Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (2020)

autoreview

Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium (2020)

Signalement

UitvoeringKuga 2.5 PHEV Titanium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst233 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Kuga PHEV

  • 233 km

Na altijd met plezier de reviews te lezen van andere bezoekers was het eens tijd om zelf mijn ervaringen te delen van mijn nieuwe auto. Na 4 jaar met mijn Skoda Octavia 2.0 TDI (150pk), mocht ik een nieuwe bedrijfswagen kiezen. Ik werk in België en heb de vrije keus in het kiezen van de auto, met een maximum budget uiteraard.
Ik moet zeggen het is best lastig als je veel keus hebt, maar ik had mezelf voorgenomen om een auto te nemen met een niet te hoge CO2 uitstoot, zodat ik wat minder belasting erover moet betalen.
Uiteindelijk naar dealers geweest voor de Toyota RAV4, Skoda Superb Plugin en de Ford Kuga Plugin. De Toyota viel eigenlijk al direct af, vond hem niet fijn rijden (ik mag natuurlijk niet vergelijken met een 2.0 TDI) en multimedia systeem en instrumentenpaneel vond ik op zijn zachts gezegd ondermaats, dat was op de 4 jaar oude Skoda al een stuk beter. De Superb heeft dat soort dingen beter voor elkaar en de testrit was ook erg bevredigend. Helaas was de levertijd in februari opgelopen tot 1 jaar. Toen bleef alleen nog de Kuga over, helaas was hij nog niet beschikbaar voor een testrit maar doordat hij motorisch vergelijkbaar is met de Superb (benzine/elektrisch) durfde ik de gok wel aan. Eind februari een zwarte Ford Kuga PHEV Titanium besteld. Opties: handenvrije koffer, driver assistance pack, winterpack, donkere getinte ramen achteraan en afneembare trekhaak.
Ik vreesde even voor een lange levertijd met de Corona-crisis maar uiteindelijk geleverd vorige week. De auto opgehaald en na een korte uitleg (corona-maatregelen) de weg op, helaas was de batterij als de benzinetank volledig leeg maar dat kan er niet meer af tegenwoordig lijkt het. De auto lijkt van een afstandje best klein, maar zodra je er naast staat of erin zit is het allemaal best ruim.

Rijbeleving
Ik kan natuurlijk nog niet heel veel zeggen over het rijden op langere termijn maar de auto heeft me positief verrast. In de elektrische modus rijd de auto heel rustig, je hebt amper lawaai en toch heb voel je dat er wel wat koppel aanwezig is onder je voet. In de “benzine-modus” rijdt hij ook zonder dat je idee hebt met een zware auto te rijden. De sport-stand waar hij de batterij en benzine-motor combineert vind ik een feestje om mee te rijden. Ik was bang dat hij niet de prestaties van de TDI motor zou evenaren maar dit is zeker niet het geval, het voelt wat anders aan maar het koppel is duidelijk aanwezig.
Ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden, op mijn werk kan ik opladen, en de woon-werk afstand is ongeveer 40km dus een enkele rit moet zeker kunnen. Vorige week al een rit gedaan van 50km met 46km alleen elektrisch en ik had nog meer dan 10km elektrisch bereik over.
Het verschil tussen de standen merk je ook duidelijk (normaal, eco, sport, sneeuw,..)

Multimedia/Interieur
Alles binnenin is mooi afgewerkt en hoe voelt niet de plastic-achtig aan. Een mooi helder scherm in het midden en een half digitaal instrumentenpaneel voor je neus. Een volledig digitaal scherm was alleen mogelijk in een hogere pakketten en ik zat al tegen mijn budget aan. Je hebt niet enorm veel mogelijkheden om het instrumentenpaneeltje aan te passen maar alles wat ik wens staat erop. Het enige wat me wel irriteert is als je door de schermpjes scrolt dat steeds de melding eroverheen komt: “houdt OK vast voor reset”(of iets in die aard) en dat verdwijnt wel na een 5-tal seconden, maar als je weer in dat schermpje komt staat het er weer. Toch nog eens navragen bij de garage..
De stoelen zitten gewoon goed, niet fantastisch maar ook niet slecht. Ik heb ruimte over op de achterbank als ik achter mezelf zit (1.80m). En de kofferruimte voldoet ook prima, de klep om onderin in de koffer te komen is wel wat gammel. En ik mis de grote boodschappentashaakjes van in de Skoda.

Ik moet me nog verdiepen in de adapative cruise control, maar als ik het goed begrepen heb moet hij semi-automatisch kunnen meerijden op de snelweg/file).

Maar over het algemeen erg tevreden tot nu toe, als ik wat meer km’s gemaakt heb zal ik hier een update plaatsen van mijn ervaringen en wat verbruikcijfers.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Kuga

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.