Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Ford
  • Focus

Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)

autoreview

1
Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)
Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)
Dennis Hamer
  • Dennis Hamer12
  • Gebruikersreview
16 november 2017 om 20:23
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringFocus 1.6 TDCi 100pk Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf122.000 km
KM-stand laatst159.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voldoet aan de verwachtingen

  • 13.000 km
  • 16 november 2017

Ik woon in Oostenrijk waar de afstanden wat groter zijn en ik nog wel eens in bergachtige wegen moet rijden waar ik wat pk"s nodig heb. Ik koos voor de Ford Focus gezien de aparte blauwe kleur, ruimte binnen, aux aansluiten, trekhaak, cruise control en hij comfortabel reed. Na flink wat reviews wist ik wat ik kon verwachten qua onderhoud, en daardoor de juiste instelling had.

De positieve kanten:
+ Rijden is zeer comfortabel, ik rijd 130 km per dag op de cruisecontrol door heuvelachtig landschap. 5 min stad (groene golf stoplichten) en 35 min snelweg/provinciale wegen. Hier cruise ik rustig op 125/100 km/u waardoor ik gemiddeld 1 op 20,5/21 rijd (teller geeft vaak 4.7/100 aan en dat komt redelijk overeen). Als ik 130 of iets harder rijd merk ik toch gauw dat de verbruik goed hoger is, 1 op 18. Eerst reed hij standaard 1 op 18 maar door de nieuwe roetfilter is hij opeens zuiniger gaan rijden.
+ Cruise control knoppen zijn goed te bereiken en makkelijk te bedienen, makkelijker in de Volkswagen waar ik hiervoor in reed.
+ Gezien ik hier op pk's word belast had ik gekozen voor de 1.6 100pk, deze laten chippen en in theorie moet ik 130 pk halen. Nu moet ik zeggen dat ik niet flink gas geef, maar ik merkte wel gelijk het verschil in de koppel, hij trekt heel vlot en soepel weg en dat was zeker de moeite waard. Hij is ook een beetje stiller geworden op de snelweg, ook een groot pluspunt vind ik zelf.
+ In 4 maanden tijd had ik de 10,000 km gehaald, en het fijnste is hoe comfortabel de stoelen zijn. 1 keer naar Nederland op en neer met per rit 2 stops, maar noodzakelijk want de houding in de auto is zeer goed vol te houden.
+ In de auto past veel meer dan ik verwachte, vooral vergeleken met de Golf hiervoor. Dit kwam goed uit met de verhuizing. Daarnaast heb ook ik achterin genoeg beenruimte (ben 1,84).

Nadelen:
- Na van alles gelezen te hebben, wist ik dat er problemen zouden komen bij ongeveer 120,000/130,000km met de roetfilter. Ik kocht hem bij 120,000 km waar ik dan 1 jaar garantie op kreeg op de motor. Bij 128,000km begaf de roetfilter het en rijd de auto in een veilige modus. Niet vooruit te branden maar hij kan doorrijden. Gezien ik dit verwachte was ik niet geschokt maar opgelucht. Er moest een vloeistof bijgevuld worden en toen ging de melding weg, voor 1 week. Uitbranden geprobeerd, met een diesel schoonmaak vloeistof in de tank geprobeerd schoon te maken. Niets hielp, dus Ford heeft daadwerkelijk maar een leeftijdsgrens van 120,000km voor de roetfilter. Wees gewaarschuwd.
- Daarnaast is de oliefilter op een hele nare plek naast de motor en niet onder. Dit is vervelend als je zelf olie wilt wisselen en gelijk de oliefilter meenemen.
- Tijdens rijden in de regen maakt de regulator van de ruitenwissen een te hard geluid die zeer aanwezig is, dit is wel erg jammer en storend, maar dat komt bij het budget.

Algemeen zeer tevreden voor mijn budget en verwachtingen en kan de auto zeker aanbevelen. Vooral voor de ruimte in de auto en hoe comfortabel de stoelen zitten. Onderhoudskosten nog niet gehad door de 1 jaar garantie en op die gok gekocht. Olie zal ik zelf verversen dus die kosten zullen laag blijven. In de toekomst komen er nog meer updates.

1 jaar verder, duur geintje

  • 159.000 km
  • 31 juli 2018

Er is een jaar voorbij en daarbij 35,000 km gemaakt. Mijn vriendin rijd een VW Tiguan en ik moet zeggen, daar kan ik geen lange ritten in maken. De Ford Focus stoelen zijn nog steeds zeer comfortabel en goed voor lange ritten.

