Ford Focus 1.8 TDdi 90pk Trend (2000)

autoreview

Ford Focus

Signalement

UitvoeringFocus 1.8 TDdi 90pk Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf254.000 km
KM-stand laatst315.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste beurt

  • 274.000 km

Nadat lease-auto weg moest na verandering van baan, zocht ik een goede, betrouwbare auto (wel met airco). Zodoende uitkomende op Ford Focus. Gekocht met al 254.000 op de teller, maar altijd dealer-onderhouden en boekjes en onderhoudshistorie waren allemaal aanwezig. Enige probleem (ook aangegeven door particuliere verkoper, was piepende multiriem, wat na 5 min. ophield). Roestende portieren waren al aangepakt en had net grote beurt gehad.

Toch bij ongeveer 268.000 de voorste remblokken en -schijven moeten vervangen omdat deze versleten waren en ook 2 nieuwe voorbanden omdat profiel te weinig werd. Kleine 400 euro.
Nu bij 274.000 de geplande kleine beurt. Multiriem vervangen omdat hij steeds langer bleef piepen, verder geen grote zaken, behalve dat monteur aangaf dat de (originele) accu zijn langste tijd wel had gehad. Die ook maar gelijkertijd laten vervangen (voorspelling dat het -15 gaat worden! Better safe than sorry). Verder ruitenwissers voor en de gebruikelijke zaken (olie, olie- & luchtfilter, olie stuurbekrachtiging).
Als enig puntje gaf monteur aan dat de thermostaat wat langzaam warm werd. Had daar zelf niet zo'n last van (duurt kleine 10 min.) dus die niet laten vervangen.

Tot nu toe rijdt hij lekker en ook zonder problemen op vakantie geweest naar Zwiterland. Vebruik schommelt tussen 1:17/18.

APK + kleine beurt

  • 299.495 km

Ondertussen na aanschaf kleine 50.000 km mee gereden en tijd voor APK keuring. Geen bijzonderheden, alleen de banden voor moesten vervangen worden. Vond ik wel iets te snel, was al na 40.000, maar werd me verteld dat banden ook uitgelijnd moesten worden. Was dus snellere slijtage. Bij 285.000 km trouwen nog banden achter vervangen ivm te weinig profiel (lekke band gehad).

Auto rijdt verder nog goed 1:17/18 en geen rare dingen mee gehad. Wel doet de knop om de achterklep te openen het niet meer. Misschien volgende keer naar laten kijken, maar als het te veel kost dan laat ik het wel zitten. Dan maar ouderwets met de sleutel.

Startmotor

  • 315.000 km

Hij startte altijd al wat lastig, maar verder geen aandacht aan geschonken. Tijdens deze koude maanden ging het er niet beter op tot dat ik 's avonds een keer weg wilde rijden: hij startte niet.
ANWB erbij, accu goed, hamer erbij, paar keer slaan, conclusie: startmotor kapot. Helaas, maar na ruim 10 jaar kan dat een keer gebeuren. Monteur vond auto er verder goed uitzien.

Binnenkort distributieriem maar laten vervangen (na elke 150.000). En moet ook op voor een kleine beurt. Verder geen problemen gehad

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.