Ford Mondeo 2.0 16V Titanium (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mondeo 2.0 16V Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 19.464 km |
Fantastische auto
- 19.464 km
Thuis zijn we allemaal autogek dat wil zeggen: mijn vader mijn broertje en ik (moeders vindt alles best). Wanneer er een nieuwe auto gekocht wordt hebben mijn broertje en ik dan ook redelijk wat te vertellen. Zelf ben ik 21 maar ik rijd vrij veel in de auto waardoor ik een goede review kan schrijven.
Waarom een Ford Mondeo:
Na 7 jaar in volle tevredenheid een Nissan Almera Tino gereden te hebben gekozen voor 5 drs en niet meer voor een MPV. In Maart 2008 was het dan eindelijk zover we konden de Ford ophalen bij de dealer (tichelaar te Ette Leur).
We zijn diverse garage's afgeweest en de keus was in het begin niet geheel duidelijk, zou er weer voor een midi-mpv gekozen worden of voor een 5drs. De auto's waaruit we zouden kiezen waren in de midi-mpv klasse: renault scenic of citroën c4 picasso. De auto's in de middelklasse die op het lijstje stonden waren de: Avensis, Laguna, Mazda 6 en de Mondeo. Als mijn broertje en ik achterin de Laguna konden zitten was het de Laguna geworden puur omdat het een mooie auto is en we nog niet verder hadden gekeken. In de station konden mijn broertje en ik wel zitten maar die vond mijn vader niet mooi (wij ook niet trouwens).
Dus we zijn verder gaan kijken al met al dus een Mondeo gekocht, de mazda 6 was ook mooi maar op de auto vanuit de folder te bestellen vonden we wat riskant.
Interieur:
De materialen zijn van het niveau dat je in de middenklasse mag verwachten, strak afgewerkt, degelijk en geen kraakjes waarneembaar. De auto is erg compleet in de Titinium uitvoering. Standaard zitten er 16 inch lichtmetalen wielen onder, cc, verwarmbare voorruit, climite control, gekoeld handschoenkasje, uitgebreide radio, verlichting in de spiegels en nog veel meer. Dat laatst is erg handig want wanneer je de auto in het donker moet achterlaten kan je op deze manier het licht laten aanstaan zodat andere auto's er niet tegen aanbotsen. Het licht schakelt vanzelf uit om de accu te sparen zodat je de volgende dag nog wel kan wegrijden.
Exterieur:
Smaken verschillen maar ik vind het een hele mooie auto om te zien. de parkeercensoren zijn meegespoten en zijn daardoor niet goed te zien.
prestaties:
De prestaties voor de 2.0 zijn goed. Het is geen racemonster met zijn 146 pk maar je behoort tot de vlottere deelnemers in het verkeer. Afgelopen zomer voor het eerst met de caravan weg geweest ( 1150 kg) en dat ging goed. Geen echte paswegen gereden maar na 3000 km gereden te hebben er van overtuigd dat dat geen probleem mag zijn.
Zijn er dan ook minpunten?
Ja, de parkeercensoren aan de achterzijde van de auto zijn te laag geplaatst. Het is niet mogelijk om een twinyloadhouder te plaatsen want als je dan achteruit rijdt blijft hij piepen.
problemen:
1 keer een softwarematige update gedaan. De stekkerdoos van de strekhaak werkte niet. Na een half uurtje aan de laptop deed hij het weer prima.
1 keer terug geweest vanwege trillingen in het stuur. Nadat er winterbanden geplaatst waren begon het stuur te trillen boven die 100. De auto is opnieuw gebalanseerd en het probleem was over.
Er zijn reeds 20.000 km gepaseerd maar ik houd u op de hoogte!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Ford Mondeo - Occasion Aankoopadvies

Ford Mondeo 2.0 TDCi (2010) – 491.869 km - Klokje Rond

Ford Mondeo 2.5 20V Turbo Titanium (2007)

Renault Laguna - Volkswagen Passat - Ford Mondeo - Toyota Avensis - Peugeot 407 - Test

Test: Ford Mondeo - Alfa Romeo 159 - Volkswagen Passat

Lezersreacties (0)
Reageren