Er zijn wat meer negatieve punten gekomen:
Bij de grote beurt zijn toch aardig wat dingen aan vervanging toegekomen. Naast de standaard distributieriem+waterpomp wissel (bij 180,000km of 10 jaar, bij mij 10 jaar toepasbaar) werd noch flink wat onderdelen gewisseld, totale kosten: 1,600 euro. Direct daarna begon opeens 1 wiellager te slijten en flink wat geluid te maken, weer 340 euro verder.
2 maanden na dit alles hoorde ik bij het schakelen in mijn 2 een zachte tik en reageerde de auto niet meer bij gasgeven in een schakel, daarbij dacht ik eerst aan een kapotte koppeling. Blijkbaar was er een bevestigingsring van de aandrijfas losgeschoten en moest vervangen worden, weer 110 euro omdat zo'n ringetje van 4 euro veel tijd kost om in te bouwen.

Nu is er in 1 jaar 900 euro niet berekende kosten bijgekomen, is natuurlijk een flink bedrag van een auto van deze waarde (rondom 5,000 euro).

Hopelijk was dat het weer voor voorlopig want als de auto rijd, rijd hij zeker comfortabel.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Ford Focus? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Ford Focus
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Ford Focus

INFO
XLEasy
XLEasy
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 416
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Connected (5D/6H)
€ 524
Bekijk nu ⟩
Athlon
Athlon
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 539
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 439
 
DirectLease
DirectLease
Ford Focus 1.0 EcoBoost 100pk Connected (5D/6H)
€ 439
 
Ford Focus in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Ford Focus 1.8 Titanium Flexi Fuel

    Ford Focus 1.8 Titanium Flexi Fuel

    • 2008
    • 177.000 km

    € 4.250

    Ford Focus 1.6 Titanium - 1e eigenaar - CruiseControl

    Ford Focus 1.6 Titanium - 1e eigenaar - CruiseControl

    • 2009
    • 144.525 km

    € 4.445

    Ford Focus Wagon 1.8 Titanium Limited *Navigatie*Trekhaak*Klimaatreg.*

    Ford Focus Wagon 1.8 Titanium Limited *Navigatie*Trekhaak*Klimaatreg.*

    • 2010
    • 182.588 km

    € 5.650

Meer Ford Focus occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Ford Focus | Facelift 2022

    446
    • 7 juli 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ford Focus specificaties
  • Ford Focus occasions
  • Ford Focus video's
Advies en informatie
  • Ford Focus tests
  • Ford Focus gebruikersreviews
  • Ford Focus index
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer
 

Ford Focus reviews

  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)

    Ford Focus 1.6 TDCi 100pk Trend (2008)

    1
    • 16 november 2017
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium (2008)

    Ford Focus 1.6 TDCi 109pk Titanium (2008)

    3
    • 11 november 2015
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2008)

    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2008)

    8
    • 12 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2009)

    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2009)

    10
    • 28 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.0 TDCi Titanium (2008)

    Ford Focus 2.0 TDCi Titanium (2008)

    21
    • 9 oktober 2010
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 1.6 16V Cool & Sound (2010)

    Ford Focus 1.6 16V Cool & Sound (2010)

    1
    • 3 september 2010
  • Gebruikersreview
    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2008)

    Ford Focus 2.5 20V Turbo ST (2008)

    7
    • 22 februari 2010
meer reviews
Klokje Rond - Ford Focus 2.0 TDCi 2008

Klokje Rond - Ford Focus 2.0 TDCi 2008

52

Een lesauto heeft het niet getroffen met z'n baasje. Elke dag meerdere bestuurders die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid ST Line Vignale (2022)

    Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 155pk Hybrid...

    11
    • 8 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Opel Astra - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Opel Astra - Dubbeltest

    • 19 juli 2022
  • Achtergrond
    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    De eerste Ford Focus was bijna te goed

    59
    • 18 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Zwart masker voor Ford Focus

    Zwart masker voor Ford Focus

    15
    • 7 juni 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    • 14 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD Titanium (2017)

    Ford Kuga 1.5 EcoBoost 150pk 2WD Titanium...

    1
    • 14 augustus 2022
  • Nieuws
    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    60
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium Lease (2015)

    Ford Fiesta 1.5 TDCi Titanium Lease (2015)

    1
    • 11 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2021)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2021)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale (2022)

    4
    • 10 augustus 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

    • 9 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden