).

Dus we zijn verder gaan kijken al met al dus een Mondeo gekocht, de mazda 6 was ook mooi maar op de auto vanuit de folder te bestellen vonden we wat riskant.

Interieur:
De materialen zijn van het niveau dat je in de middenklasse mag verwachten, strak afgewerkt, degelijk en geen kraakjes waarneembaar. De auto is erg compleet in de Titinium uitvoering. Standaard zitten er 16 inch lichtmetalen wielen onder, cc, verwarmbare voorruit, climite control, gekoeld handschoenkasje, uitgebreide radio, verlichting in de spiegels en nog veel meer. Dat laatst is erg handig want wanneer je de auto in het donker moet achterlaten kan je op deze manier het licht laten aanstaan zodat andere auto's er niet tegen aanbotsen. Het licht schakelt vanzelf uit om de accu te sparen zodat je de volgende dag nog wel kan wegrijden.

Exterieur:
Smaken verschillen maar ik vind het een hele mooie auto om te zien. de parkeercensoren zijn meegespoten en zijn daardoor niet goed te zien.

prestaties:
De prestaties voor de 2.0 zijn goed. Het is geen racemonster met zijn 146 pk maar je behoort tot de vlottere deelnemers in het verkeer. Afgelopen zomer voor het eerst met de caravan weg geweest ( 1150 kg) en dat ging goed. Geen echte paswegen gereden maar na 3000 km gereden te hebben er van overtuigd dat dat geen probleem mag zijn.

Zijn er dan ook minpunten?
Ja, de parkeercensoren aan de achterzijde van de auto zijn te laag geplaatst. Het is niet mogelijk om een twinyloadhouder te plaatsen want als je dan achteruit rijdt blijft hij piepen.

problemen:
1 keer een softwarematige update gedaan. De stekkerdoos van de strekhaak werkte niet. Na een half uurtje aan de laptop deed hij het weer prima.
1 keer terug geweest vanwege trillingen in het stuur. Nadat er winterbanden geplaatst waren begon het stuur te trillen boven die 100. De auto is opnieuw gebalanseerd en het probleem was over.

Er zijn reeds 20.000 km gepaseerd maar ik houd u op de hoogte!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens