Ford Focus Wagon 2.0 16V Titanium (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus Wagon 2.0 16V Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 167.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
De benchmark!
Ik heb de eerste generatie Focus (facelift) als een erg fijne en vrijwel probleemloze auto ervaren. Daarom kwam er ook een tweede generatie (voor de tweede keer).
Deze keer een facelift van de MK2. De eerste heeft mij ook bekoord, maar liet ons ook een keer staan met een kapotte motor. Dure reparatie dus. Deze generatie Focus waren deels uitgerust met de Duratec HE motoren. In mijn geval een 2.0 Achteraf kwam ik erachter dat deze motoren best gevoelig zijn voor korte afstanden, ofwel het niet opwarmen van de motor. Dat kan (met de nadruk op "kan") tot gevolg hebben dat de zuigerveren extreem slijten en er zo motorschade ontstaat. Dat was bij mij het geval.
Desondanks een aantal jaren later toch deze Focus gekocht met het zelfde type motor. Daar heb ik geen spijt van gehad! Wat was dit een fijne auto! Het was ook nog eens een vrij uniek exemplaar (daar ben ik toch altijd een beetje naar op zoek) met zijn half lederen bekleding, elektrisch inklapbare spiegels, elektrisch verstelbare stoelen, xenon, privacy glass, stoelverwarming, navigatie, etc.
Ik reed destijds met deze auto bijna 2 uur per dag aan woon-werkverkeer, en dat was heerlijk. Ik kijk er echt met plezier aan terug!
Vanwege meer vraag aan ruimte ben ik overgestapt naar een Mondeo. Blijft toch een erg fijn merk!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.