Ford Focus Wagon 1.6 TDCi 90pk Titanium (2008)

autoreview

Ford Focus Wagon
Ford Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus - interieurFord Focus - interieur

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.6 TDCi 90pk Titanium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst180.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne wagen

  • 89.000 km

Sinds 2 jaar rijd ik in deze Focus. Daarvoor altijd VW gereden.
(5 x Golf, 2 X Bora). De Ford blinkt uit door zijn wegligging,
het fijne sturen en schakelen.

De afwerking valt echter wel wat tegen. Links en recht een rammeltje en wat slordigheden in de afwerking. (vloerbedekking die los laat / slordig afgesneden)

Motorisch nog geen enkel probleem gehad. Het enigste wat tot nu toe aan de auto vervangen is zijn de ruitenwisserrubbers en de remvloeistof. Kortom een probleemloze auto.
Ook de radio met navigatie geeft sinds 1 update geen storingen meer.

Op naar de 180.000 km

Degelijke auto

  • 125.000 km

Na 125.000 km is de Ford Focus nog steeds een probleemloze auto. Hij heeft alleen nog zijn standaardonderhoud gehad en behalve het roetfilter zijn er nog geen onderdelen vervangen.

Op naar de 180.000

de eerste slechte ervaring

  • 128.000 km

Helaas, de eerste stukken aan de Ford.

Vandaag heeft de radio met navigatie en bluetooth het begeven. Wordt via Ford omgeruild voor een ander gelijk exemplaar.

motorproblemen

  • 145.000 km

De eerste motorstrubbelingen zijn nu ook een feit. Motor houdt in en valt onder zijn toeren. Diagnose is een kapotte EGR klep.

160.000 kilometer

  • 162.000 km

Vandaag heeft de Focus zijn 160.000 kilometerbeurt gehad. Geen bijzonderheden. Gedurende de 160.000 kilometer heeft de Focus mij nog nooit in de steek gelaten. Ook zijn er nooit grote onderdelen vervangen. Behalve bovengenoemde onderdelen wat remblokken en banden maar dat is allemaal normaal. Over 20.000 km eindigd het leasecontract. De opvolger is nog niet bekend. Waarschijnlijk past naast de nieuwe Focus ook de Golf Variant of de Peugeot 508 sw. Al met al een luxe probleem. Iemand suggesties? Bij de 180.000 km een laatste review van de Focus.

einde lease contract

  • 180.200 km

Vandaag de focus na 4 jaar en 3 maanden trouwe dienst ingeleverd. De Focus was echt een fijne auto met goede rijeigenschappen en heeft me nooit in de steek gelaten.

Het enige wat buiten regulier onderhoud vervangen is, is de EGR klep en de radio / navigatie. In de garantie is nog een electrische raammotor ( auto was 2 weken oud) vervangen.

Verbruik gedurende de looptijd was 5,2 liter op de 100/km.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.